för fet blandning på golf gti 8v -86

jaerpan
5 maj 2007 · 7 Inlägg

har problem med min gamla goffe som verkar få för fet blandning, alla fyra tändstiften är helt svarta inte oljiga så jag antar att han går för fet bara..

blöddrar och hackar när man håller jämn gas och går inte på tomgång.. han går lika dåligt både när han är varm och när han är kall.. men han accelerar lika bra som innan bara att när man håller jämn gas så hackar han och blöddrar..

detta kom rätt plötsligt för typ en vecka sedan innan dess gick som han skulle.. kan även tillägga att bränslet styrs av megasquirt..
en grej som kom typ ungefär samtidigt som detta problem var att de började läcka i x-grenröret kan detta vara orsaken??
jag har ingen lambdasond på den vad jag kan hitta fast förra ägaren påstod att de var bredbandslambda..

är de ngn som har nån idè om vad de kan vara för ngt som spökar?

Senast redigerat av jaerpan (17 maj 2007)

bmx
5 maj 2007 · 7 100 Inlägg

tänkte på lamda sonden först,men såg sen att du skrev att de inte fanns nån!men om du har den så tror ja på den iaf!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
jaerpan
5 maj 2007 · 7 Inlägg

bmx skrev:
tänkte på lamda sonden först,men såg sen att du skrev att de inte fanns nån!men om du har den så tror ja på den iaf!

ja de verkar ju precis som om de skulle vara de efter som att x-grenröret läcker.. men som sagt jag har inte hittat ngn jag tror jag hittat ett hål som är pluggat där lambda har/skulle suttit..

jaerpan
16 maj 2007 · 7 Inlägg

har kollat upp de där med bredbandslambdan och de var så att den var bara mappad med bredbandslambda.. så de är ingen lambda på den nu alltså, så då kan man ju utesluta att de är lambdan som krånglar.
någon som har ngn annan ide om vad de kan vara?

jaerpan
17 maj 2007 · 7 Inlägg

pinnen666 skrev:
jag påstod aldrig att det var bredbandslamda däremot  att den e mappad med bredbandslamda.... . gör ett komptest o kolla så inte topp packning börjar att ge sig.

nää, de var jag som missuppfattade dig där läs i mitt inlägg över ditt:P.. jo funderade lite i dom banorna med men de borde väl bli mer att ett stift ser svart ut i stället för att alla fyra blir de eller tänker jag fel? jag ska nog göra ett komptest iaf..

jaerpan
18 maj 2007 · 7 Inlägg

nu är problemet löst!
de var ett givarfel, en vakuumslang som gick från spjällhuset in till megasquirtet hade täppt sig, de satt ngn skräpbit av ngt slag i slangen..
så nu får han rätt bränsleblandning igen:)
hoppas bara att de håller sig så nu!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang