4782
Sök

Välja jb raceparts eller streetside hybrid dumpventil

1 062 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Vilken av Jb raceprats och streetside  hybrid dumpventil kan ni rekomdera funderar på att köpa en till min 940 men vet inte vilken man ska välja, är det bara priset som skiljer lr är det olika kaliterer på dumparna
Senast redigerat av Ricky (19 maj 2007)

1 741 Inlägg
19 maj 2007
jag kör med jb-raceparts och den funkar riktigt bra. har inget att klaga på.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

1 062 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
tecman skrev:
jag kör med jb-raceparts och den funkar riktigt bra. har inget att klaga på.

okej. haft den länge? funkar det som de ska med tomgången? misstänker att du har luftmässemätare på din bil

1 741 Inlägg
19 maj 2007
jo haft den i 2 år inga problem på tomgången och ja har lmm

1 062 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
okej, låter väldigt bra, var det svårt att juster den tycker du?
Senast redigerat av Ricky (19 maj 2007)

1 741 Inlägg
19 maj 2007
nä tycker jag inte skruvar lite test kör skruva lite till och testkör smile sen var det bra hehe

gillar även att man får med en plugg så man kan göra den helt återcirkulerande om man vill.

1 062 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
aha, köpe du den på nätet lr?

1 741 Inlägg
19 maj 2007
jo köpte den precis då den kom ut. dom kom på det där med pluggen senare och skickade en sådan till mig då jag bad om det smile verkligen trevliga att ha att göra med. var inga problem alls

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
20 maj 2007
jag har också en jbr funkar klockrent men nu är den ute pga jag blev lite rädd för att folk säger att det är skadligt för motorn.

357 Inlägg
20 maj 2007
Funker en sån lika bra på automatlåda? E rikigt sugen på en sån så man hörs lite mer smile

Heter de Lövena eller Löven??

289 Inlägg
20 maj 2007
__JoCCe__ skrev:
Funker en sån lika bra på automatlåda? E rikigt sugen på en sån så man hörs lite mer smile

Faan, har du automatlåda i din bil? det visste jag inte tongue

1 058 Inlägg
20 maj 2007
__JoCCe__ skrev:

jag har en sån på min saab finns bild om du vill kolla! funkar kalas

PoLoud =D

357 Inlägg
20 maj 2007
Gatzone skrev:
__JoCCe__ skrev:

jepp..OCH framhulsdrift sad kan inte tråkigare bli tongue

1 813 Inlägg
20 maj 2007
jag har med en sådan dump på min finns bild om du e sugen;) köpte ett helt kitt till min med rör å dumplock tror jag det hette å lite sånt för ca 3000.- och e riktigt nöjd.. dumpen går att ställa in exakt hur man vill det ska låta om det ska dumpa snabbt sakta lr lite lagom=) bara skruva å testa sig fram=) jag vände min dump neråt för det dumpade mkt bättre lr ljudet rättare sagt blev bättre annars dumpa den bara rätt upp i huven;) tycker du ska skaffa dej en sådan för det blir ett riktigt skönt ljud=) automat funkar det med på en kompis har automat och det dumpar gott fast det dumpar på ett annat vis men gott blev det låter som du snabb växlar ju smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!

357 Inlägg
20 maj 2007
vw_performance skrev:
__JoCCe__ skrev:

jag har en sån på min saab finns bild om du vill kolla! funkar kalas

ok va gött! låter den mycke också? som de e på min me orginaldump behöver man inte gasa mycke alls för att de ska pysa! ska bli intressant och höra hur de blir med denna hybrid-dumpen

289 Inlägg
20 maj 2007
__JoCCe__ skrev:
Gatzone skrev:
__JoCCe__ skrev:

jepp..OCH framhulsdrift sad kan inte tråkigare bli tongue

Det funkar iaf bättre än AWD och manuell låda.. min står ju på verkstaden sad

357 Inlägg
20 maj 2007
dj_padde skrev:
jag har med en sådan dump på min finns bild om du e sugen;) köpte ett helt kitt till min med rör å dumplock tror jag det hette å lite sånt för ca 3000.- och e riktigt nöjd.. dumpen går att ställa in exakt hur man vill det ska låta om det ska dumpa snabbt sakta lr lite lagom=) bara skruva å testa sig fram=) jag vände min dump neråt för det dumpade mkt bättre lr ljudet rättare sagt blev bättre annars dumpa den bara rätt upp i huven;) tycker du ska skaffa dej en sådan för det blir ett riktigt skönt ljud=) automat funkar det med på en kompis har automat och det dumpar gott fast det dumpar på ett annat vis men gott blev det låter som du snabb växlar ju smile

men på bilden hade du ju tratten uppåt..eller har du ändrat efteråt? aja ja har beställt en nu iaf. kommer väl te vecka! smile

1 813 Inlägg
20 maj 2007
tjenna.. jo på bilden e den uppåt men jag har vänt den neråt nu och fick lite högre ljud i den:P blev lite skillnad iaf efter som jag har den dämpningsmattan kvar på huven så dumpa det rätt in i den å ljudet försvann lite men nu e jag nöjd med dumpen neråt:P

ja hans dump på sin automat lätt gött fast det blir kanske inte riktigt samma som på en manuell låda men ändå man hör dumpen lite iaf=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

357 Inlägg
20 maj 2007
ok då är ja me smile då gäller de o gasa till lite mer då så man får upp trycket wink

1 062 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
dusty skrev:
jag har också en jbr funkar klockrent men nu är den ute pga jag blev lite rädd för att folk säger att det är skadligt för motorn.

vad har dom sagt?

Sök