4739
Sök

HJÄLP!!!!!! 740 vibration från avgassystemet!

509 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
vibration från avgassystemet fån en 740 gl!
Har en kompis som snackade om någon platta!
Det låter som hela systemet är löst! ngon som vet vad det kan vara?

Det är morsans bil och hon ska på begravning på onsdag och vill nu låna min bil om inte detta fixar sig!? tacksam för allt!

509 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
??

Smålänning
7 887 Inlägg
27 maj 2007
Lugn. För det första så ska systemet sitta lite löst i gummina för att dämpa oljud.

Sen har antagligen bara något gummi gått av eller systemet har lagt sig lite på sne, så att det slår emot plåten. Kan också vara att insatsen i ljuddämparen har lossnat, men det är inte troligt om bilen låter och går normalt i övrigt.

Kan vara värmeskölden över katalysatorn också.

Det är dom mest troliga anledningarna. Inget av det är direkt skadligt för bilen, förutom att det låter illa.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 658 Inlägg
27 maj 2007
Har samma fel på min med å det är värmeskölden till katalysatorn som är lös. standard på 740 //David

509 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
vad gjorde du åt det?

1 658 Inlägg
27 maj 2007
Reichte86 skrev:
vad gjorde du åt det?

Har inte gjort nått åt det än men man kan ju lägga en loppa där eller helt enkelt ta bort värmeskölden

178 Inlägg
4 juni 2007
Munkis skrev:
Reichte86 skrev:
vad gjorde du åt det?

Har inte gjort nått åt det än men man kan ju lägga en loppa där eller helt enkelt ta bort värmeskölden

Jag tror nog inte det går att laga, du får nog skrota bilen, hehe lol

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

Sök