Turbon laddar inte!

Rektron
18 maj 2007 · 42 Inlägg

Va nyss ute och körde och så märkte jag att bilen började låta aldeles för mycket sen va det inget drag i bilen. kollade laddtrycksmätaren och turbon laddar ingenting vad har hänt?

_fillan_ med lem
18 maj 2007 · 1 925 Inlägg

förmodligen ett lager i turbon som gått,,,,,är itne säker,,någon annan kanske kan bekräfta ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
silverbird
19 maj 2007 · 666 Inlägg

Men om det är turboras brukar det oftast ryka mängder me blå rök.... har du kollat så att alla slangar till turbo, IC och liknande sitter fast, det är inte någon läcka i tryckröret eller liknande som kan läcka ut trycket?
Om det nu är turbon så kan du ta av turbon och kolla lagren så de inte e kassa, men som sagt då brukar det ryka blått...

//Silver

moose46019 study
19 maj 2007 · 772 Inlägg

lmm kanske

elof_power Abiit, excessit, evasit, erupit
20 maj 2007 · 145 Inlägg

du har väl någon integrerad tryck/överströmare till turbon..? som ser till att turbon inte laddar mer än just ett vist..! det är nog den du ställer laddtrycket med, den skulle ju kunna släppa över luft så turbon skickar "laddet" rackt ut i avgashuset..! därav ljudet..? annars kolla alla slangar till och från turbon och laddlufts-kylaren..!  Lycka till..!

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.
kabel87
21 maj 2007 · 29 Inlägg

Om jag inte fått allt fel för mig så ryker det väll ändå vitt när turbon är kass?

Men annars skulle jag kolla läckage i tryckslangar m.m


Mvh richard

silverbird
21 maj 2007 · 666 Inlägg

Vitt är vatteni motorn, dvs vattenånga, oftast är då toppapackningen kass
//Silver

folkvagn
21 maj 2007 · 93 Inlägg

min 1.8t paja wg på, gick sämst, som å köra med 100hästar mindre, kolla så du inte ser nått fel på den Brukar synas

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang