Dubbla avgaskammar på s13?

Joakim_J Lastbilsmekaniker
27 maj 2007 · 328 Inlägg

hejsan, har precis satt dit en avgaskam på insuget på min 200a big_smile ställde den "1 kugg fel" som man ska göra, men nu när jag var ute en sväng med den så var den slö så ini helvete, varför har den blitt slö? någon som kan hjälpa. skulle vara tacksammt big_smile  tack på förhand..

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
Joakim_J Lastbilsmekaniker
27 maj 2007 · 328 Inlägg

ingen som vet??

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
Manne Jajjemen!
27 maj 2007 · 1 512 Inlägg

Satte du den "en kugg fel" åt rätt håll då tongue

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Joakim_J Lastbilsmekaniker
27 maj 2007 · 328 Inlägg

ja, medsols.. npgon som vet vfr den e så jävla slö???

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
Joakim_J Lastbilsmekaniker
28 maj 2007 · 328 Inlägg

tänkte på, nu när man har en vassare kam på insuget, så kanske man måste ha en bättre bränslepump? annars kanske den får för mager bränslablandning och tappar effekt??  någon som vet?

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
Niss200an
28 maj 2007 · 29 Inlägg

VAA!!??? en kugg fel??
Inte ska de väl va så?? Har aldrig hört de. Så mycke skiljer d inte på kammarna så man ska ändra de. Sätt de som de ska va så ska du se att den går bättre.

tecman
28 maj 2007 · 1 741 Inlägg

Niss200an skrev:
VAA!!??? en kugg fel??
Inte ska de väl va så?? Har aldrig hört de. Så mycke skiljer d inte på kammarna så man ska ändra de. Sätt de som de ska va så ska du se att den går bättre.

man ändrar den så man får den ännu rappare.. en kugg ska inte göra så mycket den får bara en ännu brantare kurva. dom som byter avgaskammen brukar göra det då dom ändå byter kammen.

fungerar riktigt bra för dom som gör det.

åter till topic...

hur hårt drog du åt kammen? och spände du remmen tillräckligt eller för mycket?

orginal pumpen klarar bra mycket så bara den inte är trasig så ska det inte vara några problem i din bil.

kan inte förstå vad som kan vara fel. har du hela motorn i 0:läget så ska det ju bara vara att montera och gasa..

råkade kanske vrida nån av kammarna när du skulle spänna remmen eller dyl?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Niss200an
28 maj 2007 · 29 Inlägg

man ändrar den så man får den ännu rappare.. en kugg ska inte göra så mycket den får bara en ännu brantare kurva. dom som byter avgaskammen brukar göra det då dom ändå byter kammen.

fungerar riktigt bra för dom som gör det.

Okej. Då får jag väl oxå prova de då o se om min går ännu bättre cool

Senast redigerat av Niss200an (28 maj 2007)

Joakim_J Lastbilsmekaniker
28 maj 2007 · 328 Inlägg

jag drog kammen inte så hårt vad jag minns, alla drev stog på 0läget utom det drevet som skulle stå 1 kugg fel, vet inte varför den är slö, den tappar orken när turbon börjar ladda, precis som om den för överskott av luft, alltså dålig förbränning :S någon mer som kan hjälpa??

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
Joakim_J Lastbilsmekaniker
28 maj 2007 · 328 Inlägg

ingen som kan hjälpa?????

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
insane_1 Min dröm, din vardag.
28 maj 2007 · 641 Inlägg

ChixZ skrev:
ingen som kan hjälpa?????

Kollat så att tändningen står rätt?

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
Wanegardh Asgammal medlem.
28 maj 2007 · 2 246 Inlägg

hackar den fram när turbon börjar ladda?kommer laddet senare än vanligt?vill den inte rikigt dra?

tecman
28 maj 2007 · 1 741 Inlägg

kan det inte vara att du har råkat få en läcka på en slang så att den blåser ut trycket men då den inte laddar så är det tätt.

men du... nu kom jag på nåt.. kamlägesgivaren. sitter den som du hade den innan? kanske råkat stöta till den så att du får fel värde och den tänder fel. för man måste ju ta bort den innan man plockar bort kåpor m.m

(man bör dra kammarna med momentnyckel så att man inte drar för hårt eller för löst.)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Joakim_J Lastbilsmekaniker
29 maj 2007 · 328 Inlägg

kamaxelsgivaren går ju bara montera på ett håll hmm kamaxeln sitter inte för löst eller hårt det har jag kollat, motorn går runt jätte lätt och fint. men den tappar orken när turbon börjar ladda vid 3000-3500varv, fast det blir inga "misständningar" men den tappar orken, precis som om det är för lite bränsle..

får la byta tillbaka till original kamaxel om det inte löser sig sad

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
Joakim_J Lastbilsmekaniker
29 maj 2007 · 328 Inlägg

är det säkert att kammen ska sitta 1 kugg fel medsols? då öppnar den ju ventilerna senare, borde inte det ge mindre effekt? jag tror ju att den ska sitta 1 kugg fel motsols så den öppnar tidigare och får in mer luft och bränsle snabbare?? kanske därför den är seeg?? någon som vet??

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
tecman
29 maj 2007 · 1 741 Inlägg

ja men det är ju ovala hål på CAS:en så den går ju att vrida lite.

men jag hänvisar till denna sida http://web.200sx.nu/MetaForum/Topic.asp … 636&S=
Så får du se varför och hur man ska göra.  min longshot är CAS:en eller nån slang som du inte har fått på plats.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Joakim_J Lastbilsmekaniker
29 maj 2007 · 328 Inlägg

okey, har läst lite men fortf inte blitt klokare sad kamaxelgivarn är la inte oval , det är la 2 spår som tar tag i varandra? så det går inte montera fel??  ingen annars som kan ge tips??

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
tecman
29 maj 2007 · 1 741 Inlägg

ChixZ skrev:
okey, har läst lite men fortf inte blitt klokare sad kamaxelgivarn är la inte oval , det är la 2 spår som tar tag i varandra? så det går inte montera fel??  ingen annars som kan ge tips??

jo det är ovala hål så du kan vrida den. de 3 skruvhålen är ovala så du kan montera den fel.

bild bevis http://nissaninfiniticlub.net/photopost/data/500/18883Engine_Shot_Sig-med.jpg

Senast redigerat av tecman (29 maj 2007)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Joakim_J Lastbilsmekaniker
29 maj 2007 · 328 Inlägg

ja men själva det som tar tag i kammen går inte sätta fel..

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
tecman
29 maj 2007 · 1 741 Inlägg

ChixZ skrev:
ja men själva det som tar tag i kammen går inte sätta fel..

man kan ju ställa den = man vrider på "huset" dvs du ställer tändningen. aja åka och äta nu.. kan ta det på msn eller dyl om du pm:ar din adress enklare att förklara så

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang