det är tydligen bara 9000 årsmåodell 94 och framåt som kan ha öppen dump utan modifikation! så vad behöve rjag göra för att min 93:a ska kunna ha dump? om det överhuvudtaget går?
Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!
Finns ingen anledning och ha en öppen dump. Med sportfilter får du nästan samma ljud om det är det du är ute efter. Varför jag själv kör med öppen är för att det var enklast och montera.
På de bilar som det sitter en luftmasse/mängdmätare på så är det inte rekomenderat att använda en "öppen" då motorn "blir av med" den luften som luftmasse/mängdmätaren beräknade bränsleblandningen på. Detta resulterar att bilen går fett (får för mycket bensin) Detta kan skada katalysatorn och bilen går sämre.
Finns ingen anledning och ha en öppen dump. Med sportfilter får du nästan samma ljud om det är det du är ute efter. Varför jag själv kör med öppen är för att det var enklast och montera.
Mvh Mattias
frågan var ju inte om det var någon anledningen att ha eller inte .... utan om man kan ha det..
jo jag har öppet luftfilter o det pyser så det står härliga till! är bara intresserad av ämnet och allmänt nyfiken, "frågan man inget får man inget veta"
Det har du så rätt i men jag tycker ändå att du ska skita i öppen och istället köpa en återcirkulerade av kolvtyp om du nu har för mycket pengar i börsen
nu är det ju som så att jag varken ska köpa öppen eller återcirkulerande ventil eftersom den som sitter där gör sitt jobb utmärkt! Ville bara vet ifall det gick och vad man isf behövde göra, det är allt!
nä det är en 2.0 fulltryck. men jag har för mig att det sitter en lmm på röret efter luftfiltret, det ser iaf ut som en lmm. bild här: http://www.garaget.org/show_ext.php?car … age=371956 den inringade lilla "lådan" och om det inte är en lmm, vad är det då för nåt?