6600
Sök

Avgas varför inte och lite annat ändrar te.x

Proljece?
1 464 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
Hmm.. har ju en polo 1.6 75hk den låter inte så mycket som jag vill har kollat runt lite här på sidan hittat en massa bra trådar men hittar inget vill ju ha så det passar på avgassystemet sad

1.
Såg någonstans att dom hade 2.5" in och 3" ut men vill ju nått i stilen 1.5-2.0 in och 2.5 ut.

Finns detta? Funkar det med större på en polo? Vill inte döda grannarna med ljudet men så det ser snyggt och låter normalt "sportigt" inte brröööööööl.
2. Varför finns det inga ändrör som låter nått? Eller det kanske det finns var i så fall?

Vill helst komma undan under 800kr helst.

Tack på förhand hoppas på en massa fina svar:big_smiletongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

184 Inlägg
1 maj 2007
du kan ju köpa en steg muff. som är 2,5" i ena enden och 2" i andra wink sen låter de inte så jävla mkt med 4" utblås bara du inte har rakt rör innan smile

Audi Freak :)

Proljece?
1 464 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
Men hur kommer det låta? Stegmuff hur vet man via internet om den är i plaste eller inte? Massa frågor man vill ha svar på ska ju inte bröla utan mer soft ljud lite burrr men inte som ett ånglok smile men det med stegmuff låter cool vet du nått?

Colaberoende
1 219 Inlägg
1 maj 2007
Det billigaste alternativet tror jag är att du byter sista burken och köper en burk från Simonz. Ligger på runt 500:- + något extrarör + avgaspasta.
Jag gjorde det som alternativ till min då orginal var otroligt dyrt när sista burken rostade av.
Fick ett mycket goare ljud utanför bilen men satan vad den dånar vid belastning i uppförsbackar inuti bilen.

/Ena

Proljece?
1 464 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=2749

men är det till 2"  från vad? in då alltså.

hittade samma fast 3" men kommer det passa? står lite dåligt om det ...

draminbil.nu
1 382 Inlägg
1 maj 2007
Det är rätt mycket fel ände att börja leta efter stegmuffen..
Börja med att hitta vilket avgassystem du ska byta till.. Sedan bör den firman ha koll på om du ska ha nått steg eller inte..

Proljece?
1 464 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
Jo men jag tänkte på den ideen den andra killen sa "steggmuff" billigt och fint i rostfritt sen strunta i resten utan bara förstora upp hela röret för 50kr smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 maj 2007
Jag har en 1,6a. Köpte en ljuddämpare i rostfritt och satt på ett sportluftfilter, låter alldeles lagom för mig! smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

draminbil.nu
1 382 Inlägg
1 maj 2007
Vad ska du sätta i andra änden av röret då? Att bara ha en stegmuff funkar inte.. Man kan liksom inte byta från 15" till 17" däck utan att byta fälgar smile
Såvida du inte tänkte ha muffen som utblås? wink

Kettunen
1 maj 2007
www.blueride.se Har ( Ändrör ) Japs dämpare för 600kr nått

Proljece?
1 464 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
inget billigare endast en prisfråga big_smile men men... får nog kolla runt lite en sportluftspanel till min bil kostar runt 600kr också så får se

184 Inlägg
7 maj 2007
ludde__mannen skrev:
Vad ska du sätta i andra änden av röret då? Att bara ha en stegmuff funkar inte.. Man kan liksom inte byta från 15" till 17" däck utan att byta fälgar smile
Såvida du inte tänkte ha muffen som utblås? wink

va menar du? stegmuffen ändrar ju rörstorleken till 2,5" så de e de i slutet så de bara är att stoppa in ljuddämparen wink

Audi Freak :)

638 Inlägg
8 maj 2007
haxer skrev:
Hmm.. har ju en polo 1.6 75hk den låter inte så mycket som jag vill har kollat runt lite här på sidan hittat en massa bra trådar men hittar inget vill ju ha så det passar på avgassystemet sad

1.
Såg någonstans att dom hade 2.5" in och 3" ut men vill ju nått i stilen 1.5-2.0 in och 2.5 ut.

Finns detta? Funkar det med större på en polo? Vill inte döda grannarna med ljudet men så det ser snyggt och låter normalt "sportigt" inte brröööööööl.
2. Varför finns det inga ändrör som låter nått? Eller det kanske det finns var i så fall?

Vill helst komma undan under 800kr helst.

Tack på förhand hoppas på en massa fina svar:big_smiletongue

byt ut ena dämparen mot en simons dämpare dom e fullflödes dämpare som har ett mycket mjukt och sportigt ljud. dom kostar inte mycket heller 320:- på mekonomen typ.

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Sök