Instälningar sparas inte i stereon.

dNis888 Snickare
14 april 2007 · 69 Inlägg

Som sagt så sparas inte inställningarna i bilstereon mellan gångerna jag stänger av bilen och startar den igen. Detta är så himla drygt för man måste ju ställa in dem igen.

Det var så här på förra stereon också, så det borde ju inte vara nåt problem med den. Det borde ha nåt med bilen och kablarna att göra?

Nån som vet vad felet kan vara ?

Stereon är en Pioneer 8600 lr vad den heter.

Hellre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd.
Herr_Talladega V.I.P
14 april 2007 · 286 Inlägg

Du har en 6800 wink

Det har med den röda och den gula kabeln bakom stereon att göra. Läs i instruktionsboken så vet du hur du ska koppla.

dNis888 Snickare
15 april 2007 · 69 Inlägg

Sanny skrev:
Du har en 6800 wink

Det har med den röda och den gula kabeln bakom stereon att göra. Läs i instruktionsboken så vet du hur du ska koppla.

ajuste, det var ju av dig jag köpte den wink

Vad är det för speiellt med dem då?

Hellre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd.
falloutboy
15 april 2007 · 1 723 Inlägg

du har ingen konstantström. det är det du måste koppla in. Kolla var i bilen du alltid har ström, koppla sedan det efter kopplingschemat du fick till stereon.

CirreK
15 april 2007 · 7 Inlägg

Den gula kabeln är ständig ström. Har du inte ständig ström till stereon så bryts strömmen varje gång du stänger av och allt minne försvinner. Kolla i instruktionsboken så står det var du ska koppla in den..

Kör Hårt, Kör med Stil, Kör Bil med Pil..
Germax
15 april 2007 · 12 086 Inlägg

Skulle tro att alla eftermarknadsstereos följer ISOstandard och då är den gula kabeln memory (den ska ha ström jämt, även när tändning är frånslagen) Sen har du den röda, det är istort sätt bara en signalkabel som du kopplar mot tändningslåset förslagsvis som gör att stereon går på när du vrider om nyckeln.

Slutsatsen av de du skrev är att din gula kabel är kopplad på samma som den röda.

Lanjin
15 april 2007 · 757 Inlägg

ja jag fick byta plats på den gula och röda kabeln i min passat för att få kvar minnet

myran Foto/Bilnörd
15 april 2007 · 1 541 Inlägg

olika bilmärken och bilstereo modeller vill ha den gula och röda på olika platser. enda ena är ström direkt ifrån batteriet för minnet och den andra är ström ifrån tändningen.

för att få det rätt behöver du bara byta plats på den röda och gula kabeln. brukar finnas skarvar som går att dra isär och trycka ihop så det brukar vara rätt lätt gjort på 2min.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
MrCalle Team Autohifi!
15 april 2007 · 865 Inlägg

Har du en V.A.G bil så kan det vara så att du ska bytta plats på "gul" & "röd" kabel. du kan enkelt göra det på orginal kabel piskan till stereon.

Good Luck!

tuvor Saab Tuning
15 april 2007 · 12 Inlägg

om du inte vill ändra nått i orginalet så finns det en kabel man kan köpa för ca 180kr som ändrar kablarna samt får en antennförstärkare.. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang