Varför och HUR kan min v70n 2,4t gå sämre när man kör "tune car" med BSR PPC dosa!?!?

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
6 maj 2007 · 2 933 Inlägg

BSR: 2007-05-06 17:33
Hej Magnus *********,

Blir det ingen skillnad när du har trimmat bilen är det med största sannolikhet något fel på din bil.
För att vara säker på att något verkligen är fel rekommenderar vi att du först jämför acctiderna org/trim med de som vi har på vår hemsida, är tiderna du får lägre än våra så måste du lämna in bilen på en grundlig felsökning.

Med vänliga hälsningar /BSR

Ditt medelande: 2007-05-06 18:51
Okey, vad kan det vara som är fel då?
Har vart ute och mätt tider nu jag och en kompis före och efter trim..
Med trim på så gick den sämre än orginal.!
Förstår ingenting.!
Räknade ut att med trim så skulle den gå 1,2 sekunder snabbare 80-120 km/h men gick några hundradelar saktare istället..
Lämna in för en grundlik felsökning? Vart?
Kostar?

Mvh Magnus

BSR: 2007-05-06 18:57
Hej Magnus **************,

Lämpligen hos en erkänt duktig Volvo verkstad eller av någon av våra ÅF.

Med vänliga hälsningar /BSR

Ditt medelande: 2007-05-06 19:00
Okey, har du någon aning om vad som kan vara galet då.?

Förstår mig inte på det här riktigt och motorer och sånt är heller inte min starka sida

Mvh

Ditt medelande: 2007-05-06 19:44
Har ju nyligen haft inne bilen på volvo för 12000 mils service och då sa de inte att det va något fel på bilen förutom att bromsarna var slitna.. så jag tror inte på att de e nåt med bilen. eller? :S

BSR: 2007-05-06 19:44
Hej Magnus ********,

Som du säkert förstår är det i stort sätt omöjligt att göra en diagnos på en bil utan att provköra den samt kolla upp div värden.Kan i princip vara vad som helst.

Med vänliga hälsningar /BSR

Senast redigerat av dj_aggwa (6 maj 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
6 maj 2007 · 2 933 Inlägg

Connidja skrev:
Nej 98 soppa ger knappast 52 hk i detta fallet. Bra att du lagt märke till en sån här grej. Att ppc:en inte funkar som den ska! Kan tyvärr inte komma med nått förslag på förbättring men vore intressant o veta vad de säger på BSR. Du kommer väl kontakta dom hoppas jag?

EDIT: Aha nu postade du precis föregående post roll

Men vasjutton... Fel på bilen. Fråga BRS om de kan stå för kostnaden av en datagenomsökning av din bil om det visar sig att den är i gott skick. Är nånting fel så har de ju rätt dessvärre....

Har pratat lite med bsr på supporten nu, lyx att få svar på söndagar men de e ju inga svar man vill ha.. Det är ju min bil det är fel på säger de.. va fan.. va ju på volvo med den förra månaden och de stoppar garanterat i datorn och söker igenom bilen på servicen..

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Bagarn
6 maj 2007 · 689 Inlägg

Mja men efter den vart inne på Volvo så har ju BSR varit inne med sin programvara... Kan ju vara så att något vart ställt knasigt... eller?

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
6 maj 2007 · 2 933 Inlägg

jo nåt sånt kan det vara med,  MEN.. suttit lite och tänkt tillbaka till när jag tog tillbaka till orginal dagen efter köpet av bilen så kände jag ingen skillnad då heller.. :S
Men då va jag nog så nöjd med bilen så då struntade jag i det.. men nu på senare tid så vill man ju ha ut alla hästar som man "har rätt till" med mina grunkor som följde med bilen..

Senast redigerat av dj_aggwa (6 maj 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Sushikocken Sleeper
7 maj 2007 · 3 084 Inlägg

oktanen spelar väldigt stor roll på vissa bilar.. tror grannen sänkte sin förbrukning några deciliter när han bytte från 95 till 98 på sin s60-t5

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
7 maj 2007 · 2 933 Inlägg

Har fortfarande inte fått fjutt på chippet..
Vart ute och haft av pluspolen i en halvtimme då jag fått höra att det nollställer alla felkoder..
men det hjälpte inte mig i detta fallet.. :S sad

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
micke777
7 maj 2007 · 185 Inlägg

Gör en bromsning av bilen före o efter, får du ju papper på allt.
Visar det sig ingen ökning får väl BSR lösa det åt dig, betala bromsningen bla.
Och naturligvis ge tillbaka pengarna så kan du åka till någon annan firma...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang