3486
Sök

V70 D5 med "fel elektronik"

5 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
Tjo, ja har bytt ut elektroniken i en V70 D5 -03 ifrån en nyare V70 som tydligen var den lite krafigare motorn, för effektskillnaden sitter väll i elektroniken gissar jag och inte i maskineriet? Kan jag kolla upp på något enkelt sätt vilken effekt jag har nu? har jag effekten från bilen jag plockat alla boxar ifrån?

Det jag funderar på nu är att jag vill öka effekten ytterligare, finns det inget bättre sätt än att betala X antal tusen för att chippa eller köpa dyra trimboxar?? 

Finns det ingen som gör sånt ptivat, modifierar existerande box eller dylikt?

Jag vill göra det mest för skojs skull, och inte lägga ner allt för mycket pengar på det.

och till sist, om inte andra förslag finns, tips på sidor med bra boxar/trimmalternativ..

MvH Tony

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
2 mars 2007
Hur menar du med "elektroniken", styrboxen till motorn eller hela rubbet?
Isåfall hade det inte varit billigare att skaffa en trimbox från början?

Angånde effekten så kanske du landar i närheten av den nya D5:dock är det inte bara boxen som skiljer.
Och givetvis kan du mappa om orginalboxen dock är det nog billigare att köpa en trimbox.

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

5 Inlägg
2 mars 2007
Trådstartare
min v70 hamnade halvt under vatten, så jag har bytt alla kontrollboxar i bilen, centralenheter, speglar, insprutningsboxen, osv osv.. Inte spridare och sånt, jag bytte inte för att få bättre effekt, utan för att elektronik och vatten inte går såå bra ihop smile

Det jag funderade på är om det är sånt som turbo, spridare osv som skiljer sig också på nya D5:an, eller om allt är elstyrt ..

funderar på en sån box som man sätter innan insprutningen, hittade en för 3300:-  kan det vara ngt måntro?
http://www.blocket.se/vi/7782337.htm?ca=4_s

Egen företagare
201 Inlägg
2 mars 2007
All volvo elektronik måste nollas i datorn innan demontering,sen ska den nya programvarorna laddas ner

5 Inlägg
2 mars 2007
Trådstartare
hmm,, ja jag kör omkring med min V70 allafall.. behöver inte nolla någonting, har plockat de vesäntliga delarna ifrån samma bil. Jag har ju inte köpt ny elektronik, utan plockat ifrån en krockad V70, eller ifrån flera, men vissa delar går inte att mixa med andra..

5 Inlägg
2 mars 2007
Trådstartare
Man kan mixa delar mer än volvo vill bekänna, har imobiliser ifrån en bil som inte hör till den insprutningsboxen som jag har. Så det mesta går att komma runt. Det enda jag inte fått att fungera ännu är farthållaren, men det är för att jag har inte orkat ge mig på den, nu går ju bilen alla fall smile

Sök