6178
Sök

frågor om trim till skoda octavia Tdi

1 892 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
höj, tjejen (MissCat) har en Skoda Tdi...   den har en kcr box,  kan jag montera  en intercoolen på den och sedan få kcr boxen omgjord? elelr ställer den om sig om den får kallare luft eller hur fiunker det? jag är riktig nybörjare på diesel...    Mvh/ Mats

1 892 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
inte någon alls som vet?
det var knepigt!

Egen företagare
201 Inlägg
29 april 2007
Sitter väl redan en intercooler på alla tdi !,bättre börja med större spridare,custombyggd dieseltech box "som ger lite extra bränsle"

1 893 Inlägg
29 april 2007
Turbo Diesel Iintercooler står väl TDI för, eller?
Så den borde redan ha en Itercooler. Du kan montera på en större/tjockare, men inte säkert det ger mer, bara om originalet är under dimensionerat.

1 892 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
sitter det verkligen en IC därÅ jahaja, där ser man.,..
ja då ska jag nog inte gnälla...
kan man modda en kcr-box??

550 Inlägg
29 april 2007
TDI= Turbo Direct Injection

1 892 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
The_Dude skrev:
TDI= Turbo Direct Injection

Ja... det har jag koll på, men av TDI framkommer väl inte om det är intercooler på den eller inte...

550 Inlägg
29 april 2007
Jag tror inte att dett finns ngn Turbodiesel idaf som inte har intercooler.

ST
121 Inlägg
29 april 2007
Turbo utan intercooler?! Va?!lol

90 på 50-väg
http://bubblare.se/movie/ronny_och_ragge4/
Så vaknade jag - så var den dan förstörd

1 892 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
nilbri skrev:
Turbo utan intercooler?! Va?!lol

Ja men det är väk inte självklart, BMW har ju en turbodiesel utan intercooler så då kan väl skoda också ha det??

Diesel puffare ;)
161 Inlägg
30 april 2007
IC:n sitter framför något av hjulhusen så satt det på min Fabia iaf och på A4 och golfen osv den är väldigt liten och har dålig verkningsgrad, så att uppdatera till en FrontMonteradIC så får du lägre temperatur på luften in.

Du kommer känna av det vid "stads" körning mycket gas och broms då känner du att den inte"tröttnar" så fort som den gör med orginal IC.

Så mitt svar är ska du trimma mer är att byta programvara KCR har väl en C2 box om man vill uppgradera mer lr sätta på ic och köra som det är för det blir ju en viss "effekt" vinst på en annan ic = kallare luft

Jag har DieselTech prog. i min fullt ställbar!

//Andreas

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!

1 892 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
RHO skrev:
IC:n sitter framför något av hjulhusen så satt det på min Fabia iaf och på A4 och golfen osv den är väldigt liten och har dålig verkningsgrad, så att uppdatera till en FrontMonteradIC så får du lägre temperatur på luften in.

Du kommer känna av det vid "stads" körning mycket gas och broms då känner du att den inte"tröttnar" så fort som den gör med orginal IC.

Så mitt svar är ska du trimma mer är att byta programvara KCR har väl en C2 box om man vill uppgradera mer lr sätta på ic och köra som det är för det blir ju en viss "effekt" vinst på en annan ic = kallare luft

Jag har DieselTech prog. i min fullt ställbar!

//Andreas

Tackar för svaret, ja jag kikare närmare nu idag och jag såg något litet framför hjulhuset...  så en frontmonterad blir det nog...
vad kostar en sån programerbar som du har?
mvh/ mats

Sök