6107
Sök

Kamrems hjälp angående nissan 200sx s13

Rörpulare
1 453 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
Hejsan!

Har precis satt ihop kammar och grejer men behöver nu lite hjälp angående hur hårt ja ska spänna kamremmen.. liksom hur mkt ska den flexa när man trycker ned den uppe från eller den vägen där de e som rakast? Ja vet inte så om nån vet vore ja mkt tacksam! Samt har ja service boken men där står de inget om hårdheten.

Sen när man har satt på kugghjulet som sitter på veven har ja fått fram till att de e först den raka plattan sen kugghjulet sen den böjda plattan och sist remhjulet... E de rätt ordning eller? Sen hur långt ska kugghjulet gå in? plattan bakom den hamnar ju liksom sist där tjockleken på veven blir mindre så den fladdrar ju bara om man skulle sätta ingång motor..

Tacksam om nån förstår va ja pratar om smile

Mvh

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Rörpulare
1 453 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Inte en ända som har nån erfarenhet av detta? svårt o tro...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
22 maj 2007
är ni inte medlemar i 200sx-klubben??

727 Inlägg
23 maj 2007
Där det är som längst mellan rullar/drev ska man kunna vrida remmen max 90 rader med fingrarna, är en tumregel jag lärt mig av all research iaf. vad menar du med att kugghjulet går in?! på kammarna eller på veven? dem ska ju sitta fast, och inte kommer det fladdra.

Du monterar dit kamremen sen den "böjda" brickan, går ej att sätta fel, böjningen utåt och det är en räffla i den så den ska sitta fast med krysskilen som håller fast drevet på veven, och sen remhjulet har jag för mig, rätta mig nån om ja har fel big_smile

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Sök