3263
Sök

Kommentarer från besiktning!

Slav
1 454 Inlägg
6 mars 2007
hmm, har inte vågat plocka ner forden på bes än.. men när ja var med lotus_carlton så sa dom bara "oj vågar man röra denna utan att man blir halshuggen?" 15.20 åkte vi in 15.28 skrev dom ut papperet (blankt) smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 mars 2007
var och bessade sierran idag.. vart nån tvåa... men iaf så vart de EN tvåa på en rost skada (var riktigt fräsch under bortsett från den där lilla rostskadan sa bes gubben)

men iaf så var bes gubben rätt rolig... så sa han åt mig att komma och kolla på rost skadan han hade hittat, så säger han: de där var inte bra inte, nä de var de verkligen inte sa jag då, då säger han: du kan ju trösta dig med att du hade förbannat sköna stolar iaf (cossie stolar), jo ungefär då tyckte jag.... hahaha big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

9 Inlägg
13 mars 2007
"Du måste väl fatta att du kan för fan inte sänka bilen så mycket att du inte ens kommer in i besiktningshallen".....lite skämmigt haha

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
13 mars 2007
Och jag hade en liiite trimmad Cheva Monza, satt en 400 SB med ungefär lika många hk i den i stället för originalets lilla 262. Till det en fyrportad dubbelpumpad 650 och headers med 3" system hela vägen bak. Den väsnades liiiite. smile

Inför besiktningen gällde det att se ut som om allt var original. Började med att plocka om stagen så förgasaren bara öppnade halvvägs på de minsta portarna så det inte blev volter i kupen när man vickade på tårna. Sedan var det ljudet... Svetsade i ett par kryss i bak i rören och fjölade in tvagor, ni vet såna där ståltrådsbollar man skurar kastruller med, de dämpar lite  och tar udden av det allra vassaste ljudet.

Men JÄKLAR vad nervös jag var i hallen, när han stoppade på slangarna med sina små pinnar in i rören - VAD skulle jag säga om tvagorna ramlade/drogs med ut?!
"Den var sån när jag köpte den" var ju det jag beväpnat mig med om det skulle bli tjafs om motorn" - det hade ju knappast gått med blanka tvagor?! 
Som tur var stannade de kvar i röret, och sedan dess besiktigade jag utan extra ljuddämpning.

Klarade att besiktiga bilen utan anmärkning varje år då jag hade den, de flesta av gubbarna tyckte bara den var kul och tyckte väl också det var lite kul att det var en tjejbil.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

46 Inlägg
13 mars 2007
fick 13 2or på en gammal mazda 323 för länge sedan, bäst var nog "mjuk bakaxel" (ska man inte kunna penetrera den med långfingret?)

1 Inlägg
13 mars 2007
har endast fått tvåa pga spricka i synfält

55 Inlägg
13 mars 2007
Har inte fått nån särskild kommentar, men en gång när jag stog parkerad utanför och väntade, så när det var min tur att köra in och jag skulle starta bilen så var den heldöd, inte ett ljud kom ur den när jag vred på nyckeln, var bara att skamset gå in och fråga efter starthjälp då batteriet var dött, bilen gick dock igenom besiktningen när jag väl fått igång den smile

ICA-nisse
143 Inlägg
13 mars 2007
Var och besiktade min BMW 318 när jag hade den. Det va även ett ganska rejält ljudbygge i den. När det var dags för bromstest så var det kö så besiktingsmannen gick och satte sig i bilen. Några sekunder senare hör jag hur basarna börjar dunka där inne. Efter ett par minuter så vevar han ner rutan och ger mej världens smajl
-"Det va riktigt bra ljud i den här du, det gillar vi"

125 Inlägg
13 mars 2007
Iggson skrev:
Har inte fått nån särskild kommentar, men en gång när jag stog parkerad utanför och väntade, så när det var min tur att köra in och jag skulle starta bilen så var den heldöd, inte ett ljud kom ur den när jag vred på nyckeln, var bara att skamset gå in och fråga efter starthjälp då batteriet var dött, bilen gick dock igenom besiktningen när jag väl fått igång den smile

De där e ju också en fin grejj smile

MVH /// Grundberg

237 Inlägg
13 mars 2007
Detta var iofs inte mig det hände men jag va där när det hände.
En ganska clean 240 rullar in mullrar som fan och bes killen bara vinkar in han som vanligt. Han besiktigar bilen och killen ser ganska nöjd ut när han kör därifrån och sen kommer bes killen tillbaka. Då frågar farsan (som jobba där då) om han inte hade märkt att där låg en V8 i bilen. Killen blir helt förvånad och säger "Va där? jag tyckte väl den lät lite mkt" Hahaha där snackar vi kompetens på SBP

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
13 mars 2007
Fick väl nån kommentar när ja besiktade husvagnen i somras.
När besiktningsmannen gick under bakaxeln på 740in så stannade han å sa: ojoj, här skvalar de bensin...  Tur man bara besikta vagnen big_smile 
Sen skulle dom kolla gasolen, men dom hade ingen adapter som passa mellan min flaska å deras mätare, så dom sket i de å drog av de från priset, å tur va de. Mitt golv va LITE dåligt, man kunde känna järnbalkarna under vagnen genom golvet, men eftersom dom inte kunde kolla gasolen så gick dom aldrig in på mitt dåliga golv. Var nästan lite orolig att dom skulle landat i smörjgraven där under då big_smile

Kan ju säjja att husvagnen gick igenom med en etta för att ett framlysa var trasigt. Dock var de väldigt nära en tvåa på en gång, såg ju de trasiga framlyset ute på parkeringen och skulle försöka fixa de, men då stack en säkring så inget på hela husvagnnen funka, jippie. Hade tur att en besiktningsman var ledig där inne så han hjälpte mej å hitta vilken säkring de var som var trasig.

