2878
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

319 Inlägg
19 februari 2008
Måste bara fråga nu va kommer hända nu på bilen? Om vi bortser från takluckan.
nja många tjejer har man ju inte direkt men har ju lätt att snacka med alla smile Lycka till med allt!!
Går de inte annars och svetsa ihop den? Du kanske kan försöka att göra en likadan? Gjuta av på något sätt? Mvh Dennis

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
19 februari 2008
tråkigt när sånt händer:/ men jag säger som alla andra det är bara att ta sig i kragen och se framåt. du har gjort så mycket med bilen nu så det är ingen ide att ge upp smile
kämpa på kimpa! jag ser fram emot slut resultatet på bilen som fan:)

gogo

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

4 299 Inlägg
19 februari 2008
Hörru, lägg ner o va så neggig tongue
De löser sig ska du se, inget är omöjligt wink Jag vet precis hur de känns, när en grej går fel så känns som att allt går åt helvete. MEEN de kommer vända, I promise. Jag vet vad jag snackar om wink (och du vet nog vad jag menar roll )

Skippa takluckan ett tag lr ta nån dag ledigt från skruvandet så ska du se att de kommer lösa sig big_smile

Inge läpphängning nu, spana lite på bildelsbasen lr nåt. Du har jobbat och fått ett så in i helvete bra resultat, så sälja för den där lilla skitgrejen kan du bara glömma tongue

Cherry up, nya tag imorrn lr i övermorrn. Tänk på flickvännen lr nåt så du blir lite glad så kommer de gå bra me skruvandet ska du se wink

/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
RPMDennis skrev:
Måste bara fråga nu va kommer hända nu på bilen? Om vi bortser från takluckan.
nja många tjejer har man ju inte direkt men har ju lätt att snacka med alla smile Lycka till med allt!!
Går de inte annars och svetsa ihop den? Du kanske kan försöka att göra en likadan? Gjuta av på något sätt? Mvh Dennis

Lister kommer att sättas på bilen osv, lite mer kommer hända tongue
På fredag kommerjag åka och hämta fram och bakstötfångare och väntar nu på ett paket som förmodligen kommer på torsdag smile
sen ska stötfångarna lackas sedan monteras..

bromsar ska på runt om, nya skivor och belägg smile

hehe tongue jo det är trevligt me folk som skriver och peppar en smile
Tackar! big_smile

Nja, det är ju gjutet så om jag har tur så kan jag få tag en sån genom trozzo, men inget säkert än..
Annasr äre bara fram med måttstock så går det säkert att göra en egen variant wink men det är i sista nödfall..

mvh kim

HPaddict

Ja det är ju inte kul hmm

Precis som du och alla säger smile
Bara att bita i det sura äpplet och fixa till det! smile
Nä de ligger ju lite tid bakom tongue hehe

Ja de ska jag, bara för att alla ni på gorg ska få se den klar sen (eller de som vill se den tongue )
Run run wink hehe

Mvh Kim

Rallyhalle

Haha, men känner för att vara nejig ida wink hehe
Jo du har ju oxå haft otur, jävlans vår.. det måste bli sommar snart så det går bättre tongue

Förstår helt big_smile

Jo jag skiter i den och snart kommer 90"ians bak och front stötis oxå, längtar tills de ska sitta på smile

Jarrå nya tag big_smile jo men om man tänker på flickvännen så gåre ju ingebra, kan juinte vara "otrogen" mot min andra älskling (Mercan) wink hehe

Tackar för kommentaren! smile
Mvh Kim

319 Inlägg
19 februari 2008
Måste då fråga i och med att jag inte har nån erfarenhet av att svetsa. Men varför kan man inte svetsa i gjutet hmm? Mvh Dennis

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
RPMDennis skrev:
Måste då fråga i och med att jag inte har nån erfarenhet av att svetsa. Men varför kan man inte svetsa i gjutet hmm? Mvh Dennis

Jadu tongue hehe
Jag är inte så jätte inväcklad i de där me gjutgärn, men den satt så dåligt till vid taket på mercan med så de skulle nog ändå inte gå.. plus så pajjade själv hålet där niten sitter hmm
Men vet dock inte om man kan göra det, blir att ta reda på det svaret smile
Mvh Kim

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
19 februari 2008
bra att du inte har grävt ner dig.. känns bättre bara man fått ur sig alla arga tankar osv.. brukar ofta vara så för mig så jag har lärt mig att gräva upp mig igen..  lr nåt.. big_smile  hihi

Keep on working

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
bra att du inte har grävt ner dig.. känns bättre bara man fått ur sig alla arga tankar osv.. brukar ofta vara så för mig så jag har lärt mig att gräva upp mig igen..  lr nåt.. big_smile  hihi

Keep on working

Mvh Magnus

Hehe wink

Jo det är skönt att kunna skriva av sig lite och få lite possetiv feedback big_smile
Men det händer ju inte bara mig tror jag, finns nog en massa folk där ute de går dåligt för på samma gång..

