för 35 minuter sedan
Trådstartare
Kort bakgrund. Jag köpte bilen på FBmp och fick redan då ett kvitto på att spridare #4 nyligen var bytt, det är dock nu rätt uppenbart att spridare #1 också blivit bytt med någon eftermarknads spridare vilket jag inte fick berättat för mig eller något kvitto på.
Bilen har gått dåligt men utan felkoder så min misstanke har gått till programmeringen på spridarna, så jag skaffade en topscan pro för det och lite annat, men topscan säger att min version av mjukvara inte är kompatibel med att påbörja en adaptiv inlärning, jag försökte köra programmet oavsett och efter det knackar motorn vid pågas.
Jag har nu ordnat med en sån där dice2014d klon och kör den genom min laptop för att jag fick tipset att spridarna kanske skulle programmerats direkt genom där men samma återvändsgränd, adaptiv inlärning - mjukvara inte kompatibel (klonen fungerar bra i övrigt så det har varit kul).
Jag har kvitton på att förra ägaren uppdaterat mjukvaran på verkstad vid varje service tillfälle i över tio års tid, jag undrar om det är varför jag inte kommer åt spridarna, eller verkstadsbytet av spridare4. Jag har sätt en kille på youtube som gör inlärningen på samma bil, motor och årtal med en topscan
Någon som har något råd till mig för hur jag kan gå vidare? Eller ge mig en bättre förståelse för mitt problem
Bästa hälsningar
Love