3327
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

1 892 Inlägg
25 februari 2008
kimpan_90 skrev:
Tackar För all feed back pepole big_smile

Kul att folk följer tråden och peppar än.. nu har orken kommit tillbaka.. va inne på skroten ida och kikade efter ok dock hittade jag inget..
Men fick med mig ett litet fynd tongue

Fanns dock bara kvar en diskant frän DLS Med filter kvar i bilen.. så fick med mig den, kan bara bra att ha kan ju bygga in det i dörrlådan smile ska kika om jag hittar en til fin senare smile

Det kanske går att jänga om oket faktiskt.. men då måste jag veta exakt vilken gäng jag får.. så att nippeln passar hmm några tips?
Men letandet fortsätter efter oket.. så jag ger inte upp nu big_smile

Så Tackar återigen! smile

Mvh Kim

Fan det måste väl finnan nån som har ett sånt ok liggandes?? 
ska höra med lite merca folk om jag kan skaka fram något.
Keep it up!! du gör ett dunderjobb!! Mvh/Englund

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
saab_viggen12 skrev:
KEEP IT UP... 

de e alltid bra att fynda ngt.. .smile

väntar fortfarande med spänning att där ska komma bilder på bilen när den rullar på landsväg.. (lagligt) tongue big_smilebig_smile

Mvh Kim

Japp de ska jag smile

Jo de är ju det, får än att vilja fortsätta med grejerna smile

Jorrå, sånna bilder kommer nog ska du se.. men måste få ihop bilen först tongue hehe
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
krutmats skrev:
kimpan_90 skrev:
Tackar För all feed back pepole big_smile

Kul att folk följer tråden och peppar än.. nu har orken kommit tillbaka.. va inne på skroten ida och kikade efter ok dock hittade jag inget..
Men fick med mig ett litet fynd tongue

Fanns dock bara kvar en diskant frän DLS Med filter kvar i bilen.. så fick med mig den, kan bara bra att ha kan ju bygga in det i dörrlådan smile ska kika om jag hittar en til fin senare smile

Det kanske går att jänga om oket faktiskt.. men då måste jag veta exakt vilken gäng jag får.. så att nippeln passar hmm några tips?
Men letandet fortsätter efter oket.. så jag ger inte upp nu big_smile

Så Tackar återigen! smile

Mvh Kim

Fan det måste väl finnan nån som har ett sånt ok liggandes?? 
ska höra med lite merca folk om jag kan skaka fram något.
Keep it up!! du gör ett dunderjobb!! Mvh/Englund

Jo de tycker jag med, skrotar långt här ifrån ska ju självklart ha ok hemma och begär 500 + frakten.. lite dyrt tycker jag, behöver ju inge annat än själva "Oket" tongue

Jo gör det, det uppsakattas big_smile
Japp de ska jag, desamma! smile
Mvh Kim

658 Inlägg
26 februari 2008
Vilket slit du lägger ner! Självklart får du inte ge upp nu! Vilka skrotar har du hört med? Jarmo i österbybruk har hur mycket grejer som helst, billig är han också smile Björklinge?

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
index skrev:
Vilket slit du lägger ner! Självklart får du inte ge upp nu! Vilka skrotar har du hört med? Jarmo i österbybruk har hur mycket grejer som helst, billig är han också smile Björklinge?

Tackar smile

Jag har bara varit inne på bildemo (Dyra) tongue
Sen så har vi ju skrotbolaget.. där har jag fått de flesta grejera ifrån, men har ingen mercedes 190 inne nu..

Nä han har jag inte hört med.. dock har man ju ingen bil så blir svårt att åka och kika hmm
Jo jag har kikat in på "Laga" men hittar inga mercedes i björklinge skroten.. men man vet ju aldrig om de uppdaterar hela tiden.. hmm

Mvh Kim

Mångsysslare
546 Inlägg
26 februari 2008
på björklinge skroten är det bara lösa delar du kan söka på så ring och hör med dom om dom har en mercedes 190E inne på skroten istället!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
streetpirate87 skrev:
på björklinge skroten är det bara lösa delar du kan söka på så ring och hör med dom om dom har en mercedes 190E inne på skroten istället!

Okej, men de är ju bara bromsoket jag behöver... alltså inte något från en mercedes.. de är ju en bilmontering de plockar väl bort sånt? men ska ringa sen och höra smile
mvh kim

Mångsysslare
546 Inlägg
26 februari 2008
Dom har många bildelar sitter på bilarna också. Och så blir det ju billigare om man tar den delarna själv också big_smile

2 655 Inlägg
26 februari 2008
Jobbigt att "Hulda" inte hade rätt merca inne.. De är ju dem som ligger bäst i pris i stan.. Men som någon skrev tidigare, kolla med Jarmo..

