Volvo S60 T5 Bsr chip..

_Orb_ MiKeY
5 maj 2007 · 85 Inlägg

Tjena.. vore tacksam för lite hjälp med ett problem med min bil.

Har som sagt en volvo s60 t5 steg2 chippad hos Bsr, men turbon laddar "ryckigt" och ibland slår även turbon ifrån helt. Volvo säger att det är fel på Bsrs programvara, men Bsr säger att det är lmm det är fel på.
Vad göra?, någon med liknande problem elle kunskap som kan hjälpa mig??

Undrar även om man behöver "göra sönder" någonting för att sätta i dumpventil, eller om man kan ta bort den efter och allt är som vanligt?

Tacksam för svar..

Mvh Robert...

Decibel
5 maj 2007 · 2 911 Inlägg

Jag skulle nog säga att det hänt något med mjukvaran, behöver inte vara fel på BSR utan det kan ha hänt något med filen när den lades in i bilen.

Jag hade exakt samma sak på min T5R, vid 3500 rpm så tappade den allt tryck, sen kom de tillbaka vid 3700 igen, varv d.v.s.
Löste sig med att köra in mjukvaran på nytt, hade blitt lite korrupt i trycktabellen.

Sen beror det på hur rycket uppträder, är det på samma varv eller är det utspritt?

_Orb_ MiKeY
5 maj 2007 · 85 Inlägg

Decibel skrev:
Jag skulle nog säga att det hänt något med mjukvaran, behöver inte vara fel på BSR utan det kan ha hänt något med filen när den lades in i bilen.

Jag hade exakt samma sak på min T5R, vid 3500 rpm så tappade den allt tryck, sen kom de tillbaka vid 3700 igen, varv d.v.s.
Löste sig med att köra in mjukvaran på nytt, hade blitt lite korrupt i trycktabellen.

Sen beror det på hur rycket uppträder, är det på samma varv eller är det utspritt?

Det är ganska utspritt..

Westberg Japs :)
5 maj 2007 · 775 Inlägg

ring och fråga autotech i trollhättan. och ångra dig att du inte chippade där istället de har mkt bättre chip där..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang