Slö 850!

Lindberg88
23 april 2007 · 1 418 Inlägg

Kompisen har problem med sin 850 gl -94.
Den har stått ett år och nu har han besiktat den och fick nedslag på hc halt och den orkar inte alltid varva ur, ibland orkar den varva 6000 men ibland bara 4000.
vad kan de vara för fel?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
granada75
23 april 2007 · 177 Inlägg

Lindberg88 skrev:
Kompisen har problem med sin 850 gl -94.
Den har stått ett år och nu har han besiktat den och fick nedslag på hc halt och den orkar inte alltid varva ur, ibland orkar den varva 6000 men ibland bara 4000.
vad kan de vara för fel?

Har den stått ett år så är det kraftigt rekomenderat att ni byter oljan!
Ganska omgående, Dålig olja kan sabotera rätt fint.

Over and out!
Lindberg88
23 april 2007 · 1 418 Inlägg

redan bytt olja och filter!

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
jonthe142
23 april 2007 · 34 Inlägg

Har du tankat bilen och kört ur all gammal bensin sen den stod still? för Hc värdet är oförbrända rester av bensin och olja, för det blir kondens i bensinen när den står en längre tid

granada75
23 april 2007 · 177 Inlägg

jonthe142 skrev:
Har du tankat bilen och kört ur all gammal bensin sen den stod still? för Hc värdet är oförbrända rester av bensin och olja, för det blir kondens i bensinen när den står en längre tid

Det är också en bra ide, Kontrollera luft filtret också.

Over and out!
Lindberg88
23 april 2007 · 1 418 Inlägg

ny bensin i bilen, han ska inhandla nytt luft och bränslefilter i helgen

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
dalldall
23 april 2007 · 97 Inlägg

har du otur kan det vara lyftarna som inte får olja. problem med det på 850 före 96 tror jag det är.ta såfall ett kompprov.

BMW 535 (1988)
Brink88 President över Brinkland
29 april 2007 · 465 Inlägg

det är min 850 som det skrivs om i denna tråd, den går som den ska nu, den började helt plötsligt gå bra för några dagar sen, så den går fint nu:)

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
decib3L Körv
29 april 2007 · 3 535 Inlägg

Den var lite vinter-trött fortfarande kanske wink

Truckdriving Man
Brink88 President över Brinkland
6 maj 2007 · 465 Inlägg

tyckte den hade blivit slöare igen igår kväll, men det va bara dety att jag körde pappas xc70 dan innan och den går lite bättre om man säger såtongue

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
Gräsberg
6 maj 2007 · 1 002 Inlägg

decib3L skrev:
Den var lite vinter-trött fortfarande kanske wink

eller bara behöva sota ur den lite. gjorde jag mot morfar min o hans 940. han tyckte den gick lite lättare efter ja lånat den en helg. undrar hur mkt de skiljer i körsätt .. hehe

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang