Insane Racing, vad håller de på med??

FireTraXX DFFL
8 april 2007 · 9 020 Inlägg

GurraG skrev:
jovisst är det så.. men tycker det borde kunna låtas bli att bråka när man ändå har samma intresse och sådär

Skulle det vara en anledning till att inte bråka?
Ska man fråga folk som det blir kuring med ifall de gillar bilar?
Nej, man bråkar av helt andra anledningar än gemensamma intressen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MilleN
8 april 2007 · 9 108 Inlägg

Det finns alltid två versioner och jag står inte på någons sida, jag var ju inte där när det hände men pbz killarna kom dit en liten stund innan 1 och inte kvart i tre. Mötte dom i dörren som sagt.
Hur som helst känns det som att en hel del onödigt våld har förekommit och jag hoppas att inte bilvärlden blir drabbad.

Goli
8 april 2007 · 793 Inlägg

MilleN skrev:
Det finns alltid två versioner och jag står inte på någons sida, jag var ju inte där när det hände men pbz killarna kom dit en liten stund innan 1 och inte kvart i tre. Mötte dom i dörren som sagt.
Hur som helst känns det som att en hel del onödigt våld har förekommit och jag hoppas att inte bilvärlden blir drabbad.

Håller med dig, hoppas att inga fler blir drabbade än de som var involverade.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Alecci
8 april 2007 · 2 014 Inlägg

ironhead:

Ja, så som Pontus beskriver det hela så kan man klart tolka det som så att PB-Z var de som startade bråket. Jag är flyktigt bekant med Pontus samt flera inom TIR sedan tidigare och har ingen anledning att egentligen misstro deras version av vad som hänt.

Även om jag tvivlar på det, så är det naturligtvis ingen omöjlighet att TIR framställer saken på ett sådant sätt att skulden läggs på PB-Z. Därför anser jag att båda sidor ska få yttra sig innan man dömer någon part för det som inträffat. PB-Z, som ju är ett företag, har troligtvis inget särskilt intresse av att få denna sortens publicitet förknippad med företaget.

I sista änden är det i vilket fall vårt svenska juridiska system som skaavgöra skuldfråga och domar i saken, hur kompetent eller inkompetent detta system än må vara.

Det enda som man troligtvis med säkerhet kan säga (eftersom det enligt medierna gestaltats så av polis på plats), är att en tumme vart avbiten innan några tänder slogs ut.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Gzero
8 april 2007 · 12 Inlägg

Hmmm undra vad som är fel på folk....

Varför kan inte folk ta ut och ha skoj utan att slåss....fattar noll.

Ska man bara ut och leka grottmänniska då kan man lika gärna bli i grottan.

Trist att det blev som det blev

Senast redigerat av Gzero (8 april 2007)

Volvo V60 "D5" (2014)
deamon
8 april 2007 · 624 Inlägg

jag var själv ute med killarna från PB-Z igår vi var på harrys o hade kul men sen vid 2tiden så skulle de till Insane festen o ville att jag skulle me ,,men jag trodde inte det skule bli kul så jag stannade på hotellet med en skön donna
men de skulle dit för att Shiro skulle träffa nån japansk tjej som sa att hon skulle dit
väll på dansgolvet så är det en kille som hela tiden puttar på killarna där finns oxå en tjej som tar bort honom ett antal gånger ,efter 5-6 gånger så vänder sig Arasch mot killen och klappar honom på axeln o säger "hörru hur e det med dig" då brakar helvetet loss vem som slog vem vet jag inte ,
men arach knäckte näsan och det andra killen fick 4tänder utslagna och blev slagen medans han låg på golvet ,,sen så var det inte han som fick tänder utslagen som bet "tummen" som det står i tidningen..
men men jag tar ingens parti
alla fick stryck låt det vara och gå vidare det hjälper inte att ni går runt o hotar de med att ni ska döda de och klippa de .. ta ett snack istället

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
DanneDynamit
8 april 2007 · 302 Inlägg

hur djävla dum kan man va som biter av en tumme på någon .då måste man väl vara grymt psykiskt sjuk:O

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.
Alecci
8 april 2007 · 2 014 Inlägg

deamon skrev:
...sen så var det inte han som fick tänder utslagen som bet "tummen" som det står i tidningen...

Sån tur då att man skrev "troligtvis". Återigen ett tecken på att man ska ta allt som skrivs med en hälsosam nypa salt.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
baca Os Difuntos
8 april 2007 · 1 822 Inlägg

HAHA låter som en sket kul fest ju. Fan att man missa detta lite onödigt med en förlorad tumme och lite tänder men vad fan nu ska ni inte spela praktexemplar ni har bråkat ni också. (och jag vet att ni gillar det ni också speciellt när man vinner ) PS Deamon jag hoppas att den där "donnan" som du softa med på rummet var din flickvän..HAHA DS

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
deamon
8 april 2007 · 624 Inlägg

baca skrev:
HAHA låter som en sket kul fest ju. Fan att man missa detta lite onödigt med en förlorad tumme och lite tänder men vad fan nu ska ni inte spela praktexemplar ni har bråkat ni också. (och jag vet att ni gillar det ni också speciellt när man vinner ) PS Deamon jag hoppas att den där "donnan" som du softa med på rummet var din flickvän..HAHA DS

haha klart det var min tjej hehe

tycker de borde skaka hand och komma över det de ska ju trots allt träffas på fler utställningar

