6178
Sök

frågor om trim till skoda octavia Tdi

1 892 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
höj, tjejen (MissCat) har en Skoda Tdi...   den har en kcr box,  kan jag montera  en intercoolen på den och sedan få kcr boxen omgjord? elelr ställer den om sig om den får kallare luft eller hur fiunker det? jag är riktig nybörjare på diesel...    Mvh/ Mats

1 892 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
inte någon alls som vet?
det var knepigt!

Egen företagare
201 Inlägg
29 april 2007
Sitter väl redan en intercooler på alla tdi !,bättre börja med större spridare,custombyggd dieseltech box "som ger lite extra bränsle"

1 893 Inlägg
29 april 2007
Turbo Diesel Iintercooler står väl TDI för, eller?
Så den borde redan ha en Itercooler. Du kan montera på en större/tjockare, men inte säkert det ger mer, bara om originalet är under dimensionerat.

1 892 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
sitter det verkligen en IC därÅ jahaja, där ser man.,..
ja då ska jag nog inte gnälla...
kan man modda en kcr-box??

550 Inlägg
29 april 2007
TDI= Turbo Direct Injection

1 892 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
The_Dude skrev:
TDI= Turbo Direct Injection

Ja... det har jag koll på, men av TDI framkommer väl inte om det är intercooler på den eller inte...

550 Inlägg
29 april 2007
Jag tror inte att dett finns ngn Turbodiesel idaf som inte har intercooler.

ST
121 Inlägg
29 april 2007
Turbo utan intercooler?! Va?!lol

90 på 50-väg
http://bubblare.se/movie/ronny_och_ragge4/
Så vaknade jag - så var den dan förstörd

1 892 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
nilbri skrev:
Turbo utan intercooler?! Va?!lol

Ja men det är väk inte självklart, BMW har ju en turbodiesel utan intercooler så då kan väl skoda också ha det??

Diesel puffare ;)
161 Inlägg
30 april 2007
IC:n sitter framför något av hjulhusen så satt det på min Fabia iaf och på A4 och golfen osv den är väldigt liten och har dålig verkningsgrad, så att uppdatera till en FrontMonteradIC så får du lägre temperatur på luften in.