3921
Sök

Byta högtalare samt installera sub i en Audi A4 B8 (Bang & Olufsen paketet)

1 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Hej. Jag är ny här i forumet och tänkte detta var en bra plats för mina funderingar. Jag är rätt okunnig på billjud och har några frågor till forumet då jag älskar rent, klart och djupt ljud med rätt tung bas utan att den blir skränig och man hör vibrationer i bilen bara.

Jag har en Audi A4 B8 Avant 2010 med Bang & Olufsen ljudpaket. Jag tycker överlag att ljudet är högt och klart, men jag saknar lite bas och djup i ljudet.

Mina frågor till er är följande:
* Har bilen redan en inbyggd subwoofer som man kan byta upp sig till, eller är sånt inbyggt i de redan befintliga högtalarna i dörrarna exempel?
* Är det värt att byta högtalarna samt de små diskanthögtalarna för att kunna få ut mer av ljudet? och isåfall har ni några tips på modeller på högtalare att byta upp sig till?
* Mediadisplayen har idag bara AUX, och jag hade gärna velat ha BT. Går det att installera bara BT i bilens multimedia eller bör man byta ut hela stereodelen? Allt är väldigt integrerat i bilen tillsammans med klimatanläggningen, så hur enkelt är det att byta något sådant utan att förstöra bilens utseeende och det börjar se väldigt eftermarknad ut?

Övrigt får ni gärna ge tips och erfarenheter om ni har genomgått liknande i denna modell som jag bör tänka på med pros & cons.

Tack på förhand.

Sök