2868
Sök

Kvitton på trimmet till min bil.

945 Inlägg
23 januari 2008
#41
camaro67 skrev:
Ja för 300k så ska man ju vara över 1000hk iaf om man åker V8 big_smile Jag har förövrigt fruktansvärt dålig koll på vad trimm till såna där kostar men de låter dyrt. Vi får se vad min motor landar på iframtiden big_smile

OT....mmmm, så e re ju...och receptet på det dubbla ser ut så här, va europas snabbaste turbobil en gång i tiden big_smile

Jörans pontiac:
CAR BUILD BY:     JERRY  HAAS  RACE  CARS     U.S.A.
MOTOR: PONTIAC  V8   516"  8,456 L.   Build year 2000 by   DTE RACING SWEDEN
APROX.  2000 HK     @  25 PSI
TURBONETICS Y2K x 2   HILBORN INJECTION,    WASTEGATE + DUMP VALVE  =  MADE IN SWEDEN
4,530" BORE    4,000" SLAG,  BLOCK MERLIN LITE ALUMINUM 9,8"
C&A C-ROD  6,385"  ALUM.    CP PISTONS  10,2:1   TOTAL SEAL PISTON RINGS TS1Q
HEADS DART BIG CHIEF 18.    DELWEST  VENTILER   IN 2,40" 11/32"  EX  1,90" 11/32"
T&D ROCKER ARMS, COMP CAMS,   MSD 10,   JESEL DIST.
AUTOVERDI    MADE IN SWEDEN    TORRSUMPS - OLJEPUMP / VACUUM
ÅHMANS MOTOR SLIP   MOTOR MASKINARBETEN,  KYLARE GRIFFIN
TRANS:  HAYS  2-SKIVIG KOPPLING 10"     B&J  5-PET MANUELL
BAKAXEL  FORD - M.W.  9,5"   4,10:1   SPOLE  40-SPLINES
VIKT:    1190 KG   2624 LBS ........................... FUEL:  METANOL
OLJA:  QS  10W-50 SYNT RACING  .......GAUGES: AUTOMETER
HOSES:  X.R.P.   ................................................ DATOR:  COMPUTECH
INTERCOM: PELTOR     SAFETY:  RJS ............  PAINT:  RAY HILL
PRESTANDA: 0 - 200 km/h  2,6 sekunder   0 - 300 km/h  5,7 sekunder. 1/4 mile ET 6,95

blinka blått om du vill rejsa!

Meister
6 763 Inlägg
23 januari 2008
#42
TTTTT skrev:
camaro67 skrev:
Ja för 300k så ska man ju vara över 1000hk iaf om man åker V8 big_smile Jag har förövrigt fruktansvärt dålig koll på vad trimm till såna där kostar men de låter dyrt. Vi får se vad min motor landar på iframtiden big_smile

OT....mmmm, så e re ju...och receptet på det dubbla ser ut så här, va europas snabbaste turbobil en gång i tiden big_smile

Jörans pontiac:
CAR BUILD BY:     JERRY  HAAS  RACE  CARS     U.S.A.
MOTOR: PONTIAC  V8   516"  8,456 L.   Build year 2000 by   DTE RACING SWEDEN
APROX.  2000 HK     @  25 PSI
TURBONETICS Y2K x 2   HILBORN INJECTION,    WASTEGATE + DUMP VALVE  =  MADE IN SWEDEN
4,530" BORE    4,000" SLAG,  BLOCK MERLIN LITE ALUMINUM 9,8"
C&A C-ROD  6,385"  ALUM.    CP PISTONS  10,2:1   TOTAL SEAL PISTON RINGS TS1Q
HEADS DART BIG CHIEF 18.    DELWEST  VENTILER   IN 2,40" 11/32"  EX  1,90" 11/32"
T&D ROCKER ARMS, COMP CAMS,   MSD 10,   JESEL DIST.
AUTOVERDI    MADE IN SWEDEN    TORRSUMPS - OLJEPUMP / VACUUM
ÅHMANS MOTOR SLIP   MOTOR MASKINARBETEN,  KYLARE GRIFFIN
TRANS:  HAYS  2-SKIVIG KOPPLING 10"     B&J  5-PET MANUELL
BAKAXEL  FORD - M.W.  9,5"   4,10:1   SPOLE  40-SPLINES
VIKT:    1190 KG   2624 LBS ........................... FUEL:  METANOL
OLJA:  QS  10W-50 SYNT RACING  .......GAUGES: AUTOMETER
HOSES:  X.R.P.   ................................................ DATOR:  COMPUTECH
INTERCOM: PELTOR     SAFETY:  RJS ............  PAINT:  RAY HILL
PRESTANDA: 0 - 200 km/h  2,6 sekunder   0 - 300 km/h  5,7 sekunder. 1/4 mile ET 6,95

De vore intressant att se vad den kostade att bygga big_smile


13 Inlägg
24 januari 2008
#43
Har säkert plöjt ner en 70'000:- i min 142:a de senaste 3 åren. Men inte fan rör den sig framåt för det tongue Mer ska det bli innan dess.
Kvitton sparar jag inte, det är bara tragiskt när man kollar i efterhand.


12 086 Inlägg
24 januari 2008
#44
_BuLLe skrev:
Tjenare. !

Satt och räknade ihop mina kvitton för en liten stund sen och kom fram till att, allt som är gjort är från 2006-11-03 till 2007-01-15 kostade exakt.

