Kommer fälgarna att passa

Tuben
9 september 2005 · 238 Inlägg

Tjena jag har kollat ett par nya fälgar till bilen, men jag har ingen ärfarenhet av hur dom måste sitta osv så jag vet inte om dom kommer passa sen e det en bit att kör för att hämta dom så jag slipper ju gärna köra dit oso passar dom inte tongue

Men såhär ligger det till

Navhålet på fälgarna jag vill ha är 1,5 mm störe vilka konsikvenser kommer det att ge mig ? skulle det gå att använda eller det e livsfarligt ?

Inpressningen är 1,1 cm kortare altså min ska va orginal 41 mm och dom jag vill ha är 30, hadde det varigt på andra hållet kunde jag ju använt spacers i  värsta fall tongue

men komentera gärna skulle vilja vet om det är värt att köpa dom om jag kan använda dom om det möjligtvis kan gåigenom besiktningen osv smile

// Tobbe

novaland
9 september 2005 · 99 Inlägg

En gång i tiden råkade jag montera ett par däck utan att ha monterat fast centreringsringarna. Resultatet vart att hjulen inte blev centrerade och redan vid 50km/h så vart det enorm obalans i hjulen så det kändes som jag hadde satt på 120g däckvikter på fel ställe smile Typ hela bilen hoppade omkring på vägen som en groda. Det är antagligen det resultatet du kommer få om du inte lyckas centrera dom exakt. 1.5mm kanske inte låter mycket, men det kommer kännas om du inte lyckas centrera dom.

Huruvida ett för litet ET är dåligt beror självklart från modell till modell, men sålänge däcken får innanför skärmkanterna så är det inge problem. Kolla och jämnför med nuvarande däck om det e lungt att lägga till dom där 11 millimetrarn eller om det kanske tar i. Beror ju dessutom på hur breda däck du har/kommer ha.

Jag skulle dock personligen inte köpa dom.

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?
Tuben
9 september 2005 · 238 Inlägg

Okaj men det låter vettigt då venter jag tills jag hittar ett par som passar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang