2434
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Trozzo skrev:
Skönt att sommarjobbet är fixat, då kan vi se fram emot fina updateringa kanske.

Jo de är bra skönt smile
Precis smile

Får bara hoppas att allt löser sig nu för mig och turen is here to stay smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Har inte hänt mycket ida, har provet på måndag istället så det va enb lungn dag i lacklokalen ida, 4 som va där ida.. de andra är på praktik smile
Men tänkte göra en lista.. kommer dock fyllas på med vilder och mer grejer senare, för jag har säkert glömt nåt tongue

Ska införskaffas!
[] Bromsar runt om.. (Helt set med Skivor och belägg)
[] Soppa rör under bilen (Helomspunnet eller Gummi.)
[] Fälgar.. svårt att bestämma mig, kanske har några på gång.. smile
http://www.mercedesshopen.se/images/uploads/W201KlarglasFram+Blink.JPG
[]Klarglas framlyktor..
http://www.mercedesshopen.se/images/uploads/MB190_W201_AMGgrill_2.JPG
[] Avantarge Grill
[] 90iernas bak och framstötfångare
[] Avgassystem.. (Kommer bli egenbyggt med egenbyggda slutrör..)

Kanske ska införskaffas..
[]Nya backspeglar

Mvh Kim
Senast redigerat av kimpan_90 (28 februari 2008)

4 299 Inlägg
28 februari 2008
kimpan_90 skrev:
Har inte hänt mycket ida, har provet på måndag istället så det va enb lungn dag i lacklokalen ida, 4 som va där ida.. de andra är på praktik smile
Men tänkte göra en lista.. kommer dock fyllas på med vilder och mer grejer senare, för jag har säkert glömt nåt tongue

Ska införskaffas!
[]Klarglas framlyktor..
[] Avantarge Grill

[]Nya backspeglar

Mvh Kim

Den där listan ser bra ut smile Kommer bli väldigt snuggt me dom grejerna på wink Ska den listan va ifylld senast sommarn lr senast nästa år lr??

Btw, har uppdaterat min tråd wink (om du inte redan sätt)

Keep it up wink
/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
kimpan_90 skrev:

Ska införskaffas!
[]Klarglas framlyktor..
[] Avantarge Grill

[]Nya backspeglar

Mvh Kim

Den där listan ser bra ut smile Kommer bli väldigt snuggt me dom grejerna på wink Ska den listan va ifylld senast sommarn lr senast nästa år lr??

Btw, har uppdaterat min tråd wink (om du inte redan sätt)

Keep it up wink
/Jacob

Jo de hoppas jag på med, kan väl inte bli fulare? tongue haha
Den ska trodligen vara ikryssad och klar i sommar och mot slutet av.. för klarglas kommer nog införskaffas, fast till sommaren.. men får se va som går först.. smile

Jahaja, får kika in där med då smile
Det ska jag göra! smile
Mvh Kim

369 Inlägg
28 februari 2008
och här ser det bra ut som vanligt big_smile
jobba jobba ! wink

förresten, hur gick det med ljuddämparen?

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
BuuMi skrev:
och här ser det bra ut som vanligt big_smile
jobba jobba ! wink

förresten, hur gick det med ljuddämparen?

Hehe, Som vanligt är det ju inte, inte fått nå gjort hmm
men ska lacka lite grejer i skolan snart tänkte jag smile

Men ska jobba när jag får läge, får se hur mycket det blir till helgen smile

Jajust.. de kommer bli en överraskning wink hehe
Närå men kommer köpa en ljuddämpare (enskild) och bygga dubbla utblås efter det.. men mer om det kommer snare då vi kommer bygga egna avgasslutrör osv big_smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Bad News!

Tja, Har fått lite tråkiga nyheter hmm
Takluckagrejen går trodligen inte att laga och hela "Skenan" till takluckan måste bytas.. så nu känns de tungt.. gäller att de rullar in en mercedes 190 på skroten snart då eftersom en ny sån går på 1500/per skena och på Hedins tar de 2500 per sekena..

Men måste få tag i en mercedes 190 nu som ska skrotas inärheten av uppsala hmm
Men dock kanske det fortfarande funkar att tilta luckan och det duger för mig tillsvidare smile

Men men.. inge kul me tråkiga nyheter hmm
Men ska testa när jag fått hem den där andra hela från "Trozzo" och försöka fixa det.. men annars blir att ta loss hela skenen, dock inge svårt jobb då den sitter med 4st m4or..

Mvh Kim

1 892 Inlägg
28 februari 2008
kimpan_90 skrev:
Bad News!

Takluckagrejen går trodligen inte att laga och hela "Skenan" till takluckan måste bytas.. så nu känns de tungt.. gäller att de rullar in en mercedes 190 på skroten snart då eftersom en ny sån går på 1500/per skena och på Hedins tar de 2500 per sekena..

Men dock kanske det fortfarande funkar att tilta luckan och det duger för mig tillsvidare smile

Men ska testa när jag fått hem den där andra hela från "Trozzo" och försöka fixa det.. men annars blir att ta loss hela skenen, dock inge svårt jobb då den sitter med 4st m4or..

Mvh Kim

Fan Kim när ska motgångarna sluta??
det är ju fan när det  blir såhär, det drar ju ur energin på en gång juhh  :S
Keep it up, detta kommer lösa sig!! Mvh/Englund

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
29 februari 2008
Men nu kan ju inte mycket mer strula på bilen din. Du får se det från den sidan smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
29 februari 2008
Kimpan, sparka ut Murphy från garaget så ska allt lösa sig, men det är tråkigt med motgångar.

