Irmscher Vectra skrev:
En äkta raggare är en mycket trevlig person, som i regel äger en eller flera bilar av äldre årsmodell.
Han kör mer än gärna amerikanskt och åker runt på träffar i hela landet och lite till, gärna med polare med i bilen och/eller i karavan. Kör sällan fort så det stör...
(Men många gilar fart med
) Man ska vara rädd om bilen han har.
Han är en bilentusiast ut i fingerspetsarna och iär inte blyg för att skita ner sina fingrar under huven eller under bilen.
En äkta raggare hjälper mer än gärna till när andra trafikanter har fått problem med sin eller sina bilar, gärna om det är en bil av äldre snitt.
En äkta raggare hänger inte ut ur bilen och vrålar med musiken på max, utan sitter inne i bilen och njuter av stunden med sina polare i bilen...
Sen är en äkta raggare av vilket kön som helst, "Han" som jag skrev om är raggaren som person...
Det är MIN syn på en raggare, även om, som sagt, alla har lite av en raggare i sig.
Inkluderat mig själv...
Helt rätt Är själv åt Rockabilly hållet, Mitt rum präglas av tavlor på gammla bilar/hojjar/artister,
LP-Spelare och en massa plattor som jag glatt lyssnar på. Älskar bilarna och kulturen.
(Och då menar jag inte spriten/svineriet)
Äger ingen jänkare än som ni kan se, Men allt kommer tids nog.
Och nej jag åker inte runt och raggar i min bil.
Jag brinner för de gammla bilarna, hojjarna och prylarna i övrigt, Tycker det är gör skoj och trevligt.
I sommars drack jag inte en centiliter sprit, men var runt på alla träffar för det..
När man e på självaste bil utstälningen så tycker inte jag att man ska vara full.
Det är samma sak som Elmia, Man går runt och kollar in andras bilar och idér
att man tar en öl för att svalka sig eller två kan jag förstå, Men ej att supa sig redlös då.
Senare på kvällen när det är dans och man lär sig känna nya människor så är det helt ok
om folk är lite på lutten, Så länge de man kan hantera det och uppföra sig.
De flesta utav er som kläcker ur sig idiot komentarer likt vår lilla Aerodynamik som knappt
har blivit torr bakom örona från fostervattnet än, har högst troligt bara förutfattade meningar
då det ni beskriver är en blöjraggare i sitt esse, och lite där till. Jag tvivlar högaktigt på att ni
någonsin har träffat en äkta rockabilly, eller raggare.
Och ang. Blöjraggare idioteliten av de som kallas raggare, Som vilka idioter som helst fast
ist för att bli Emo idioter, Brat-Idioter eller allt vad som finns så gillar de raggarkulturen och
har sin
egna tolkning på vad det innebär, Vilket inte är som det borde..
//Wall