4562
Sök

Avgasrör till Golf 1.8 cl, ljudligt

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
Det behövs köpa nytt avgasrör till min gamle golf (egentligen från sista ljuddämparen och ut bara) och då tänkte jag att man kanske skulle ta och köpa ngt lite större, säg 2,5" eller så. Men spelar det ngn roll om man inte har det hela vägen? Kommer det låta ngt anorlunda alls?

Funderar på ngn Simons variant ifrån Mekonomen men har ni något annat tips om jag bara skall byta ut sista ljuddämparen och ändrör?

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
25 februari 2007
Själv har jag simons 2,5" på min goffe 1,8i o det brummar på lite lagom.
Men inte tillräckligt mycke för att vara störande vid längre färd.. + i kanten där!!

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
Har du simons enda ifrån KAT:en då eller bara sista dämparen och ändrör?

Du har inte länk till den du köpte, några tips på förgreningar, muffar o som behövdes?

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
25 februari 2007
Har hört att man ska utvidga röret efter sista dämparen, om man tänker på prestanda. Vidgar man innan/större inre diameter på dämparen så kan man förlora effekt.

//Mike

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
25 februari 2007
da_eddah skrev:
Har du simons enda ifrån KAT:en då eller bara sista dämparen och ändrör?

Du har inte länk till den du köpte, några tips på förgreningar, muffar o som behövdes?

Köpte sats. Kostar visst 3600:- nu.
Allt medföljde, även skarvmuff / förstoringsmuff för montering efter kat´en.
Finns på http://www,mekonomen.se välj butik sedan skriv in regnummer. Ligger under reservdelar avgas.

Drop Shop
926 Inlägg
25 februari 2007
ja har 2.5" från främre röret (ingen kat) och det låter finfint. både vid låga och höga varv.
Hade 2" på gamla golfen. gjorde ingen större skillnad. mullrade lite lite lite extra, dock inte mycket.

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
Tack för alla tips! Får se vad det slutar med sedan, blir nog inte aktuellt med byte förrän i sommar ändå och skall man köra simons nytt låter det som man bör lägga undan en slant smile

Sök