2439
Sök

Spela skiten ur alla!

tokfrans
982 Inlägg
30 september 2007
tjaaa... världsrekordet i bassrace är satt med tommy nilsson - öppna din dörr..

men försök att spela den i en vanlig bil.. kommer typ inte låta ett smack. smile

1 058 Inlägg
30 september 2007
k1mm0 skrev:

men försök att spela den i en vanlig bil.. kommer typ inte låta ett smack. smile

han måste använt nån sorts "signal provessor" som ökar på basen lite, såg det fanns en liten dosa som gjorde att basen i alla låtar ligger på samma nivå..  tongue

PoLoud =D

tokfrans
982 Inlägg
1 oktober 2007
nope serru lillen.. den låtes bas har en frekvens peak på ca 70hz. ganska exakt där den bilen peakar.. thats it smile

1 058 Inlägg
1 oktober 2007
k1mm0 skrev:
nope serru lillen.. den låtes bas har en frekvens peak på ca 70hz. ganska exakt där den bilen peakar.. thats it smile

okej..

PoLoud =D

16 197 Inlägg
1 oktober 2007
CoSmoZ skrev:
jonash skrev:
140dB med musik är RUGGIGT högt (pratar inte om nån burp, för det kan man ju inte lyssna på direkt...).
Och 140dB med musik fixar man med vad i princip som helst i märkesväg, bara man kan installera det bra, och ser till att ha kraften för det.
mvh Jonas

haha ja jag håller med!.. inte ens jag åker till jobbet & lyssnar på burpar.. smile 
140dB musik volym är grymt! men det är ju aldrig fel att ha saker som klarar mer
än vad man använder dom för!. du vet ifall man vill visa den där volvo raggaren med
10 mds 12" hur basljud ska låta! eller så kanske man bara vill skruva upp stereon på
VÄLDIG hög volym
utan att det distar det minsta! det är respekt & jag älskar dom installationerna!!

tänk den dagen man hör vad dom sjunger på stereon innan man hör det mullrande basljudet! kanske nått att satsa på!..

hmm

hört chevellen??   to.m ja blev fan impad när vi spela me den första gången.. big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
1 oktober 2007
k1mm0 skrev:

Å andra sidan, det är BASSRACE ni pratar om, dvs peak eller inte spelar ingen roll...

Det handlar om att kunna hålla en STABIL nivå, givetvis högt med, men stabilitet är det viktigaste i Bassrace, och en analog volymkontroll skulle jag säga...

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

56 Inlägg
1 oktober 2007
Tackar det var just den jag tänkte på ...

k1mm0 skrev:

Zoom Zoom

tokfrans
982 Inlägg
1 oktober 2007
jonash skrev:
k1mm0 skrev:

Å andra sidan, det är BASSRACE ni pratar om, dvs peak eller inte spelar ingen roll...

Det handlar om att kunna hålla en STABIL nivå, givetvis högt med, men stabilitet är det viktigaste i Bassrace, och en analog volymkontroll skulle jag säga...

mvh Jonas

jo jag vet jonas.. smile

men peaken har ju betydelse även där.. om man vill spela riktigt högt dvs.. smile men självklart ska man ju ha kontroll på sakerna! smile

schtek
478 Inlägg
1 oktober 2007
Lånar tråden!
Hur länge klarar man sig på grejjorna som jag har
2x MDS classix 6*9 i hatthyllan
2x MDs calssic 6½ i dörrar fram
2x fanatic digital 10'' basar i bagageutrymmet
och ett GP4 steg

Mitt första billjud, duger heelt ok åt mig, men villju arbeta uppp systemet i framtiden till tävlingsnivå.. Hur bra äre på ens kala 1-10?

tokfrans
982 Inlägg
1 oktober 2007
på skalsystem, sätt värdet själv.. du som lyssnar..  vad ska man jämföra med? dB akutens tokfeta demobil.. jensclaudius nissan? eller raggar erik i sin 740? smile

schtek
478 Inlägg
1 oktober 2007
tjaa, det jag inte vet, jag harju ingen tidigare erfarenhet men antagligen nissan:p
tänkte bara om någon kasnek använda liknande grejjor lr har erfarenhet av tex lådan..

tokfrans
982 Inlägg
1 oktober 2007
tänk så här smile

ge ditt system 10/10. sen drar du bort 1 poäng för saker du vill ändra.. tex ny cd.. äre bara cdn du vill byta så är ju ditt system tex 9/10 för dig.. smile om du förstår lite hur jag menar. big_smile

410 Inlägg
1 oktober 2007
k1mm0 skrev:
på skalsystem, sätt värdet själv.. du som lyssnar..  vad ska man jämföra med? dB akutens tokfeta demobil.. jensclaudius nissan? eller raggar erik i sin 740? smile

ahahahaha *raggar Erik* känner mig inte träffad iaf xD:lol:tongue

Copyright @ Rybbs Production

schtek
478 Inlägg
1 oktober 2007
haha okejrå! låternice:D

tokfrans
982 Inlägg
1 631 Inlägg
4 oktober 2007
Alister skrev:
Lånar tråden!
och ett GP4 steg

Mitt första billjud, duger heelt ok åt mig, men villju arbeta uppp systemet i framtiden till tävlingsnivå.. Hur bra äre på ens kala 1-10?

För Bassrace har du en 10:a då det passar alla exakt lika bra.

För dbDrag eller SQ (välljud) så har du nog lite kvar för att nå "tävlingsnivå". Men varför inte testa, SQ Entry är öppet för alla och ger bra feedback? Ibland blir man positivt överraskad över hur bra vissa bilar låter.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

schtek
478 Inlägg
4 oktober 2007
gurenius skrev:
Alister skrev:
Lånar tråden!
och ett GP4 steg

För Bassrace har du en 10:a då det passar alla exakt lika bra.

För dbDrag eller SQ (välljud) så har du nog lite kvar för att nå "tävlingsnivå". Men varför inte testa, SQ Entry är öppet för alla och ger bra feedback? Ibland blir man positivt överraskad över hur bra vissa bilar låter.

aah, det vor jeu nice, vad är det för tävling?

1 631 Inlägg
5 oktober 2007
Alister skrev:
aah, det vor jeu nice, vad är det för tävling?

Tävlingsformerna hittar du all info du behöver om på www.emmanet.se. Entry-klasserna är för nybörjare som dig själv.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

schtek
478 Inlägg
5 oktober 2007
aah, nice tack=)

11 Inlägg
5 oktober 2007
Hör av dig till mig:: Har mkt roliga grejer som spelar bra..

Djuren är skogens konung!!...

Sök