4790
Sök

Avgassystem till 850

140 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
Nån som har nåt bra tips på vad jag ska ha för avgassystem till 850:n ? Vad ska jag ha för dimensioner på det ? 3" försämrar väl egentligen bara effekten på en sugmotor elr har jag fel ? Kom med förslag på dimensioner och vart man kan köpa det smile

1 813 Inlägg
25 februari 2007
vi byggde på en 850 3" med ett 5" utblås
lätt som fan och vi hade inga ljuddämpare..
men åk till ett ställe där dom säljer simons rör så kan du bygga ditt eget kostar 1500:- då annars för du väl lägga lite över 3000:- det e ju upp till dej..
tar lite tid å bygga eget men man lär sig lite å det e kul å bygga eget för skoj skull=)
köper du så att du bygger själv så behöver du ju inte mer än 2,5 m rör men köp 3m för att vara på säkra sidan;) och iaf en dämpare
rören kostar 109:- st och en dämpare kostade ca 350:-
5" utblås kostade 520:-
och sen beövs lite avgasklämor kostar 13:- st
ett sådan rör som går från 2" upp till 3" kostade nog 25:- om jag inte minns fel som ska sitta vid kaffet till det nya 3 tums röret så du slipper svettsa i katten.
köpte 6 klämor till min och det räkte. tänk att du måste ha en klämma som e till 2" rör för där ska sitta en kläma vid katten och sen ska du ha 5 klämor till 3" rör;)
och lite hotpaint färg för att lacka över där du svettsat för att minska rost angreppet;)

går på ca 1321:- till min s40 t4 fast med rabatt..
och färdigt som sagt 3000:- lr 3500:- till en s40 t4 med moms

lycka till wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!

140 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
Okej, Tack så mycket för svaret.. Ska kolla upp dom grejerna smile Jag antar att jag måste ha minst en ljuddämpare iaf för att motorn ska få någorlunda motstånd.. Annars blir den väl bara slö på höga varv ? :p

1 813 Inlägg
26 februari 2007
jag har bara en ljuddämpare på min t4 fast orginalkatten byggde bara 3" efter ju och en simons dämpare och sen ett vanligt utblås och laddet ökade 0,1 bar jippi fast det var inte det jag var ute efter utan jag var bara ute efter sportigare ljud;) jag har inte märkt att den blivit slö på högre varv. fast visst 2 dämpare kanske e bäst för att få ner ljudet lite men det ska nte göra något på effekten iaf inte neråt;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

140 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
Okej, men jag tänkte att på din så är det ju turbo... Den vill ju helst inte ha något motstånd.. Men mín som är en vanlig sugis ska ju ha visst motstånd har jag för mej smile Sen tar ju turbon bort mycket ljud också så det låter ju fränt å dra raka rör på en turbobil wink

140 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
Nån som vet om ljudet förändras något om man byter ut sista röret efter ljuddämparen till ett grövre tex 3" elr annat skoj  ? Eller blir det bara resonans ?

Sök