Kommentarer från besiktning!

tizon Kinna
5 mars 2007 · 146 Inlägg

tjeena gott folk! tänkte bara fråga en kul grej, ni som har grymt fina bilar, och stylade bilar, vad har ni fått för kommentarer på besiktningen? kan va roligt att höra smile

Volvo 244 "16v turbo" (1981)
bybben
5 mars 2007 · 9 Inlägg

Hade en gammel Ford Sierra en gång som varken var snygg eller stylad, men den knackade lite i ventilerna. Det första besiktningsgubben gör när jag kommer, är att titta på bilen lite konfunderat och fråga mig:
-Är detta en diesel?
-Nä, säger jag till honom. Det är ventilerna som låter.
-Jaha, sa han. Den låter ju för jävligt!

Den gick i alla fall igenom besiktningen utan anmärkning!!!

kohler
5 mars 2007 · 671 Inlägg

när jag var inne i september fick jag en trevlig besiktman som verkade uppskatta styling. han sa typ "snygg bil du har" ... inte vad man väntat sig direkt.

fick en 1a för att jag inte hade nån varningstriangel smile

Second is the first loser
Manne Jajjemen!
5 mars 2007 · 1 512 Inlägg

När ja besiktade 745an sist, å vi skulle ut å göra bromsprovet så klämmde besiktingsmannen på ratten å vred å hade sig.. men va är de nu då tänkte jag.. Å så säger han, En sån här ratt borde alla bilar ha smile

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
5 mars 2007 · 148 Inlägg

sågade taket av bil försökte besikta han skrek va dum i huvet åh ringde på polis fick inte ens köra ut ur hallen mohaha wink

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
Lindur
5 mars 2007 · 2 Inlägg

Var och besiktade Cadillac limmon, exet hade snabblagat bromsrören med kattstrypare. Innan jag körde in fick jag torka av soppaslangarna, eftersom dom också läckte.. 
När han kom upp ur gropen var det enda han sa; Det här är den sämsta lagning jag någonsin sett, rentav livsfarligt!

Kan tillägga att jag fick igenom den ändå! tongue

cuppre negativ..
5 mars 2007 · 167 Inlägg

jag var inne med golfen och fick en rätt ung besiktingsmans.. kanske var runt 25-27 år..
först kom han knappt upp från "bromsrullarna" (bilen besiktades med vinter hjul, 13" fälg och 60 profils däck.. sen så är den rätt så rejält sänkt) sen upp på lyften.. när han kom ur bilen sa han "det var ett lågt as, hehe".. sen kollade han under bilen och såg att det satt gula koni, då säger han "Men du, är det inte lite väl feta dämpare med tanke på motorn i den hära??"..  det är en 1,8 på 90 hästar.. hehe.. min kommentar blir "joo, men det är ju bruksbilen det hära så, jag är bara ute efter en billig bil.. hobby bilen står hemma".. och som svar fick jag "jaha, vad är det för nått då??".. jag svara "en sierra cosworth".. besmannen säger "jaha, men då borde du vella ha dom hära (och knackar på stötdämparna bak) på den istället, hehe"..  jag svara bara "det sitter redan gula koni runt om på den så.." smile

Senast redigerat av cuppre (5 mars 2007)

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se
beemern .......
5 mars 2007 · 2 655 Inlägg

volvo_744 skrev:
sågade taket av bil försökte besikta han skrek va dum i huvet åh ringde på polis fick inte ens köra ut ur hallen mohaha wink

här va svenskan bra. tongue

LocKtar Herr
5 mars 2007 · 1 722 Inlägg

cuppre skrev:
jag var inne med golfen och fick en rätt ung besiktingsmans.. kanske var runt 25-27 år..
först kom han knappt upp från "bromsrullarna" (bilen besiktades med vinter hjul, 13" fälg och 60 profils däck.. sen så är den rätt så rejält sänkt) sen upp på lyften.. när han kom ur bilen sa han "det var ett lågt as, hehe".. sen kollade han under bilen och såg att det satt gula koni, då säger han "Men du, är det inte lite väl feta dämpare med tanke på motorn i den hära??"..  det är en 1,8 på 90 hästar.. hehe.. min kommentar blir "joo, men det är ju bruksbilen det hära så, jag är bara ute efter en billig bil.. hobby bilen står hemma".. och som svar fick jag "jaha, vad är det för nått då??".. jag svara "en sierra cosworth".. besmannen säger "jaha, men då borde du vella ha dom hära (och knackar på stötdämparna bak) på den istället, hehe"..  jag svara bara "det sitter redan gula koni runt om på den så.." smile

