3037
Sök

Turbo från Biltema..( Vad Tror Ni )

_carlss0n_
3 mars 2007
du hittar ju lätt en bättre turbo för 7000:- iaf....men dem är nog inte dåliga för "normal" körning...

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
3 mars 2007
står ju tillochmed på sidan att det är Garret aggregat så varför skulle dem inte fungera?

Team Insane Racing

saabtok
1 306 Inlägg
4 mars 2007
pajar min turbo så ska ja testa en från biltema till min 9-5  tror de håller minst lika  bra som en från saab , iaf för vanlig körning

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
5 mars 2007
Greatsnyggo skrev:
pajar min turbo så ska ja testa en från biltema till min 9-5  tror de håller minst lika  bra som en från saab , iaf för vanlig körning

Ja servarman och sköter dem så håller de säkert, gör man inte det är nog livslängden samma som på ett garret...

1 004 Inlägg
5 mars 2007
bumpe skrev:
Greatsnyggo skrev:

Ja servarman och sköter dem så håller de säkert, gör man inte det är nog livslängden samma som på ett garret...

hur servar man ett agregat?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

1 004 Inlägg
10 mars 2007
läste i anonsen att dom var balanserade till hela 18000 rpm!!!!  det har man ju inte ens på tomgång?......  varvar väll någonstans runt 150 000 rpm... verkar vara bra grejor...
Senast redigerat av 262turbo (10 mars 2007)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Egenföretagare
40 Inlägg
10 mars 2007
kan någon länka til biltemas turbom jag hittar den inte på deras sida.. MVH//Marcus

TeamWCR.se
533 Inlägg
10 mars 2007
håller me dom flesta. vrf skulle d vara fel på biltemas turbo.
biltema har bara fått en dålig stämpel som gör att folk inte vågar handla därifrån.
det kan likaväl vara så att en trimfirm säljer just precis den turbon, men bara för att inte deras namn e smuttskastat så "vet" man att det funkar.

Jag har iaf aldrig haft ngt problem med ngt ja har handlat på biltema.

Flickspanare
728 Inlägg
10 mars 2007
Det där kan man nog lita på. Biltema som är såpass stora skulle väl knappast ta in, och sedan sälja en turbo som inte klarar av vad dom lovar? Nä, skulle inte tro det... Den där vågar jag nästan lova är bra. Samma med wastegaten.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

32 Inlägg
12 mars 2007
262turbo skrev:
läste i anonsen att dom var balanserade till hela 18000 rpm!!!!  det har man ju inte ens på tomgång?......  varvar väll någonstans runt 150 000 rpm... verkar vara bra grejor...

står 180000 på wa-lines hemsida,någon som slarvat bort en nolla

Os Difuntos
1 822 Inlägg
12 mars 2007
Produkterna har mycket liten felfrekvens. Biltema har som mål att nå en reklamationsprocent, (värdet av de produkter som Biltema återköper på grund av fel i vara, som andel av den totala försäljningen), som inte överstiger 0,5 %. Biltema har för närvarande en genomsnittlig reklamationsprocent understigande 0,6 %. Detta är en mycket bra nivå men är fortfarande en liten bit från målet. (taget från biltemas hemsida)

Säg att en biltema butik vilken som helst ligger på en dags försäljning på 150000 ta och x med 360 dagar som dom har öppet vilket blir 54000000 och dela det med 0,6 = många återköp. Deras sätt att göra affärer är så att man har en märkesledare typ bacho på verktyg sen har dom deras EMV vara (EMV=Egen märkes vara) som är ett billigare alternativ till märkesledaren med ett betydligt bättre pris. m,en det många i9nte vet är det att det är märkesledaren som gör detta verktyg men sätter inte sitt namn på det för att återförsäljaren har sagt att dom måste tillverka en kopia av sig själva och om tillverkan vägrar så tar inte återförsäljaren in märkesledaren.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

1 Inlägg
20 mars 2007
baca skrev:
Säg att en biltema butik vilken som helst ligger på en dags försäljning på 150000 ta och x med 360 dagar som dom har öppet vilket blir 54000000 och dela det med 0,6 = många återköp.

Hur räknar du?
Du tar en summa du får fram och sedan så delar du med en procentsats. De e procent du skall multiplicera!

Vi räknar om:
En butik som säljer för: 150 000kr /dag
Dom har en "fel" procent på: 0,6% -> 0,006 (för att kunna räkna på det utan % tecken)
om vi multiplicerar:
150 000 * 0,006 = 900

Dvs varje butik säljer för 150 000kr per dag och har återköp för 900 kr (om ditt antagande på 150 000 kr stämmer och återköps faktor på 0,6%).

Själv e ja lite skeptiskt till lågpris men visst finns de bra saker men tänk till lite innan du räknar högt... De blir lätt fel om man delar istället för att gångra samt att missa några nollor.
Senast redigerat av lexo (20 mars 2007)

Bilgalen
89 Inlägg
9 juni 2007
turbona är det troligen inte någon större fel på

(använder mig av biltema verktyg när jag mekar och det funkar)big_smile

Rakasta, kärsi ja unhoita, se se elämää on!

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 juni 2007
Notorgo skrev:
turbona är det troligen inte någon större fel på

(använder mig av biltema verktyg när jag mekar och det funkar)big_smile

nu var det en turbo det gällde och inte verktygen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Avstängd
84 Inlägg
9 juni 2007
jag tror nog inte de e nån så vidare bra ide i och med att dom är nog inte så kända för den bässta kvaliten de e bättre med en begangnad och om man har stor tur så kan man nog hitta en fin på blocket för halva priset

404 Inlägg
9 juni 2007
De verkar inte vara särskilt billiga heller, man kan hitta bra grejer för samma pengar och ibland tom billigare, nytt dvs.

Annars gillar jag biltemas verktyg iaf, har aldrig felat mig!
Senast redigerat av Attenator (9 juni 2007)

956 Inlägg
9 juni 2007
i en vanlig svensson turbobil duger de säkert..Men det är säkert inte så många som trimmar med biltemas grejer..Men funkar lär dom väl göra

eldus veldus

DFFL
9 020 Inlägg
10 juni 2007
Ifall man vill slakta sin 240 så går det nog utmärkt med en Biltema-turbo.
Men Jag hade aldrig mekat ner en sån i min bil.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Biltokig
870 Inlägg
11 juni 2007
Sägs att det är samma som Garret... Så det är nog helt ok. grejer!!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

1 059 Inlägg
11 juni 2007
ring gik o fråga om dom fått in några turbos från biltema o om dom är bra.
Då vet du om du ska köpa på biltema eller gik eller andra turbofirmor.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Sök