6163
Sök

nått skumt med min s40 t4. går dåligt!

1 813 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Hejsan..

körde till skolan idag och körde motorväg satte fart hållaren på 130km/h som vanligt körde ca 5 mil sen körde jag av å sen när jag skulle gasa efter avfarten så börja den spotta vid gasdrag när man trycker fullt..  turbo laddet stannade upp och kom igång igen :S stannar vid 0,5bar å sen laddar den vidare som den ska till 1,1 bar :S

och nu efter jag körde hem tyckte jag den gick som vanligt..
men har varit med om detta innan att den börjar spotta å ha sig å sen går den bra igen:S

den spottar ju till å släpper man inte gasen så spottar den lite till och sen går den bra igen:S

känns som den misständer men turbon har ju gått sina 20 tusen mil med och har börjat rycka lite blått å luktar lite illa men kan det ha med att turbo lagret börja ge sej lr ska man sattsa på tändstift å lite sånt först?:S 
tänkte köpa riktiga stift isf platiniumstift lr vad dom heter en polare köpte såna å sa dom var bra kostar 200:- st å ad center

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 813 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
tror jag kan ha hittat felet.. sportluftfiltret satt inte som det skulle.. en kläma hade åkt av en bit på undersidan så där kom luft in jämte kanske kan ha varit det..märkte inget nu när jag prova bilen men får se ska ut på en lång runda snart å se om det händer något:S

Volvo performance for life !
183 Inlägg
26 april 2007
Det har nog varit felet ja smile Samma fenomen uppstår när Luftmassemätaren går isönder! Har förstört 2st luftmassemätare med BSR:s optiflow.. men har satt i ett annat nu och då har den inte klyddat någonting smile

Powered by autotech.

1 813 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
haha okay:P ja du ser bsr dyrt men inte det bästa! till och med billigare grejer kan vara mkt bättre=) alla säger det man betalar för får man haha.. ja visst kan vara exakt samma grejer samma tillverkare å allt det här bara att där inte e den kända märkets firma tryck och då e det skit säger alla.. men ändå e det samma grejer:S

1 813 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
var uteoch körde igår..bilen gick som den skulle och efter ett tag börja den plödra som fan... å sen gick den ganska plödrigt hela vägen hem ca 1,5 mil hade jag hem!!
och idag skulle jag iväg stratade upp bilen. gick igång som vanligt så när jag började köra så ville den bara döö... slira man igång den med lite högre varv gick den men sen när jag kom ut på vägen så hoppa den å studsa å plödra å baksmällar å sånt trams....:S
vad kan felet vara nu står bilen i diket å väntar på att bli hämtad..

tänkte höra med er här vad felet kan vara så man kan kolla upp dom lätta felen själv annars får jag köra ner skiten till verkstaden men har nyss haft bilen på volvo då dom skulle byta kofongarebak och bilen var borta då 8dagar jippi å så nu blir den kanske borta en vecka till :S   min calibra gick nästan som denna gör nu fast calibran gick ändå lite värre.. då hade min kamrem hoppat  4 kuggar... tror ni kamremen kan ha hoppat här med nu ???  snälla vore tacksam med så många svar som möjligt och helst det rätta svaret:P  vet att det e svårt  å gissa sig fram när ni nu inte ser å hör hur bilen går men kanske några ideer så man kan kolla upp wink

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
28 april 2007
LMM kan vara trasig. Satsa på ett torrt filter, så slipper dessa problem. Kan ju vara turbon som också är paj. Be volvo eller nån som har testutrustning för OB2, så kan du se vad det kan vara för fel.

Lev livet, det kan ta slut fort

543 Inlägg
28 april 2007
Låter somm LMM. Jag hade likadant problem med min bil. Var bara te att köpa ny LMM.

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1

1 813 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
okay.. får testa en lmm å se om det hjälper;)  en lmm från en 2,0T tror ni man kan testa en sådan på en t4? mina päron har en sådan bil och om man bara kan testa det å se om det e felet?? men tråden lr det stiftet lr vad man ska säga det liknar i lmm e helt och ser inte ut att vara trasigt när man tar å kollar på den... kan det vara kast ändå??

1 813 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
jag skulle se om lmm var kass så startade bilen drog ut kontakten till den och då dog bilen direkt då kan ju inte lmm vara kass??? lr kan det vara det ändå??

bilen gick så här när min bränslepump var sönder men kollade pumpen idag med och den fungerar som den ska....

måste få igång bilen så fort som möjligt ju då den ska nog säljas=)
s¨snälla hjälp

Smålänning
7 887 Inlägg
29 april 2007
Har du använt luftfilter man sprayar med olja så har LMM antagligen gett sig. Den kan ha gett sig utan att bilen dör, då den kan ha skit i sig eller avbrunnen tråd, och då får den fel värden.

Annars så låter det som att det skulle kunna vara lamdasonden som är trasig. då brukar bilen spotta vid fullgas. Mest troligt är dock LMM.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök