3780
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

4 299 Inlägg
6 februari 2008
ja du, jag hade då spacklat till de o lackat i någorlunda samma färg som övriga dörren. Men de blir nog snyggare om du klär den ist wink Kan nog iof va svårt att blanda till en färg som blir någorlunda lik tongue

/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
ja du, jag hade då spacklat till de o lackat i någorlunda samma färg som övriga dörren. Men de blir nog snyggare om du klär den ist wink Kan nog iof va svårt att blanda till en färg som blir någorlunda lik tongue

/Jacob

Hehe, Jo de är ett alternativ fast vill ju klä det med, har ju ingen annan färg innuti bilen som matchar resten.. tongue
Men får kanske blanda till nån cool färg annars blire klädsel på dem smile
Men det får ödet avgöra tongue hehe

Jo de kan ju vara svårt tongue hehe
Mvh Kim

Mångsysslare
546 Inlägg
6 februari 2008
Och ska du klä in dom så behöver ju inte underarbetet vara helt perfekt heller! Det var därför jag klädde in mina istället!

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
6 februari 2008
ser riktigt bra ut:D

//mackan

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
streetpirate87 skrev:
Och ska du klä in dom så behöver ju inte underarbetet vara helt perfekt heller! Det var därför jag klädde in mina istället!

Precis wink hehe
Jag är iallefall nöjd nu för att vara första gången någonsin jag gör detta (förutom när det gick åthelvete) tongue  Gcik efter bilder man sett på andra ljudbyggare härifrån när jag "lärde" mig hur jag skulle gå till väga, så tur att gaarget.org finns big_smile

Va tycker du om dem då? smile
Något man borde ändra?
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
weser skrev:
ser riktigt bra ut:D

//mackan

Tackar big_smile
Mvh Kim

369 Inlägg
6 februari 2008
nu snackar vi! big_smile

fortsätt nu bara så blir det nog bra det där..
kul att du orkar göra om det smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
BuuMi skrev:
nu snackar vi! big_smile

fortsätt nu bara så blir det nog bra det där..
kul att du orkar göra om det smile

Hehe big_smile
Tackar!

Jo det börjar iallefall bli bättre wink

Jo det är klart man gör om det, vill ju ha en fin förstabil att visa upp sen smile
Mvh Kim

645 Inlägg
6 februari 2008
Ser ut att bli mycket bättre nu!
Senast redigerat av zajja (6 februari 2008)

//Marcus Saari

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
zajja skrev:
Ser ut att bli mycket bättre nu!

Tackar, jo det känns bättre nu smile men ska så klart finjusteras sen me lite glasfiber innan det kläs smile
Mvh Kim

Mångsysslare
546 Inlägg
6 februari 2008
kimpan_90 skrev:
streetpirate87 skrev:

Precis wink hehe
Jag är iallefall nöjd nu för att vara första gången någonsin jag gör detta (förutom när det gick åthelvete) tongue  Gcik efter bilder man sett på andra ljudbyggare härifrån när jag "lärde" mig hur jag skulle gå till väga, så tur att gaarget.org finns big_smile

Va tycker du om dem då? smile
Något man borde ändra?
Mvh Kim

Nej jag tror det blir bra, men som jag sagt tidigare se till så att allt passar även när det sitter i bilen. För lyckas du med dom och dom blir snygga så blir du nog inte alltför glad ifall de inte passar i bilen när du testar dom där!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
streetpirate87 skrev:
kimpan_90 skrev:
streetpirate87 skrev:

Precis ;) hehe
Jag är iallefall nöjd nu för att vara första gången någonsin jag gör detta (förutom när det gick åthelvete) :P  Gcik efter bilder man sett på andra ljudbyggare härifrån när jag "lärde" mig hur jag skulle gå till väga, så tur att gaarget.org finns :D

Va tycker du om dem då? :)
Något man borde ändra?
Mvh Kim

Nej jag tror det blir bra, men som jag sagt tidigare se till så att allt passar även när det sitter i bilen. För lyckas du med dom och dom blir snygga så blir du nog inte alltför glad ifall de inte passar i bilen när du testar dom där!

Okej :)
Jo de har du rätt i men ska in med inredning i helgen är det tänkt :)
Finns en kille som bygger om sinda dörrsidor, blev 2 styckna 6.9or så mitt lär passa, finns tex Jox här har oxå bygt högtalarkorgar i sina dörrsidor på sin mercedes 190 och de är ungefär lika stora :)
Men ska testas sen innna de kläs så klart! :)
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
Uppdate!

Tja alla, slängde på lite polyester på högtalarlådorna ida, bilder smile

Blev lite spännande av tyg och så innan polyestern penslades på men nu äre spänt och fint smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/250807_strric.jpg
Lite polyester påpenslat på högtalarlådorna, blir efter lite glasfiber så man får finare kanter och så smile Men är heltklart nöjd smile

Men mer bilder kommer, batteriet dog på kameran så tur att man fick me en bild innan iallefall tongue hehe

Nu till Takluckan!

Takluckan stannade kvar i skolan för en liten egen finich på wink en kompis fick leka lite med den.. men mer får ni inte veta tongue
Men den kommer förmodligen med mig i morrn men bara om klarlacken blir bra..
Annars får ni vänta tills på måndag eller senare nästa vecka smile

Men det får ni veta närmre i morrn!

Hare gött alla!
Mvh Kim
Senast redigerat av kimpan_90 (7 februari 2008)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
Lindgren_ skrev:
Blir riktigt bra smile

Tackar smile jag är helt nöjd smile

Mvh Kim

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
7 februari 2008
Blev riktigt bra du! big_smile
Ang. takluckan så tror ja din polare ska motivlacka den. Om ja inte minns fel så kände du nån som kunde de !? big_smile

Keep on!

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Blev riktigt bra du! big_smile
Ang. takluckan så tror ja din polare ska motivlacka den. Om ja inte minns fel så kände du nån som kunde de !? big_smile

Keep on!

Mvh Magnus

Tackar tackar big_smile

Hehe, helt fel wink
Känner många som motivlackerar.. men det blir inge sånt här inte, fast de skulle ju vara snyggt me en till personlig tutch smile

Japp de ska jag och desamma wink
Mvh Kim

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
7 februari 2008
ser bra ut blir sugen på att börja göra nått själv igen:D

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
weser skrev:

Tackar smile
Jo jag tyckte det va bra roligt så mer kommer det nog bli smile men dock så kommer jag nog aldrig bli så bra som dj_aggwa.. men försöker och jag blir nöjd smile

Bara att gå ut och börja wink
Mvh Kim

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
7 februari 2008
kimpan_90 skrev:
weser skrev:

Tackar smile
Jo jag tyckte det va bra roligt så mer kommer det nog bli smile men dock så kommer jag nog aldrig bli så bra som dj_aggwa.. men försöker och jag blir nöjd smile

Bara att gå ut och börja wink
Mvh Kim

ju mer du håller på ju bättre kommer det att bli. men vist är det kul:D luktar mycket bara;P haha men vad är det för tyg du har andvänt? själv hade jag biltemas högtalartyg när jag provade lite hemma men tyckte inte om att jobba med det. och det blev en STOR skarv som du kan se på min sida.

//mackan

Sök