"Jag har en gul kanin hemma" "ok" sa han

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
MilleN
5 mars 2007 · 9 108 Inlägg

En gubbe kommenterade mina neonrör "vafan ska man med såna här lysrör till? Är dom bra när man ska meka under bilen?" ;P

En annan var riktigt intresserad av mina fälgar, undrade vart jag köpt dom och hur mycket däcken kostade smile Att dom skrapat i sket han i big_smile

AdamOpel DraMinBil.nu
5 mars 2007 · 1 016 Inlägg

"schyst toning på framrutorna" smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
mr_green
5 mars 2007 · 847 Inlägg

hade en Volvo 340 förut som vinterbil med strulande vakumsystem. Det fick ju såklart för sig att krångla precis på besiktningen. Han undrade om jag hade en stridsvagnsmotor i bilen.

Sen hade jag en ganska stylad Seat Ibiza som fick hela stationen att sluta jobba. Va lite kul faktiskt.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Mr.TDI ´76
5 mars 2007 · 82 Inlägg

MilleN skrev:
En gubbe kommenterade mina neonrör "vafan ska man med såna här lysrör till? Är dom bra när man ska meka under bilen?" ;P

En annan var riktigt intresserad av mina fälgar, undrade vart jag köpt dom och hur mycket däcken kostade smile Att dom skrapat i sket han i big_smile

Haha hände mig också med Boran, "Ohh vad bra med arbetsbelysning"

Nu är det iofs så att jag besiktar bil 1gång i veckan i jobbet så jag känner ju killarna på besiktningen, men.

När jag hade Urquattron kom nästan alla besiktningsgubbar fram och kollade in bilen, många frågade om den gick bra? Svarade bara med ett litet leende att den gick bättre igår och kommer att gå bättre ikväll än vad den gör nu...(hade ställt ner laddet från 1,5 till 0,5bar...) Ena besiktarn for iväg och var borta ett bra tag, när han kom tebax skrattade han och sa "den gick ju bra nu med"...

Kettunen
5 mars 2007 ·

Jag åkte dit på vänster fram broms med Firebirden. Gubben sa " Fan det känns som att man sitter och spelar med data ratt " big_smile Ratten drog ju åt ena hållet när man bromsa

P-G Säl-Tämjare...
5 mars 2007 · 1 024 Inlägg

Jag va med tjejens lillebror alla ombesikningar och skit med han calibra.

HAn bytte sin bil mot kalle hassels gröna calibra.
Som ni kanske vet så satt det strålkastare från peugeot 406 coupé på den, och när det va mörkt ute och man körde med den så kvittade det om du så pkte med helljusen på, det lyste inte många meter framförbilen och de andra bilisterna störde sig ju inte eftersom det va omöjligt att bli bländad av den.

Han fick alltid ombesiktning på den eftersom ljusbilden va totalt fel så på 4 eller 5 ombesiktningen sa gubben:

"nu är jag jävligt trött på att se dig och din gröna bil här" så han visade hur ljusen skulle vara, tejpade lite här, och lite där och flyttade och krånglade i si så där 10 minuter så att det blev rätt bild sen godkände han den och sa: "Nu hoppas jag att du säljer den där jäveln, för här är den portat hädanefter"

Så han lydde honom, råkade spräcka sidokjolarna på den och sålde den vidare.

det va inte lite jobb att få den godkänd, det va inte bara strålkastarna som behävde ställas in.