Nu får du väl se till och få ihop bilen snart.. smile Dröjer ju inte länge innan våren är här ju.. smile
Tror nog att du får ihop mercan innan jag har besiktigat Asconan.. Kämpa på nu.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
streetpirate87 skrev:
Dom har många bildelar sitter på bilarna också. Och så blir det ju billigare om man tar den delarna själv också big_smile

Jo stämmer bra det wink
Mvh Kim

Streckkoden

Jo de har väligt bra priser smile dock oxå för att flickvännen bor granne me en som jobbar där tongue
Men de är trevliga och man får ju komma ut och kika medans man får stå vid en disk på bildemo hmm
Man vill ju ut och kika, kommer ju på mer man behöver då smile

Jo jag får allt göra det, desom är kvar innan inredningen åker in kommer bli byte av soppa rör.. sen fortsätter utsidan smile
Hoppas på det jag med, men du kan ju helt plötsligt få ett ryck och bli klar wink hehe
Mvh Kim

369 Inlägg
26 februari 2008
Kim, du är deprimerad för att du inte tagit nå bilder wink big_smile

fortsätt nu bara..
ibland kärvar det. det ska va så med ett bra bygge wink

fortsätt nu så ska du se att det går bättre om du knäpper lite bilder big_smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
BuuMi skrev:
Kim, du är deprimerad för att du inte tagit nå bilder wink big_smile

fortsätt nu bara..
ibland kärvar det. det ska va så med ett bra bygge wink

fortsätt nu så ska du se att det går bättre om du knäpper lite bilder big_smile

Hehe precis wink big_smile

Jo de ska jag, så klart de ska kämpas imot.. va äre annrs för sport om de inte finns fel? tongue
Jo de ska jag, ska gå me kameran i högsta hugg sen big_smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Uppdate!

Hej på er allihopa smile

Idag har det inte hänt mycket med bilen dock hmm skönt att ta en vecka "Ledigt" från bilen ibland, börjar tagga till för ännu mer meck sen smile

Men Idag hade man mönstring och gick ganska bra faktiskt smile
Så det står mellan lastbils /terrängfordons schaför.. eller Motorcykel förare i enköping augusti 2009 big_smile
Så inte så jäklans lågt hemmifrån så det känns bra smile

Hoppas man får göra något av detta sen, inget säkert men hoppas smile

Sen har jag idag skrivit på Anställningspapperna från gamla uppsala buss som jag ska jobba för i sommar, blir att lacka bussar och en bra timm lön vart det med smile

Så pengar till sommaren kommer förmodligen inte bli några problemas big_smile
Men nu ska jag plugga.. har prov i morrn hmm
Mvh Kim

2 655 Inlägg
27 februari 2008
Skönt att det löste sej med sommarjobbet.. Hade nog blivit en tråkig sommar utan det.. smile

Hur går det på ok fronten?

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Streckkoden skrev:
Skönt att det löste sej med sommarjobbet.. Hade nog blivit en tråkig sommar utan det.. smile

Hur går det på ok fronten?

Jo precis.. inge job = inge pengar.. men nu har man ju jobb och får en massa pengar big_smile hehe
Så det kommer nog bli den bästa sommaren hitills! och sista med för den delen smile

Jorrå det går fin fint.. har fått tag i en kille me Ett Ok.. har fixat ner priset på det till 100 rikstaler.. smile
Men så ska jag även trodligen köpa ett set bakrerutor till mercan med, han hade ett par lite mindre repiga och tonade.. dock ska jag få svar på om de är röktonade eller me film.. för om jag ändå ska slänga ur bakrutan sen så kommer trodligen den tonas med..
men det beror på om det är mörk eller ljustoning på sidorutorna..

Ps, Killen med oket ska personligen jänga ur nippeln så slipper jag pajja den tongue hehe

Men mer info sen när jag fått tag i honom igen smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
27 februari 2008
Fan va nice smile Slippa göra samma tabbe igen wink
Men de va ju ett sjysst pris på oket smile

Hur stark e toningen på rutorna? Kolsvart lr lite lagom sådär?

/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:

/Jacob

Hehe precis wink

Jo de va inte så farligt dyrt..

Jadu.. de va det jag frågade honom i senaste mejlet.. men väntar på svar.. (Mejlade idag typ vid 18.00.. )

Men annars får jag väl tona medans de är lösa sen wink så blir som jag vill ha det smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
27 februari 2008
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle skrev:

/Jacob

Hehe precis wink

Jadu.. de va det jag frågade honom i senaste mejlet.. men väntar på svar.. (Mejlade idag typ vid 18.00.. )

Men annars får jag väl tona medans de är lösa sen wink så blir som jag vill ha det smile
Mvh Kim

Okej.

Hoppas på att de inte e för mörk då, för du ville väl ganska ljus toning?

Jobba på wink
/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle skrev:

/Jacob

Hehe precis wink

Mvh Kim

Okej.

Hoppas på att de inte e för mörk då, för du ville väl ganska ljus toning?

Jobba på wink
/Jacob

Hoppas på ljus mointerad från början wink tongue hehe
Men annars blir ju göra själv smile

De ska jag och desamma! smile
mvh kim

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
28 februari 2008
Skönt att sommarjobbet är fixat, då kan vi se fram emot fina updateringa kanske.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Sök