Ja de ska jag absolut big_smile
Desamma fresten! smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
19 februari 2008
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle

Jo du har ju oxå haft otur, jävlans vår.. det måste bli sommar snart så det går bättre tongue

Förstår helt big_smile

Jo jag skiter i den och snart kommer 90"ians bak och front stötis oxå, längtar tills de ska sitta på smile

Jarrå nya tag big_smile jo men om man tänker på flickvännen så gåre ju ingebra, kan juinte vara "otrogen" mot min andra älskling (Mercan) wink hehe

Mvh Kim

Aa, sommar o sol, då går saker inte fel bara tongue wink

Okej, va nice smile De ska bli jäkligt kul o se när du fått på dom, då vet man att de inte e långt kvar wink

HAhaha, (fan de roligaste jag läst på länge tongue ) de har du rätt i, bilen kanske blir sur o jävlas me dig bara för de roll Kanske därför de gick som de gick idag wink

Keep it up, jag vet att du kommer fixa de wink
/Jacob

Volvonörd
1 187 Inlägg
19 februari 2008
Skruva ihop racern nu så att man får dregla på slutresultatet.... Låt inte den lilla delen stoppa dig nu. Kom igen å bit ihop så att det händer nå. Skruva med nå annat å leta svar på om det går att svetsa eller få dit en ny senare,,,, Keep it up jag är en som läser mer än du tror killen... Föresten har du snackat med motivpolaren din om vad han skulle ha för att göra nå fränt på min bagagelucka?

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

212 Inlägg
19 februari 2008
Sådär, nu vet ni va som hänt, hoppas bara att det går att få tag på annars så kanske jag lessnar, för vill ha en fungerande taklucka, den går fortfarande att tilta tror jag, dock "styr" bara den där takluckan i spåren som en "Styrskena"

Surt sad
Mvh Kim

Fick nyligen samma problem med takluckan på Golfen. Fick för mig att jag skulle köra upp luckan då sprack den detaljen, troligtvis pga av kylan. Så jag fick använda en smal nyckel samtidigt som jag körde luckan neråt för att få den ner i lås. Sen har jag inte orkat kollat på det ännu utan väntar tills värmen kommer och man vill köra upp luckan. ^^

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle

Förstår helt big_smile

Mvh Kim

Aa, sommar o sol, då går saker inte fel bara tongue wink

Okej, va nice smile De ska bli jäkligt kul o se när du fått på dom, då vet man att de inte e långt kvar wink

HAhaha, (fan de roligaste jag läst på länge tongue ) de har du rätt i, bilen kanske blir sur o jävlas me dig bara för de roll Kanske därför de gick som de gick idag wink

Keep it up, jag vet att du kommer fixa de wink
/Jacob

Nä då flyter ju fan allt på som de ska big_smile

Precis wink hehe

Ja det vet jag me cool hehe
Tackar!
Mvh Kim

TheRefunder
Jo det får bli annat skruvande och kika runt efter en ny sån där på "tiden jag inte meckar med bilen" smile
Jasså, det är trevligt em folk som följer tråden smile
Japp, men har inte fått ett svar, skrev nyss på msn..
Men får återkomma till dig wink
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Spethz_ skrev:
Sådär, nu vet ni va som hänt, hoppas bara att det går att få tag på annars så kanske jag lessnar, för vill ha en fungerande taklucka, den går fortfarande att tilta tror jag, dock "styr" bara den där takluckan i spåren som en "Styrskena"

Surt sad
Mvh Kim

Fick nyligen samma problem med takluckan på Golfen. Fick för mig att jag skulle köra upp luckan då sprack den detaljen, troligtvis pga av kylan. Så jag fick använda en smal nyckel samtidigt som jag körde luckan neråt för att få den ner i lås. Sen har jag inte orkat kollat på det ännu utan väntar tills värmen kommer och man vill köra upp luckan. ^^

Jasså hmm jo jag måste försöka fixa de där nu, alltså nå likande på golfen säger du.. hm..
Om du köper nytt skulle väl du kunna skriva hur mycket det kosta på ett pm så vet man tills vidare om du köper en först eller så..

Men de måste väl gå att tilta luckan utan de där? de styr ju bara gången "In" under taket väl?
Mvh Kim

212 Inlägg
19 februari 2008
kimpan_90 skrev:
Spethz_ skrev:

Surt sad
Mvh Kim

Jasså hmm jo jag måste försöka fixa de där nu, alltså nå likande på golfen säger du.. hm..
Om du köper nytt skulle väl du kunna skriva hur mycket det kosta på ett pm så vet man tills vidare om du köper en först eller så..

