6564
Sök

Laddtryck SAAB 9-3

584 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
Tjena.. jag funderar lite på att ställa upp laddtrycket på min bil.. den laddar ca 0.6 nu.. man borde kunna ställa upp de till 0.8 utan att det är ngn fara lr? Men hur går man till väga för att ställa upp de?

8 928 Inlägg
12 maj 2007
Du chippar bilen helt enkelt, finns inte så mycket annat du kan göra.

Fotograf på Tierp iDag

Fartygsingenjör
550 Inlägg
12 maj 2007
Att chippa bilen är det optimala, går även att höja laddtrycket via en pysventil dock är detta inte och rekommendera på en bil med elektroniskt styrt laddtryck då motorn kan ta skada.
Senast redigerat av wrapman (12 maj 2007)

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

584 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
jaha okej.. min förra motor som ja hade innan den skar laddade 1.1 bar, så den måste vart chippad då lr? den gick som fan iaf..

329 Inlägg
12 maj 2007
Eddie_Boy skrev:
jaha okej.. min förra motor som ja hade innan den skar laddade 1.1 bar, så den måste vart chippad då lr? den gick som fan iaf..

Om de var en likadan som du har nu, så JA big_smile

584 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
Ludds skrev:
Eddie_Boy skrev:

Om de var en likadan som du har nu, så JA big_smile

Hmm jag tror det iaf.. den förra var en 200hk så jag beställde en likadan från trollhättan men jag upplever att den förra gick bättre och jag antog att de berodde på att den andra ladda mer så de kanske var större turbo lr liknande på den, men det måste vart att den var chippad?

Sök