4736
Sök

Vad hände igår med bilen?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
Igår när jag drog i väg med bilen så börja den rycka lite och sen så börja srs lampan lysa lite då och då tätt följd av abs lampan och sen la alla mätare av lite då och då samt instrumentbelysningen, jag fortsatte köra och sen i en korsning så la bilen bara av, jag starta upp den igen å då var problemet fixat men vad kan det ha varit ??

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

2 594 Inlägg
27 februari 2007
säkert nått jordfel eller nått har du starspärr?

140 Inlägg
27 februari 2007
Kan det inte varit datorn som fjanta sig lite ? Eller så kan du ju kolla om alla säkringar är hela och att jordkabeln sitter på ordentligt på batteriet..

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
jo visst låter det som om det vore nå jordfel på batteriet?, ska kolla upp de senare idag, tack smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
BHA! vi var och handla och när vi skulle fara därifrån så kunde vi starta bilen men den dog sekunden efter, starta igen och kunde köra i 5 sekunder och så dog den, jag åkte kanske 50 meter och så stog jag vid en bilverkstad,,, he he vadå tur i oturen att vi hade typ parkerat vid en verkstad big_smile Han trodde det var nånting med bensinen, kanske nå med pumpen... först kollade han jorden fast den satt stenhårt fast...

Vad tror ni det kan vara ? kosta mycket?

Bilmekaniker
199 Inlägg
27 februari 2007
Har du provat så att inte generatorn laddar för mkt? Då kan lampor tändas å mätare lägga av..

140 Inlägg
27 februari 2007
Skumt.. Kolla strömkabeln mellan generatorn och batteriet också..  Om den glappar så brukar det också hålla på och jäklas tongue

699 Inlägg

Sök