288´071:- . inte så pjåkigt från en gammal evo iv ? tongue
då är de bara sakerna i motorn smile

288000kr är en normal årslön, det har du lagt ut på lite drygt ett år. Låter som idioti, antagligen är du aprik och du vill antagligen förmedla det i din tråd. Skryt alltså, inte så kul de ju.

Men hoppas du får valuta!

217 Inlägg
24 januari 2008
#45
JapMax skrev:
_BuLLe skrev:
Tjenare. !

Satt och räknade ihop mina kvitton för en liten stund sen och kom fram till att, allt som är gjort är från 2006-11-03 till 2007-01-15 kostade exakt.

288´071:- . inte så pjåkigt från en gammal evo iv ? tongue
då är de bara sakerna i motorn smile

288000kr är en normal årslön, det har du lagt ut på lite drygt ett år. Låter som idioti, antagligen är du aprik och du vill antagligen förmedla det i din tråd. Skryt alltså, inte så kul de ju.

Men hoppas du får valuta!

drygt 2 månader får jag det till.. rätta mig om jag e helt ute å cyklar, inte direkt piggásete som e vaken nu..

antagligen ska det vara 08 räknade jag ut big_smile
Senast redigerat av lodan (24 januari 2008)

Better than God \o/
1 886 Inlägg
24 januari 2008
#46
Jag sparar alla kvitton men VÄGRAR räkna. En jävla massa pengar är det...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

dARKiE
5 031 Inlägg
24 januari 2008
#47
Man sparar ju bara kvitton till eventuell försäljning i framtiden, man tittar ju aldrig på dem själv och ser hur dum och slösaktig man varit wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Evolution Garage
394 Inlägg
24 januari 2008
#48
Ja om jag haft en styling/trim-firma hade jag ju inte tackat nej till ett sånt jobb....

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

169 Inlägg
24 januari 2008
#49
Känns lite som du blivit lurad sad har inte nått att gämföra med vet bara att ett rim chip steg 3 + ett rostfritt sportavgas system till en saab 9-5 aero kostar lite drygt 18 tusen. (dock inte min bil) men men hoppas att du är nöjd.

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?

Smålänning
7 887 Inlägg
24 januari 2008
#50
Säker på att du inte skrev en nolla för mycket?
Känns som att för 288 000 så hade du fått en bit över 300 sughästar...

28 800 känns däremot ganska rimligt... Men den går nog bra i alla fall smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

761 Inlägg
24 januari 2008
#51
Tror inte ett dugg på det, och är det sant så är det väldigt väldigt synd om dig.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 januari 2008
#52
Tja... Är man rik så är man... Med andra ord, det är inte jag. Fick jordens problem när ena framhjulslagret började låta illa efter jag köpte bilen. 2800:- ! Bara för lagret, men det sitter ihop med hela navet. sad

Men nästan 300 papp skulle jag aldrig riva ner i en sketen bil, hur rik jag än vore. yikes
Lade mycket hellre pengarna i ett hus.

EDIT: Men för att räkna vad jag lagt ner på "trim" till min bil 1st Pipercrossfilter: 0kr! Gratis... lol
Senast redigerat av Irmscher Vectra (24 januari 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Thorssa
24 januari 2008
#53
Haha pinsam tråd att starta

SQ
1 343 Inlägg
24 januari 2008
#54
dax att mäta min stooora dase!  500kr på luftfilter big_smile  får man räkna ljud också? då blir de några kronor till..

Ljudnörd!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 januari 2008
#55
Thorssa skrev:
Haha pinsam tråd att starta

Hehe, det var tydligt. Inte direkt imponerande att skryta om hur mycket pengar man har...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

8 156 Inlägg
24 januari 2008
#56
Hmm. Om jag hade haft 300 000 att lägga på en bil så skulle jag faktiskt moderniserat en gammal Amazon. T5:a och så lite saker för väghållningen. Plus lite komfort. ~235hk på ~1150kg borde väl räcka ett tag.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 072 Inlägg
24 januari 2008
#57
Denna tråd dog för länge sen.. Hans summor lär inte stämma ett dugg.


1 255 Inlägg
25 januari 2008
#58
Det är ju inte helt omöjligt ja menar han sa la inte att de bara var på motorn ja menar han har ju lagt en hel del på typ väghållning bromsar kolfiber massa sånt o de är ju inga gratis grejer som sitter på direkt o alla snackar om att det är för lite hk för dom pengarna ja menar Hk är ju inte allt man vill ju bygga bilen så komplett som möjligt o ha en balans mellan kraft väghållning och utseende.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
25 januari 2008
#59
Anubis skrev:
Det är ju inte helt omöjligt ja menar han sa la inte att de bara var på motorn ja menar han har ju lagt en hel del på typ väghållning bromsar kolfiber massa sånt o de är ju inga gratis grejer som sitter på direkt o alla snackar om att det är för lite hk för dom pengarna ja menar Hk är ju inte allt man vill ju bygga bilen så komplett som möjligt o ha en balans mellan kraft väghållning och utseende.

jo han sa att det bara är motorn..


204 Inlägg
25 januari 2008
#60
210k.... (40K bilen) och jag är nära mitt mål att bromsa 700hk (motorn)  så har svårt att tro de där om inte arbetskostnad är på 150tkr...

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE


Sök