2079
Sök

Rengöring av K&N filter

186 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
Halloj.
Köpte nytt K&N öppet luftfilter till 200an innan jag ställde av den inför vintern.
Ska inte rengöra det nu men vill gärna veta hur man rengör filtret om det är någon som har lust att ta sig tid att berätta det smile

Tacksam för svar!

/ Micke

B M W

1 813 Inlägg
18 april 2007
finns ett rengörnings medel man kan köpa till.. kolla runt på lite hemsidor som säljer filter..
tex micro har ..  annars e det bara blåsa med en kompressor.. plocka av filtret å blåsa;)!!
sj tvättar jag mitt i disel inte ofta men ca 1 gång per halvår då det tar bort skitet bra sen blåser jag av det...   man kan lägga lite olja på filtret sen med så att skiten fastnar på filtret lr i oljan så slipper det komma in i motorn;) hur ofta du ska rengöra brås ju på vägarna du kör på.. kör du ofta grusvägar å damiga vägar så får du rengöra ditt filter oftare annars behövs det inte rengöras så ofta;) brukar rengöra mitt varje gång man byter olja så var 500-1000 mil där i mellan;)  fast har man varit å lekt på grusvägar å stranden som man börjar leka på nu då rengör jag det alltid efter jag varit å lekt på stranden för det blir rätt mkt skit som flyger om kring där;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 813 Inlägg
18 april 2007
http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=54 där har du Sats med 1st rengöringsvätska och 1st luftfilterolja. för 140:-

Åk före du så väntar jag på dig där..!

169 Inlägg
18 april 2007
Använd K&Ns rengörings spray eller någon mild avfettning. Därefter spolar du rent filtret med duschmunstycket och låter filtret självtorka. När filtret torkat sprayar du in det med K&Ns filterolja. Diesel och tryckluft är det man absolut INTE ska använda då det kan skada bomullsfibrerna i filtret.

Mvh Mattias
Senast redigerat av Mattias_M (18 april 2007)

Sök