5292
Sök

Olja i tryckröret. 850 t5

Fartdåre
217 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Hej

Tog loss tryckröret som går in i motorn, i den stora gummihylsan som sitter mellan röret och motorn ligger det lite olja och spjället är oxå nerkletat i olja. Ser även att den pressat ut olja på nersidan av gummit. Vad är det som spökar?

Snacka om jag är less på bilen hmm

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

2 122 Inlägg
26 april 2007
turbon har gett upp eller tät vevhus vent
Senast redigerat av Kirre (26 april 2007)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Fartdåre
217 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Turbon är precis nyköpt, rullat kanske 50mil. Svårt att byta vevhusvent. på 850?

1 079 Inlägg
26 april 2007
det brukar vara normalt med lite olja i tryckrören helt torrt blir det aldrig, normalt sett så blåryker det när turbon gått (olja trycks ut), missljud, fladdrande laddtryck, laddar dåligt är andra symptom. Annars kan det vara för hög oljenivå som trycks ut, vevhusventen som redan sagts.

göra ren vevhusvent+oljefällan då måste du loss med insuget, så du bör byta insugspackningen med, byt även slangarna med för de brukar vara porösa oljefällan är också lika bra att byta. Finns någon tråd på turboperformanceclub.com med bilder och sånt.
Senast redigerat av Madhouse (26 april 2007)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Fartdåre
217 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Okej, ja lite dåligt ladd har jag haft, inte så konstigt med tanke på hur dåligt allt satt, men inge blårök eller andra symtom. Skulle turbon vara kass har jag garanti, men har jag väldigt svårt att tro det

2 122 Inlägg
26 april 2007
Madhouse skrev:
det brukar vara normalt med lite olja i tryckrören helt torrt blir det aldrig, normalt sett så blåryker det när turbon gått (olja trycks ut), missljud, fladdrande laddtryck, laddar dåligt är andra symptom. Annars kan det vara för hög oljenivå som trycks ut, vevhusventen som redan sagts..

behöver inte vara så den kan vara påväg att paja så de endast kommer lite olja så att den inte blå ryker men eftersom att han nyss har bytt turbo så kan de komma från den andra turbon som satt där innan?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Fartdåre
217 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Jo inte helt omöjligt att det är gammal olja, får göra rent noga och sedan öppna igen om ett tag och se

Sök