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
Hee-Maan
8 april 2007 · 3 113 Inlägg

inge roligt och fan helt otroligt.. mad

Semper Fi
Kayhan
8 april 2007 · 407 Inlägg

Slagsmål är väl sånt som händer på fester, big deal.

baca Os Difuntos
8 april 2007 · 1 822 Inlägg

klart man ska försöka komma överens men det e bara den naiva som tror att alla kan komma överens särskilt då det är alkohol/adrenalin/vackra flickor med i bilden. dom är nog samms till nästa event.. försten min stora jävla grill har du kvar den eller vad det den jag såg uppe på ramberget för ett tag sen?? eller sitter du och gör en rekond av den kanske?  tongue

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Mr_Insane
8 april 2007 · 52 Inlägg

Ja det är som sagt mycket trist att det ska bli bråk,men tyvärr händer det ju också. Inget vi i TIR är ute efter!. Vi ser Elmia som ett av årets roligaste events och vill ordna en fin fest i vanlig TIR anda som alla var välkommna till. vi jobbar mycket hårt för att folk skulle ha en bra kväll.
Själv som sagt lirade jag musik på festen och hade bra överblick över dansgolvet. Och såg det hela när man råkade stöta ihop med varann. (en medlem i TIR och PBZ killarna).
Jag gick imellan 1gång men det hjälpte inte och slagsmålet va i gång. Då 3-4st PBZ killarna mot våran kille som inte vid det tillfället kunde göra nått motstånd (lite berusad;)  )
Jag hoppar självklart in för att hjälpa min "grabb" som vi då gör i denna klubb.
Fullt slagsmål utbryter och svårt att säga vem som slog vem. Men en av PBZ killarna gillade tydligen min tumme lite väl mycket, så han bet av den.
Resten blev som det blev och jag själv plus dessa PBZ killar fick åka till akuten.

Kan inte säga om PBZ killarna va ute efter bråk eller inte. Det har inte direkt nån betydelse i nu läget. Men om det va fallet så är det rätt dumt att leta bråk på våran egen fest.........

Ni förstår säkert att jag är lätt miss nöjd över detta.

Men vi TIR och PBZ kommer självklart snacka med varann och reda ut detta.

Chevrolet Corvette C5R "Team Insane Racing" (1998)
Chevrolet Corvette C6 Z06 "Insane Corvetten II" (2007)
baca Os Difuntos
8 april 2007 · 1 822 Inlägg

Mr_Insane skrev:
Ja det är som sagt mycket trist att det ska bli bråk,men tyvärr händer det ju också. Inget vi i TIR är ute efter!. Vi ser Elmia som ett av årets roligaste events och vill ordna en fin fest i vanlig TIR anda som alla var välkommna till. vi jobbar mycket hårt för att folk skulle ha en bra kväll.
Själv som sagt lirade jag musik på festen och hade bra överblick över dansgolvet. Och såg det hela när man råkade stöta ihop med varann. (en medlem i TIR och PBZ killarna).
Jag gick imellan 1gång men det hjälpte inte och slagsmålet va i gång. Då 3-4st PBZ killarna mot våran kille som inte vid det tillfället kunde göra nått motstånd (lite berusad;)  )
Jag hoppar självklart in för att hjälpa min "grabb" som vi då gör i denna klubb.
Fullt slagsmål utbryter och svårt att säga vem som slog vem. Men en av PBZ killarna gillade tydligen min tumme lite väl mycket, så han bet av den.
Resten blev som det blev och jag själv plus dessa PBZ killar fick åka till akuten.

Kan inte säga om PBZ killarna va ute efter bråk eller inte. Det har inte direkt nån betydelse i nu läget. Men om det va fallet så är det rätt dumt att leta bråk på våran egen fest.........

Ni förstår säkert att jag är lätt miss nöjd över detta.

Men vi TIR och PBZ kommer självklart snacka med varann och reda ut detta.

Hittade dom din tumme??

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Malmoe SSS -12
8 april 2007 · 3 217 Inlägg

Hoppas att det inte blir några onödiga följder av detta... Tragiskt!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Nikoz
8 april 2007 · 7 Inlägg

baca skrev:
Hittade dom din tumme??

Nej inte enligt polisen.

http://www.jnytt.se/Read__7206.aspx

940R
8 april 2007 · 1 567 Inlägg

När man läst allt detta så kan man dra slutsatsen av att någon gjort en HÖNA AV EN FJÄDER....
Jag var inte där men man kan känna igen det som händer ifrån andra bråk som blivit av en skitgrej.Stora mängder sprit och en för full person kan starta världskrig...

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
freddan70 Team Tondöv
9 april 2007 · 649 Inlägg

ironhead skrev:
så som jag har fattat det är ju så att det är killarna från pb-z som börja bråka eller

enligt T I R ja, som självklart anser sig helt oskyldiga.
vore kul att höra PB-Z:s version också, innan det döms hit och dit!

TT-Avant
9 april 2007 · 6 851 Inlägg

Måste säga att det är kul att läsa här.
Finns det någon som kan klockan?
Allt från starx innan 1 till strax innan 3..

Vad jag vill komma fram till är den att ingen verkar veta vad som hänt mer än att en person blev av med en tumme och 2 fick åka till sjukan. Vad som sen skrivs verkar ju ingen riktigt ha koll på...

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang