Var drar jag ström i Volvo 740?

AffeBoyen
6 september 2005 · 208 Inlägg

tjenare jag har bytt bort min volvo 142 mot en volvo 740 och jag undrar nu den bästa vägen att dra strömkabel från batteriet samt från sterion? jag funderar på att bygga en egen låda så den blir snyggt där bakom i skuffen. Jag ska fota mer bilder på bilen under dagen och sätta in här på webben..
/Mvh Anders

Rubriken har redigerats av admin för att förtydliga trådens innehåll. Vid extremt dåliga rubriker och dåligt humör låses trådarna direkt istället ;)

Senast redigerat av chrizz (6 september 2005)

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
iTact
6 september 2005 · 115 Inlägg

stereo måste han mena?!

Blobben
6 september 2005 · 104 Inlägg

Högre sida bakom listen.. kan vara lite pilligt med listen.. sedan får du ta fram borren och göra ett litet hål bakom baksätena sedan är det bara att bygga.. bästa jordningen på 740 är i bakbältesfästerna..

BMW 525i (1990)
Tjaarnlund
6 september 2005 · 65 Inlägg

Håller med föregående talare. Högra sidan är bäst. Elektronikboxen sitter på den sidan å då är det ingen höjdare att dar lågnivån där...

Fredrik Tjärnlund!
Skoda Octavia RS -02
BMW 530 -93
MB 200E -92
Volvo V70 (2007)
AffeBoyen
6 september 2005 · 208 Inlägg

tack för hjälpen jag ahde redan dragit kablarna den vägen men tänkte att det kanske finns en lättare väg.. tongue tänkte dra om vissa kablar.. :S

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
AffeBoyen
6 september 2005 · 208 Inlägg

någon som kanske vet vart man kan köpa vita mätartavlor till en volvo 740? utan turbo mätare

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
elsmurfo
29 december 2005 · 412 Inlägg

med höger sida menar ni passagerarsidan eller förarsidan?

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
29 december 2005 · 1 660 Inlägg

elsmurfo skrev:
med höger sida menar ni passagerarsidan eller förarsidan?

Hää, beror ju på om bilen är höger eller vänsterstyrd. På en normal(vänster)styrd bil är ju passagerarsidan detsamma som högersidan...

Manne Jajjemen!
29 december 2005 · 1 512 Inlägg

AffeBoyen skrev:
någon som kanske vet vart man kan köpa vita mätartavlor till en volvo 740? utan turbo mätare

det finns på http://www.sidtavlor.freeyellow.com/

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang