5874
Sök

HJÄLP, problem med min Golf 2 GTi!!

188 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Har en Golf 2 GTi 16v, som jag har fått lite problem med. Det är ett skrapande, skrikande ljud. Trodde först att det var vattenpumpen, så den bytte jag, men då blev det ännu värre!!Det skrek som satan! så tog jag bort generatorremmen och körde motorn, men då hördes det fortfarande fast inte lika högt. Vad fan kan det vara för fel? den har bara gått 17000 mil, lagrena kan väl inte vara kassa redan? eller? det kanske e mellanaxeln eller nåt...BEHÖVER HJÄLP!!

1 785 Inlägg
23 mars 2007
Kolla in spännar-rullen till kamremmen! Lagret i rullen kanske börjar kärva. Om lagret visar sig vara dåligt byt både rem och spännar-rulle.

Annars kan det ju vara servopumpen?

Mellan axeln minns jag inte om den ens finns? I såfall driver den bara oljepumpen för drivningen till tändfördelaren sitter ju i änden på utblås-kamaxeln.
Senast redigerat av dbjanoz (23 mars 2007)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

188 Inlägg
23 mars 2007
Trådstartare
dbjanoz skrev:
Kolla in spännar-rullen till kamremmen! Lagret i rullen kanske börjar kärva. Om lagret visar sig vara dåligt byt både rem och spännar-rulle.

Annars kan det ju vara servopumpen?

Mellan axeln minns jag inte om den ens finns? I såfall driver den bara oljepumpen för drivningen till tändfördelaren sitter ju i änden på utblås-kamaxeln.

Jo jag ska kolla det med spännarrullen! förra ägaren hade bytt kamrem men inte spännrulle, så det kan vara det lagret!! den har ingen servo, så det kan det inte vara!

Sök