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

113 Inlägg
13 mars 2007
Rulla in med min miata förra sommaren här i Malmö.
Fick en riktigt nitisk besiktningskille. Första han gjorde var givevis att leta trimm, men hittade inget.
Givetvis så kunde han ju inte gå där ifrån med svansen mellan benen utan han var tvungen att hitta en anmärkning.
Fick så en anmärkning på att nummerplåten satt i grillen och syntes dåligt... Bara det att den gjort det sen 1991 och det har aldrig blivit anmärkning på det tidigare.

Besiktigade även min gamla audi 80. Va livrädd för att den inte skulle gå igenom eftersom bussningarna i framvagnen var helkassa.
Kom därifrån med en hel uppsjö anmärkningar, men inte på bussningarna, bara allt möjligt annat...

Tomten
1 065 Inlägg
14 mars 2007
Besikta skodan fick ja komentaren: Skit bilar dom går aldrig igenom. Kör den på skroten..  Skiten väll jag i inte min bil sa ja. fick en 2 på en bussning som var slut (visste om det)

Besikta 744n i går. skit trevlig kille som gav bilen massa beröm och hur ja skötte den.
Fina bilar det här sa han smile

Kettunen
14 mars 2007
Aa får la se va gubb jäveln hittar denna gång. Firebirden skall besiktas nu om 3 veckor ca.
Sist var det " Fan det känns som att jag spelar data med ratt. Ratten drog när man bromsade.
Och han var lite grinig över min dekal på bakrutan. Den är precis så att den inte täcker synen bak.

Forummoderator
26 484 Inlägg
14 mars 2007
Köpte ett Simons sportsystem till Hondan jag ägde förut [jo nu tjatar jag om den igen..]
Kommer till besiktningen och allt går fint. Förutom en detalj.
När vi ska ta en provtur och ska av rampen så gasar besiktningsmannen på som vanligt
och pang säger det. Tvärstopp. Vi ser på varandra.
- Jävlar, säger han sen och kliver ur. Domkraften hade fastnat i avgassystemet tongue

Tror det var samma gång som en buckla upptäcktes undertill. Fast innan provturen.
Den var rätt rejäl fick jag veta. Han frågade om jag kände till den sen förut.
- Nej, svarade jag undrandes.
- Ja den som åkte väl åkte med lär nog ha känt smällen ända upp i röven genom
stolen, sa han och skrattade tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

470 Inlägg
14 mars 2007
Jag har en rätt rolig en!

Hade precis bytt från Automat till Manuell på Min Volvo 740,

Hade i tankarna att man skulle regga om den men va fan tänkte jag och bokade en vanlig besiktning...

Sen när jag väl var där och han stod och tittade på bilen så öppnade han bagage luckan och sa HÄR VAR DET GRAJ !  "automatlådan i skuffen och diverse grejer"

Sen tittade han under bilen och lite över allt så sa han helt plötsligt

DU!

När du byter från automat till manuell skall du

1 Säga till mig när du kommer hit
2 Inte försöka dölja det för mig
Och 3 Inte ha automat lådan i Bagaget...

Sen var han ute och körde med den,

Och sa Fick "tre stycken tvåor då"

Jag har inte sett nått den här gången fiksa dem andra felen bara och ta ut lådan till nästa gång... smile

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!

380 Inlägg
14 mars 2007
Var inne å besiktade en gammal 244,vinterbil för 7-8 år sen,skulle bara fixa så den gick en månad till så vi kunde kapa taket å supa sönder den,lyckades få 34 tvåor smile gubben sa att det va dä jävligaste han besiktat :)kan tillägga att gubben i hallen brevid besiktade tre bilar under den tiden det tog att kolla min,hahaha snacka om att få valuta för pengarna.

Fartdåre
378 Inlägg
14 mars 2007
Varför har du extra blinkers under bilen, sa de och ryckte i neonrören. Hans kollega undrade om man kunde hänga sig i dom.
Aldrig sett 5 besiktningsmän under en och samma bil, bara p.g.a. neonrören. Men den gick igenom efter en sjätte besiktningsman som sa så länge han kan stänga av det så bryter han inte mot lagen. Och då var det ut och kolla om bilen var trimmad. Visste inte att man kollade det genom att köra 100 m full gas på 1:an och när varvstoppen gick i släppa lite fort för att gasa sen igen.

TICen är till salu säljs billigt.

43 Inlägg
25 juni 2009
Namrif skrev:
"Du måste väl fatta att du kan för fan inte sänka bilen så mycket att du inte ens kommer in i besiktningshallen".....lite skämmigt haha

Jag fick bara höra:

"Nästa år kommer du utan plastdetaljer, annars släpper jag inte in dig." Med ett grymt leende på läpparna, då.

Jävel
2 018 Inlägg
25 juni 2009
Besiktigade en 240-turbo a-traktor, då sa han att det borde vara olagligt att lacka bilar innan reg-besiktning för att man inte kan se hur mycket som var fuskat, men efter att ha kollat ca en halvtimme till sa han att det var det seriösaste a-traktorbygge han hade besiktigat och så blev det provkörning. Jag hade bara kört dne 2 km innan besiktning så var lite nervös när han inte kom tillbaks efter att ha rundat huset. Jag stog där och väntade och till slut kom han i ungefär 10 km/h. Sen klev han ut o såg sur ut, jag frågade varför det var så?, Han svarade bara att han undrade hur länge den skulle gå såhär sakta. Jag flinade o sa: det hör inte hit smile, sen fick jag åka hem med en nybesiktigad a-traktor och ta bort alla spärrar och ut och sladda big_smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

Sök