En Fiat Scudo 2.0 Turbodiesel med 500kg verktyg och rör där bak. 0 - 100 på 21 sekunder och har toppat den i 155, men då var det nog lite mer än vad den skulle orkat på plan väg.. kanske 150 som mest.
Men den absolut slö-tråkigaste bilen jag kört är en Hyundai Getz -02. Fiifan vad tråkig bil och motor.
Slöaste är nog en polares saab 900 -84 med aldeles för högt ställd tändning. Gasen i botten i fyra mil, sen hade jag uppnått 140 km/timmen.
Sen är det en mitsubishi colt 1,3 -92 med mycket last. Den var inte heller särskilt pigg... fick tänka sig noggrant för innan man skulle köra om.
Volvo valp är inte heller så pigga, men ni fårstår nog varför... Kommentarer överflödiga.
Glöm det!! Det absolut slöaste jag kört var bilen jag körde upp i! Volvo V50 1,8F. Skulle ha 120 hk, men hade väll 20.
Sen halkbanans bil, Volvo S60 med minsta motorn. Också trött.
Skoda Pickup LXi med en 1,3 liters stötstångsmotor är inte heller världens fartmonster, typ 50 häst eller nåt.
Sen är detmin polares saab, och mitsun.
Valpen var i alla fall snabb upp till 70 med nya motorn...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Päronen hade en Mercedes A-klass med 1,4l motor, det var absolut den slöaste bilen jag någonsin kört. Det var helt omöjligt att göra en omkörning med den bilen.
Päronen hade en Mercedes A-klass med 1,4l motor, det var absolut den slöaste bilen jag någonsin kört. Det var helt omöjligt att göra en omkörning med den bilen.
Håller med. Hade en sån på halkkörningen förra året o den sög
blir nog volvon ja har i min ägo nu, trött å sleten gl -88,a håller 120 när bilen ser en uppförsbacke suckar han å sänker hastigheten till 70 haha då ä de slö bil,,
Måste vara morfars Skoda Fabia 1.4 -00 underbart trött, 64 vilda hästar tror ja minsann det är, man kan lägga plattan i mattan på ettan, sedan tar man en kopp kaffe o väntar på att det är dags att växla... Men den gör väl ändå över än 160-170 blås iallafall, mätarfart då
Körde för nån vecka sedan en Sirion Dahtzu (stavning är jag inte ens säker på). Liten ful och extremt slö. Speciellt när man skulle "klättra" i bergen. Fick köra på 2:an eller 3:an var det enda som fick den att gå framåt
Mitt svar på detta måste vara våran förra husbil som hade 90hk på framhjulen och ekipaget vägde närmare 4ton. usch :S..denna bilen gick förvånasvärt bra på autobahn, toppade 130 i nedförsbacke och hemlängtan.
Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!