för 1 timme sedan
Trådstartare
Hej!
Jag håller på att utveckla en tjänst för privatpersoner som ska köpa begagnad bil och skulle verkligen uppskatta era tankar.
Idén kom när jag själv skulle köpa min första bil. Jag insåg hur svårt det var att veta om bilen var ett bra köp eller inte. Det fanns mycket information om bilen, men väldigt lite vägledning genom själva köpprocessen.
Tanken är därför att skapa en tjänst som vägleder köparen från första annonsen till ett köpbeslut.
Just nu innehåller den bland annat:
- Förhandsbedömning: en första analys av bilen utifrån pris, risker och olika insikter innan man åker och tittar på den.
- Inför visning: råd om vad som är extra viktigt att kontrollera just för den aktuella bilen.
- Bilcheck på plats: en digital steg-för-steg-guide som hjälper dig att bedöma bilen under visningen.
- Summering: en sammanställning av styrkor, svagheter, rekommendation och stöd inför en eventuell prisförhandling.
Målet är inte att ersätta en besiktning eller en mekaniker, utan att hjälpa vanliga bilköpare att känna sig tryggare och minska risken för dyra misstag.
Nu är jag mest nyfiken på era åsikter.
Skulle ni använda en sådan tjänst?
Vad saknas för att den faktiskt skulle vara värd att använda när ni ska köpa bil?
All feedback, även kritisk, är guld värd. Tack!
Senast redigerat av Abbe-T (för 1 timme sedan)