camaro67 skrev:
Ja för 300k så ska man ju vara över 1000hk iaf om man åker V8

Jag har förövrigt fruktansvärt dålig koll på vad trimm till såna där kostar men de låter dyrt. Vi får se vad min motor landar på iframtiden

OT....mmmm, så e re ju...och receptet på det dubbla ser ut så här, va europas snabbaste turbobil en gång i tiden

Jörans pontiac:
CAR BUILD BY: JERRY HAAS RACE CARS U.S.A.
MOTOR: PONTIAC V8 516" 8,456 L. Build year 2000 by DTE RACING SWEDEN
APROX. 2000 HK @ 25 PSI
TURBONETICS Y2K x 2 HILBORN INJECTION, WASTEGATE + DUMP VALVE = MADE IN SWEDEN
4,530" BORE 4,000" SLAG, BLOCK MERLIN LITE ALUMINUM 9,8"
C&A C-ROD 6,385" ALUM. CP PISTONS 10,2:1 TOTAL SEAL PISTON RINGS TS1Q
HEADS DART BIG CHIEF 18. DELWEST VENTILER IN 2,40" 11/32" EX 1,90" 11/32"
T&D ROCKER ARMS, COMP CAMS, MSD 10, JESEL DIST.
AUTOVERDI MADE IN SWEDEN TORRSUMPS - OLJEPUMP / VACUUM
ÅHMANS MOTOR SLIP MOTOR MASKINARBETEN, KYLARE GRIFFIN
TRANS: HAYS 2-SKIVIG KOPPLING 10" B&J 5-PET MANUELL
BAKAXEL FORD - M.W. 9,5" 4,10:1 SPOLE 40-SPLINES
VIKT: 1190 KG 2624 LBS ........................... FUEL: METANOL
OLJA: QS 10W-50 SYNT RACING .......GAUGES: AUTOMETER
HOSES: X.R.P. ................................................ DATOR: COMPUTECH
INTERCOM: PELTOR SAFETY: RJS ............ PAINT: RAY HILL
PRESTANDA: 0 - 200 km/h 2,6 sekunder 0 - 300 km/h 5,7 sekunder. 1/4 mile ET 6,95