Peugeot Partner , vet dock inte vilken motor det är. Men den ligger högt upp i listan på slöa bilar
Håller med, provkörde en efter jag hade bytt kamrem och trodde att jag hade satt den fel som man fick hålla fullgas för den skulle röra på sig men den skulle visst gå så... Det var en diesel utan turbo.
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Toyota Hilux D-cab 4WD -07 2.5liters diesel 120 hk. Men fyyfan vad den är slö.. toppfart 150kmh 0-100= 16 sek
Då skulle du prova en bil som verkligen är slö...
jo men ville nämna en lite nyare bil ;-) finns ju många äldre bilar man har kört som gör 0-100 på en helg, fiat 500 bl.a .. men det är kul att se vilka nyare bilar som är slöa
"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Haha ja vet faktiskt inte om det finns nån slöare bil än fiat 126? Dock går faktiskt 126p (polentillverkade med 32hk) lite bättre än dom tidiga italientillverkade med 23hk/19NM! 0-100km/h klaras iaf på strax över en minut! Det är fränt!
Faktiskt den enda bilen jag har kört är pappas Skoda Fabia 1.4l på 65 ponnysar. Den går la inte speciellt snabbt med en 0-100 på dryga 14 sekunder. Dock har man åkt i en del bilar så man har ju lite att jämföra med. Jag är förövrigt 16, därav att jag inte kört fler bilar
Ford Fiasko (fiesta), tror den hade 1.0, eller 1.1 liters motor. Det tog evigheter att få den upp i 110 kmh, och vid ev uppförsbacke blev man tvungen växla ner till 3an. OM det finns ett helvete kör man ford fiesta där...