6446
Sök

Chipa min s4 behöver en åsikt

Evolution
1 627 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Jag funderar på att chippa min s4 2,2t till sommaren i väntan på nästa vinterns uppgraderingar.
Nu e det så att det sitter en k26/k27 turbo i den och en del säger att det inte blir bra att chipa och en del säger inga problem.

Min teori är väll att det blir ju inte riktigt bra att chippa den med den turbon men det borde väll funka.

Fäll ner pungen och landa

"audiot"
287 Inlägg
2 maj 2007
Tjenare!

Menar du att du kör 26/27 utan att ha programvara för den och kör med originalstyrbox och spridare och hela den biten? och utifrån det skall chippa den med ett värre chip anpassat efter originalsetupen?

Isåfall:
Om jag var du skulle jag köra som den är tills du har allting som behövs runtikring 26/27an
(grenrör, spridare, mapsensor m.m(kanske rs2grejjor)) och sedan stoppa i de delarna inklusive ett färdigt chip för ungefär den setupen?
Om du stoppar i ett trimchip anpassat efter k24an som sitter original och har en 26/27 så blir det nog rätt underligt, men det fungerar säkert. Så jag skulle vänta tills jag hade alla grejjerna och stoppat i dom då istället.

Sen tipsar jag om att fråga runt på www.nordicaudi.se i forumet då dom grabbarna kan en jävla massa. Fråga i S1,S2, RS2 avdelningen, verkar få svar snabbare då. Det är ju samma motor nästan vilket fall.

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

Evolution
1 627 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
oumi skrev:
Tjenare!

Menar du att du kör 26/27 utan att ha programvara för den och kör med originalstyrbox och spridare och hela den biten? och utifrån det skall chippa den med ett värre chip anpassat efter originalsetupen?

Isåfall:
Om jag var du skulle jag köra som den är tills du har allting som behövs runtikring 26/27an
(grenrör, spridare, mapsensor m.m(kanske rs2grejjor)) och sedan stoppa i de delarna inklusive ett färdigt chip för ungefär den setupen?
Om du stoppar i ett trimchip anpassat efter k24an som sitter original och har en 26/27 så blir det nog rätt underligt, men det fungerar säkert. Så jag skulle vänta tills jag hade alla grejjerna och stoppat i dom då istället.

Sen tipsar jag om att fråga runt på www.nordicaudi.se i forumet då dom grabbarna kan en jävla massa. Fråga i S1,S2, RS2 avdelningen, verkar få svar snabbare då. Det är ju samma motor nästan vilket fall.

Som sagt vet att det inte är bra planerna är att rätt mycket ska byggas om men ekonomin e inte så bra då det kostar en del. så tänkte om man chippar den får man ju runt 290 hk kan ju inte bli mycket sämre mot nu när det uppställt ladd till 1,2-1,2 bar .

Fäll ner pungen och landa

Sök