Vilket jävla drag :)
Norde fotointresserad
5 mars 2007 · 2 307 Inlägg

Fick kommentaren av besktningsgubben när han var klar med besiktningen: "jaaa, jag är ju inte direkt avundsjuk på dig"

Åkte på ett gäng tvåor

daass94a
5 mars 2007 · 6 Inlägg

jag va o besikta min eller "broshans" bruksbil idag.
Besiktningsmannen frågade mig så här
-vågar inte broshan komma med den eller?

han känner broshan och bilen gick igenom blankt fast jag själv inte hade godkänt det, menmen det e bara att tacka.

Running With The Night
impresst 2fast4you
5 mars 2007 · 371 Inlägg

jag var inne me 760 tic en för 2 år sen... så besgubben skulle ut o prova den.. o när han kom tillbaks så flina han.. så jag fråga vad det var.?? då sa han, fan han släppte ju på torr asfalt. hehe sen var vi inne me fylle pråmen.. volvo 245. vi fick 24 2or.. besgubben sa, jag kan köpa den här o köra den på skroten åt er.. för jag vill aldrig möta er i den=)

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Thony_mannen
5 mars 2007 · 263 Inlägg

"Du vet vel att man inte får ha tonig på framrutorna, men det va ju snyggt oxå" hehe, lät så jävla roligt när han sa det big_smile

Volvo-Real-Power!
niclas_swe bitter besserwisser
5 mars 2007 · 644 Inlägg

den värsta och roligaste besiktningen jag gjort var med min gamle 67a ratlooker.
börjar med att alla kollar som fan på mig redan när jag står i kön. när min port rullars upp tittar bes-mannen på mig och bilen och bara skakar på huvudet.
när jag kört in i hallen så säger han tjenare. och slänger på avgasslangarna.
sedan går dåren bärsärkargång inne i bilen, han kollar varenda punkt innan han slutligen sätter sig i förarsätet för att åka fram till bromsrullarna. han lyckas att får kärringstopp 2 ggr! INNAN rullarna.
Han kliver ur bilen och tittar på fronten och sedan på rullarna, sedan säger han: jag kör inte upp den på rullarna jag kommer att sabba hela skiten!
jag är däremot övertygad om att det går. med en gubbe som lyfter i skärmarna medan jag sakta sakta sakta kryper de få cm framåt som behövs för att komma upp det går precis.
vid det här laget har hela stationen stannat upp och står och kollar.

Bromsarna kollade och klara, ner för den lilla kanten med ett gott skrap för att han sen har tagit "mod" till sig och ska köra upp på lyften. på deras fina lilla "domkraft/lyftvagn" ligger hans ficklampa. när vagnen är närmast uppkörningsänden så kommer framvagn osv snyggt precis över men ju längre fram bilen kommer ju lägre blir den så strax hör man det fina krasandet när bottenplattan krossar hans ficklampa och det blir en liten buckla i golvet.
det endå han påpekar är att lamppottorna är skrapade av däcken. trodde jag men när han kollar spindellederna så börjar han bli tveksam på glappet snart är det 3 bes-gubbar som kollar. som tur var så fungerade demokratin när 2 ville släppa och 1 inte.

ut med bilen. på min rödaknapp till spolarvätska hade jag satt en liten etikett som sa "lustgas" bara för att jäklas lite med nyfikna människor. han trodde först att jag hade det. men när jag påpekar hur han har letat igenom hela bilen och inte sett någon tub innan så börjar han tänka lite han trycker på knappen och spolarvätskan kommer han är nöjd.

han börjar köra. motorn dör, fjädern till "spjället har lossnat jag rättar till det och han ska börja köra, han gasar men bilen bara "niger" och han säger att nu har rishögen pajat. oj vad fel han har. ska man inte lossa HANDBROMSEN innan man kör undrar jag.

fort runt huset han flyger in skriver ut protokollet och jag behöver verkligen inte komma tillbaka igen men jag måste fixa ljusinställningen. och den var förjävlig big_smile
grannen som är platschef där kom på kvällen och skrattade åt historien han hade hört på jobbet.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang