Frågor runt camaro Z28 V6 3,8

atc alltid snabbast
25 mars 2007 · 73 Inlägg

kan inte bestämma mig blir galen...ska köpa ny bil å har varit sugen på en clk
men nu har jag blivit såld på en z28 blir galen...iaf frågan e

e det en bra bil?

går v6:an bra .. e det bra vrid eller ser den bara snabb ut ?

e automatlådan bra eller ska man ha manuell ?

å finns det styling till dom å chipp å sånt...om ni vet länka gärna

tack å hej

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!
Kettunen
25 mars 2007 ·

Vad är det för årsmodell på den då??
Men i vilken fall som helt. en 3,8 liter v6 Hmm jaa det finn lite krut i den!
Vet ej ang automat. Men jag kör helt manuell-
Det finns styling & Chip med.


Jag har själv en Firebird 2,8V6 och det finns drag i den.Ca 224hästar.
Aldrig mött en firebird med V6 som dratt min önnu och de flesta bilar kan lägga sig om det inte är en EXTREME! Ingen ungdoms extreme utom Riktig extreme smile eller V8

Senast redigerat av Kettunen (25 mars 2007)

Jonni
25 mars 2007 · 1 256 Inlägg

Camaro Z28 med V6? Har jag aldrig hört talas om

Det skall vara automat.. Det är ett helvete när de manuella lådorna blir dåliga på dem.

Jag hade själv en Camaro Z28 med 5.7 V8 -1999

Kettunen
25 mars 2007 ·

Jonni skrev:
Camaro Z28 med V6? Har jag aldrig hört talas om

Det skall vara automat.. Det är ett helvete när de manuella lådorna blir dåliga på dem.

Jag hade själv en Camaro Z28 med 5.7 V8 -1999

Men det är även dyrare att köra automat & Laga eller köpa nytt

atc alltid snabbast
25 mars 2007 · 73 Inlägg

Kettunen skrev:
Vad är det för årsmodell på den då??
Men i vilken fall som helt. en 3,8 liter v6 Hmm jaa det finn lite krut i den!
Vet ej ang automat. Men jag kör helt manuell-
Det finns styling & Chip med.


Jag har själv en Firebird 2,8V6 och det finns drag i den.Ca 224hästar.
Aldrig mött en firebird med V6 som dratt min önnu och de flesta bilar kan lägga sig om det inte är en EXTREME! Ingen ungdoms extreme utom Riktig extreme smile eller V8

det e en 01:a

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!
roedluvan
25 mars 2007 · 30 Inlägg

Det är ingen Z28 om det är v6a.
Men sexorna går ju bra jämfört med andra sugbilar men dom går inte att jämföra med V8orna eller turbobilar...

Och det finns mycket styling m.m. att ta hem från staterna.

Automat är riktigt fina grejer det ska du satsa på big_smile

hade jag varit du så hade jag tagit en Riktig Z28 typ 94-97 istället ligger i samma prisklass som v6orna från 01.

roedluvan
25 mars 2007 · 30 Inlägg

www.summitracing.com

www.hansenracing.se

http://www.nitroz.se/persaker/

Senast redigerat av roedluvan (25 mars 2007)

roedluvan
25 mars 2007 · 30 Inlägg

Kettunen skrev:

Jonni skrev:
Camaro Z28 med V6? Har jag aldrig hört talas om

Det skall vara automat.. Det är ett helvete när de manuella lådorna blir dåliga på dem.

Jag hade själv en Camaro Z28 med 5.7 V8 -1999

Men det är även dyrare att köra automat & Laga eller köpa nytt

både och automat sitter i 9/10 camaros typ iom det så är marknaden större för automat än manuell!

Kettunen
25 mars 2007 ·

'Det vet jag mycket väl . Det är så med dom flesta amerikanare. Men det är ju endå dyrare med automat. Ingen jätteskilldnad men endå lite smile

atc alltid snabbast
25 mars 2007 · 73 Inlägg

så med en v6:a så kan man inte snacka alltså...utan man får köra mot skitiga celicor ?

å om man nu skaffar en v8:a vad ger den för klös?
bränner man mycket orginal ?

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!
atc alltid snabbast
25 mars 2007 · 73 Inlägg

roedluvan skrev:
Det är ingen Z28 om det är v6a.
Men sexorna går ju bra jämfört med andra sugbilar men dom går inte att jämföra med V8orna eller turbobilar...

Och det finns mycket styling m.m. att ta hem från staterna.

Automat är riktigt fina grejer det ska du satsa på big_smile

hade jag varit du så hade jag tagit en Riktig Z28 typ 94-97 istället ligger i samma prisklass som v6orna från 01.

btw vad drar v8:orna mellan 1-2L/mil eller er det mer 2-3L ? (beror ju på hur man kör men har man en v8:a händer det ju lätt att man vill leka med den)

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!
Kettunen
25 mars 2007 ·

atc skrev:
så med en v6:a så kan man inte snacka alltså...utan man får köra mot skitiga celicor ?

å om man nu skaffar en v8:a vad ger den för klös?
bränner man mycket orginal ?

Joo det finns klös i sexorna. Men man kan inte räkna med att dra en v8 direkt om det inte är i dåligt skick dårå . Det är stor skilldnad på v6a & v8a
Men en v6 drar många vanliga bilar.

Chrille74 Chef
25 mars 2007 · 379 Inlägg

V6:an är ingen bra motor, den har lite udda delar vilket faktiskt gör den dyrare att reparera än en 5.7 liters V8!

Bränsleförbrukningen mellan V6 och V8 skiljer marginellt. detsamma gäller mellan manuell och automat..... automaten är ganska smart, den växlar ju upp till högre växel så snart den kan, vilket du kanske inte alltid gör med en manuell.....

Dessutom är jänkarna riktigt dåliga på att bygga manuella lådor.

V8:an är lättare att trimma, du kan för kaffepengar krypa över 300 hk sträcket, med bla chip och portning av insuget.

Vill du sen ha mer effekt finns det många olika sätt att göra det på.

Det finns inga andra motorer i dom där bilarna än V8 och hör sen tongue

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
Jonni
25 mars 2007 · 1 256 Inlägg

Har hört precis samma som Chrille74 skriver,  V6an e slöare och har för hög förbrukning.
Jag körde min Z28 under litern på landsväg och jag hade automatare, vilket det skall vara i en jänkare med V8

atc alltid snabbast
25 mars 2007 · 73 Inlägg

Chrille74 skrev:
V6:an är ingen bra motor, den har lite udda delar vilket faktiskt gör den dyrare att reparera än en 5.7 liters V8!

Bränsleförbrukningen mellan V6 och V8 skiljer marginellt. detsamma gäller mellan manuell och automat..... automaten är ganska smart, den växlar ju upp till högre växel så snart den kan, vilket du kanske inte alltid gör med en manuell.....

Dessutom är jänkarna riktigt dåliga på att bygga manuella lådor.

V8:an är lättare att trimma, du kan för kaffepengar krypa över 300 hk sträcket, med bla chip och portning av insuget.

Vill du sen ha mer effekt finns det många olika sätt att göra det på.

Det finns inga andra motorer i dom där bilarna än V8 och hör sen tongue

så helt enkelt ge fan i v6:a å manuell ?
men det e svårt att hitta en v8:a targa med skinn finns ju fan bara v6:or...kanske därför dom säljs =/ om det e som ni säger

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!
Jonni
26 mars 2007 · 1 256 Inlägg

Vad ska du med en targa till? Köp en Cab istället!

Jag hade en Corvette innan och det var ett helvete med targa.. Turbulens :S

Fredrik.Gustavsson
26 mars 2007 · 2 123 Inlägg

atc skrev:
så med en v6:a så kan man inte snacka alltså...utan man får köra mot skitiga celicor ?

å om man nu skaffar en v8:a vad ger den för klös?
bränner man mycket orginal ?

Skitiga Celicor : )
Jag tycker jag har rätt bra glans på min wink

atc alltid snabbast
27 mars 2007 · 73 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

atc skrev:
så med en v6:a så kan man inte snacka alltså...utan man får köra mot skitiga celicor ?

å om man nu skaffar en v8:a vad ger den för klös?
bränner man mycket orginal ?

Skitiga Celicor : )
Jag tycker jag har rätt bra glans på min wink

hehe inget personligt gillar bara inte celican


å du däruppe jag gillar inte cab...därimot tycker jag targa e så jävla snyggt..men jag har fattat att det kanske man inte ska ha när man bränner på lite..men jag vill nog bara glida mest men endå kunna trycka på om jag vill därför undrade jag om v6:an var något att ha
tex bränner man en saab 2.3 T ?? rakt fram that is

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!
Chrille74 Chef
27 mars 2007 · 379 Inlägg

Dom där V6:orna är riktigt trötta, vette17 om man steker nån vettig turbosnurra överhuvudtaget........

Så skrota V6 idéerna helt, du kommer bara att bli besviken!

Det är värt att hosta upp ca 20k till och satsa på en med V8

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
HEATSEEKER
27 mars 2007 · 198 Inlägg

Sattsa helt klart på en med V8:a! Du kommer bara tröttna på v:6an å ångrar dig att du inte köpte en med "riktig" motor istället.
Ägde en camaro z28-97:a för ett tag sen å va MYCKE nöjd, dessa motorer krånglar sällan(aldrig?).
Hade skin med targa å hade inga inga problem med targan, tyckte de va lite jobbigt att sitta still i skin sätena när man lekte runt för man for runt som fasen så försök hitta någon tyg historia.
Hade även den 6 växlade manuella lådan som jag rekomenderar då du får mycke mer kör känsla, om du va orolig för bensin kostnaden så de att rekomendera då ja låg i 120km/h å varvade i ca 1800 å då drar de inte mycke, 90 va typ tomgång smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang