4580
Sök

V70n 2,4d automat A-traktor växellåda krånglar

1 Inlägg
7 maj
Trådstartare
Tjena, jag har en volvo v70n 2,4d från 07 som är ombyggd till A traktor, när jag köpte den så märkte jag att den var lite seg till 3:ans växel, men sedan efter jag kört den några gånger så har bilen börjat växla dåligt så fort den blir varm. När den växlar upp till treans växel så blir det som om att den hamnar i ett friläge och sedan smäller i 3:ans växel, den smäller även i växlar ibland när den växlar ner. Det som är gjort är att jag spolat växellåda och fyllt på med ny olja gjord hos seriös verkstad, lämnade in bilen till volvo häromdagen för felsökning och de säger att det inte har något med växellådan att göra. Utan att det kan vara något med gaspedalen eller gasspjällhus eller något, sedan att det även kunde vara något som krånglar med strypningen. De säger att de inte vill greja med A traktorer, så frågor här ifall någon har nån susning om vad felet kan vara bilen har jag inte kunnat köra på ett tag då jag inte vågat helt enkelt. Det skulle uppskattas jätte mycket om nån har nån idé eller linkande på vad det kan vara. Sedan om du har varit med om samma problem?

Bilen har gått 41 tusen mil
Mvh
Senast redigerat av vilmer08 (7 maj )

Sök