Men de måste väl gå att tilta luckan utan de där? de styr ju bara gången "In" under taket väl?
Mvh Kim

Okej, ah absolut det kan jag göra. Njaa, alltså det går inte eftersom jag har samma detalj på vardera sida parallelt så när jag ska driva luckan vare sig upp eller ner så snurrar det ju bara på ena sidan eftersom den är av där. Så använder jag nån nyckel eller dylikt och skjuter försiktigt på den sidan som den är av på samtidigt som jag kör luckan så att motorn drar ner den så går den ju ner och sen i lås. Förstår du vad jag menar? Eller det kanske är jag som förstod fel, men det kändes exakt som att det skulle vara samma typ av fel när jag såg bilden på detaljen och hur du beskrev felet.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Spethz_ skrev:
kimpan_90 skrev:
Spethz_ skrev:

Surt sad
Mvh Kim

Mvh Kim

Okej, ah absolut det kan jag göra. Njaa, alltså det går inte eftersom jag har samma detalj på vardera sida parallelt så när jag ska driva luckan vare sig upp eller ner så snurrar det ju bara på ena sidan eftersom den är av där. Så använder jag nån nyckel eller dylikt och skjuter försiktigt på den sidan som den är av på samtidigt som jag kör luckan så att motorn drar ner den så går den ju ner och sen i lås. Förstår du vad jag menar? Eller det kanske är jag som förstod fel, men det kändes exakt som att det skulle vara samma typ av fel när jag såg bilden på detaljen och hur du beskrev felet.

Hm vart mycket info för mitt lilla huvud wink hehe
Men mina de där på varisn sida håller förmodligen bara i och är som en styrning, eftersom det är mina 4 bultar som sitter i takluckan som styr upp och ner, finns ingen låsning på de där jag visade, de åker bakåt och släpper luckan fli i bakkant när jag ska tilta den, men inte säker på va som händer när jag inte har den där hmm
Men får helt enkelt undersökas.. smile
Mvh Kim

212 Inlägg
19 februari 2008
kimpan_90 skrev:
Spethz_ skrev:
kimpan_90 skrev:

Mvh Kim

Men mina de där på varisn sida håller förmodligen bara i och är som en styrning, eftersom det är mina 4 bultar som sitter i takluckan som styr upp och ner, finns ingen låsning på de där jag visade, de åker bakåt och släpper luckan fli i bakkant när jag ska tilta den, men inte säker på va som händer när jag inte har den där hmm
Mvh Kim

Hehe, känner samma här. Okej, men jag tror jag är med nu, men det verkar väl isåfall som att vi har olika konstruktioner på luckorna, men gör en update när du har gjort undersökningen så får vi se, lycka till! smile God natt. xD

kör raggar traktor
203 Inlägg
19 februari 2008
KOM IGEN NU KIM... gör bilen färdig..
den e ju hur jävla fin som helst.. med allt detta arbete e de jävligt synd o skita i de...

vill fan se denna sen på olika träffar.. big_smilebig_smile

Burn tire not your soul

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Spethz_ skrev:
kimpan_90 skrev:
Spethz_ skrev:

Mvh Kim

Hehe, känner samma här. Okej, men jag tror jag är med nu, men det verkar väl isåfall som att vi har olika konstruktioner på luckorna, men gör en update när du har gjort undersökningen så får vi se, lycka till! smile God natt. xD

Jo lite olika är de, men undrar om min funkar utan den där.. får helt enkelt höra med mer insatta personer tongue
Ja de ska jag smile
Tackar och gonatt pårej! själv ska man vara uppe halva natten för man har ju lov cool hehe

saab_viggen12
Nä nu ska jag lyssna på alla peppningar och övertalningar wink
trevligt me folk som vill se bilen och vill att man ska fortsätta smile
Tackar för kommentaren smile

De ska du nog få dock typ på micros träffar eller så big_smile tongue
mvh kim

kör raggar traktor
203 Inlägg
19 februari 2008
kimpan_90 skrev:
saab_viggen12

mvh kim

hehehe... vill se den på större träffar än så..tongue
tycker helt klart att du ska börja lyssna.. smile

Burn tire not your soul

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
saab_viggen12 skrev:
kimpan_90 skrev:
saab_viggen12

mvh kim

hehehe... vill se den på större träffar än så..tongue
tycker helt klart att du ska börja lyssna.. smile

Ja det får vi se, kanske blir något galet ljudbygge i den med, vem vet wink hehe
Ja jag får börja med det nu big_smile
mvh kim

Sök