Lev livet, det kan ta slut fort

4 299 Inlägg
29 februari 2008
Hörru, häng inte läpp nå mer nu. de va väl den delen som pajade som Trozzo skickade till dig?? Och innan du testat att byta ut den så får du varken prata lr tänka negativt wink

Se inte problem, hitta lösningar tongue

Kom igen nu o ryck upp dig, de kommer lösa sig och gå fint sen. De här e bara en del av processen wink

Ha de smile
/Jacob

kör raggar traktor
203 Inlägg
29 februari 2008
se så Kim du ska se de på den sidan som mäki förklarde.. tongue

de e inte roligt när man bara har motgångar.. sad

men kom igen nu Kim, se till o få ihop den så e de gjort... väntar fortfarnade me mkt hög väntan på bilder när den rullar (lagligt) på vägen...

Keep it up !!
Mvh Kim

Burn tire not your soul

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
29 februari 2008
kimpan_90 skrev:
Bad News!

Mvh Kim

Hmm... Hur ser skenorna ut? tror du de går att tillfärka själv? Har tillgång till det mästa ;P

Sump Runk Rätt O Slätt!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
krutmats skrev:
kimpan_90 skrev:
Bad News!

Mvh Kim

Fan Kim när ska motgångarna sluta??
det är ju fan när det  blir såhär, det drar ju ur energin på en gång juhh  :S
Keep it up, detta kommer lösa sig!! Mvh/Englund

Jadu.. de är svårt att avgöra nu.. men snart hoppas jag hmm
Jo de tar mycket energ och man vil jub inte slita ner innertaket hmm
Japp de ska jag, hoppas på det med smile
Mvh Kim

Mäki
Jo man får nog börja tänka så.. inge mer kan väl hända? motorn kanske rasar här efter hmm

// Kim

darkwizard
Jo jag får nog ta att göra det.. tongue
Jo hoppas de löser sig snart och allt flyter på smile
// Kim

Rallyhalle
Tackar för dina ord smile
Känns bra nu.. dock ska jag försöka me delen jag får från trozzo.. ska testa annars blir att hitta en annan mercedes 190 me takluckan bara..

Precis tongue
Mvh Kim

saab_viggen12
Jo jag får göra det.. smile
Jo de kommer du nog (iframtiden) tongue
Mvh Kim

HyperSonica

Ingen anning du hmm får väl försöka fixa min.. annars blire väl att riva ner innertaket och kika hur de ser ut.. hmm

// Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Uppdate!

Tja, iveckan och i helgen verkar jag inte få något gjort:/
de spöregnar ute och sk på födelsedags fest ikväll.. får se om de blir nå pill i morrn..smile

Men annars äre lungt, va me och titta å en moppe till flickvännens lillebror för han fyllt 15.. och så vare halt ute och han ramla när han testkörde moppen.. men vart dock inge stora skador.. lite repor så det får bli en uppgift till  mig som pluggar lackering tongue

Så nu sk jag göra mig iordning för att träffa tjejens släkt smile
Ha en trevlig kväll!
mvh Kim

Backwoods Garage!
1 405 Inlägg
1 mars 2008
kimpan_90 skrev:
Uppdate!

Men annars äre lungt, va me och titta å en moppe till flickvännens lillebror för han fyllt 15.. och så vare halt ute och han ramla när han testkörde moppen.. men vart dock inge stora skador.. lite repor så det får bli en uppgift till  mig som pluggar lackering tongue

Surt.. ja då var det väl bara att köpa den efter det hmm hoppas han ville ha den big_smile haha.. tur att han int skada sog pöjken smile

mvh Philip

LAMPAN - Back wood´s garage - Western Chaos
Kör Saab 90 T16 - turbo & 1060kg - http://www.garaget.org/?car=49214
Sköter Media åt min bror och hans 200sx 1uz-V8 driftingbygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265625

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Lampan skrev:
kimpan_90 skrev:
Uppdate!

Surt.. ja då var det väl bara att köpa den efter det hmm hoppas han ville ha den big_smile haha.. tur att han int skada sog pöjken smile

mvh Philip

Jo, och han ville ha den oxå så att han va gla tongue hehe
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Uppdate

Fick reda på att inte trozzo har samma grejer under takluckan.. så det blir att leta efte en skrot 190 nu som jag kan mecka loss grejerna själv från.. sad

// Kim

4 299 Inlägg
1 mars 2008
Trist me detta jävla väder hmm Har du inget partytält då som du kan bygga upp me väggar o grejer tongue

Just de man inte vill göra, ramla me en moppe man tittar på :S Men de va ju tur att han ville ha den smile

Ha de så trevligt wink
/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Trist me detta jävla väder hmm Har du inget partytält då som du kan bygga upp me väggar o grejer tongue

Just de man inte vill göra, ramla me en moppe man tittar på :S Men de va ju tur att han ville ha den smile

Ha de så trevligt wink
/Jacob

Jo och ida blev de snöblandat hmm verkar fan inte hinna nåt den här helgen,, kanske inte nästa heller.. men helgen efter det jobbar flickvännen.. så då lär ju jag göra nåt..

Jo  de har jag men bilen står i carporten nu och tältet är lite sönder tongue

tongue hehe
Precis!

Tackar! hade bra trevligt smile
Mvh Kim

Sök