Mjo.
Men det är ju också just en styling pryl.
Kan väl tänkas att om du ska leda ut rakt i ingenstans gör detta att de mesta kletet fastnar i tanken istället för att sätta igen filtret direkt.
Också sett en hel del som tagit bort alltihopa och satt ett litet filter på alla öppningarna, men jag tror inte det är bra för det.
Jag misstänker att den där prylen inte filtrerar något av de skadliga ämnena ändå. (SBP kommer ju absolut inte godkänna det eftersom den inte är återledande.)
Vad jag förstått får du leta efter något giftigare från motorn att andas in än just vevhusgaserna.
Vevhusventilationen kan ibland dras om på ett mer effektivt sätt än orginal beroende på hur det såg ut från början. (tänker då på konstiga EGR dragningar och liknande för att få ner det slugiltiga avgasvärdet något.)
Men jag skulle personligen inte bygga en vevhusventilation som inte är återledande på en bruksbil.
Men bättre för motorn än att plugga den är det ju såklart, sämmre för dig dock.
Don't get mad, get even.