6614
Sök

byta turbo till en större råd frågning

2 594 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
hej en polare och jag satt och diskuterade lite han har en 2,5t x70 99 och funderar på att sätta dit en turbo från en x70 R men antar att det inte bara är att byta turbo eller?
vad måste man göra och vilka kostnader kan det handla om?
Senast redigerat av ghost_boy83 (14 maj 2007)

study
772 Inlägg
14 maj 2007
från r är detta någon ekvation eller finns det någon levrantör och modell som heter R

5 710 Inlägg
14 maj 2007
Vid byte av turbo krävs det ett nytt paket med ettor och nollor oxo, ett nytt program ("chipp") måste alltså i för att matcha den nya hårdvaran.
Hur man får dit den rent praktiskt är jag dålig på men jag vet iaf att KKK:n som sitter på R-modellerna har vatten/olja in på samma sida vilket kräver lite "mickel" eftersom det inte ser ut så på en icke R.

MVH Jonas
..............

2 594 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
jonTe skrev:
Vid byte av turbo krävs det ett nytt paket med ettor och nollor oxo, ett nytt program ("chipp") måste alltså i för att matcha den nya hårdvaran.
Hur man får dit den rent praktiskt är jag dålig på men jag vet iaf att KKK:n som sitter på R-modellerna har vatten/olja in på samma sida vilket kräver lite "mickel" eftersom det inte ser ut så på en icke R.

ok lät lite krånglit är det enklare att köpa en större turbo från ett annat märke tex garret i stället att ta från en tex volvo R modell ?

2 594 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
ingen som vet?

2 594 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
Volvo och MB RULES skrev:
moose46019 skrev:
från r är detta någon ekvation eller finns det någon levrantör och modell som heter R

hehe, har du aldrig hört talas om t.ex. Volvo V70 R?

tydligen inte ller så spelade jhan bara dumm ingen som vet nått fan nån måste ju ha bytt?? mad

Sök