chipad elr inte chipad?

Mange_GVe
5 juni 2007 · 338 Inlägg

Har en 850 GLT 95a med en 97a motor i, hur kan man kolla om den är chippad elr inte chippad? smile

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
zander
5 juni 2007 · 371 Inlägg

testa en annan glt i bra skick och jämför tongue

Life is a bitch, then u die
Mange_GVe
5 juni 2007 · 338 Inlägg

zander skrev:
testa en annan glt i bra skick och jämför tongue

har kört mot en 92a och en 93a 850 GLT å dom piskade jag =P kan man inte kolla om de är orginalchippet som sitter i ?

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
silverbird
5 juni 2007 · 666 Inlägg

har du laddtrycksmätare i den så kan du se hur långt den går jämfört me orginal, eventuellt koppla in en laddmätare å se vad den laddar

Sorling
5 juni 2007 · 207 Inlägg

silverbird skrev:
har du laddtrycksmätare i den så kan du se hur långt den går jämfört me orginal, eventuellt koppla in en laddmätare å se vad den laddar

haha jag tror inte en laddtrycksmätare skulle visa så mkt i en glt:D

fredda_king Fotograf
5 juni 2007 · 1 319 Inlägg

det är väll bara ta ur data boxen och kolla ett starkt tips. annars så kan du ställa bilen i bromsbänk och har du mer än 170hk så är den ju chipad

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Malmoe SSS -12
5 juni 2007 · 3 217 Inlägg

Sorling skrev:

silverbird skrev:
har du laddtrycksmätare i den så kan du se hur långt den går jämfört me orginal, eventuellt koppla in en laddmätare å se vad den laddar

haha jag tror inte en laddtrycksmätare skulle visa så mkt i en glt:D

Nja, den hade nog stått mest stilla! tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
air_denka Volvo turbo trimmare
5 juni 2007 · 195 Inlägg

haha laddmätaren hade visat minus på vacumet.. o aldrig passerat noll..

jsupreame
7 juni 2007 · 137 Inlägg

Mange_GVe skrev:
Har en 850 GLT 95a med en 97a motor i, hur kan man kolla om den är chippad elr inte chippad? smile

varför ska man chipa en sugis??????????????????????????????????????????????  lär nog inte va chipad=)

Volvo_Mannen Volvoskadad
7 juni 2007 · 6 017 Inlägg

jsupreame skrev:

Mange_GVe skrev:
Har en 850 GLT 95a med en 97a motor i, hur kan man kolla om den är chippad elr inte chippad? smile

varför ska man chipa en sugis??????????????????????????????????????????????  lär nog inte va chipad=)

håller med, ganska onödigt

Jonas
freddan_75
26 oktober 2008 · 3 Inlägg

Vad innebär "sugis"

THEBADGUY Gorgilus addictus
26 oktober 2008 · 4 736 Inlägg

freddan_75 skrev:
Vad innebär "sugis"

Motor utan turbo är en sugis.

Dvs, motorn får dra in luften själv.
Men med en turbo så får den hjälp med att få in mycket mer luft och bränsle. vilket i sin tur ger skapligt mer effekt.

Senast redigerat av THEBADGUY (26 oktober 2008)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
freddan_75
26 oktober 2008 · 3 Inlägg

ok. om jag vill få lite mer efekt på en 850 t5 vad gör jag enklast? är ingen mekaniker direkt smile

Aruzo Ace Ventura
26 oktober 2008 · 1 240 Inlägg

freddan_75 skrev:
ok. om jag vill få lite mer efekt på en 850 t5 vad gör jag enklast? är ingen mekaniker direkt smile

Chippar kanske tongue

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
Joo
26 oktober 2008 · 741 Inlägg

Finns det ens chipp till en 850 glt? totalt onödigt och chippa en bil utan turbo, får inte ut några större mängder effekt iallafall..

illegal__driver
26 oktober 2008 · 76 Inlägg

freddan_75 skrev:
ok. om jag vill få lite mer efekt på en 850 t5 vad gör jag enklast? är ingen mekaniker direkt smile

skruvar bort kåpan(värmeskölden på turbon) omdu har en) sen skruvar du ihop stången mellan turbon WG:n skruva dock inte ihop den för mycket har du sep laddtrycksmätare så är det det bästa ...så att laddet inte blir för högt...körde ca 1bar utan problem på min fd t5:a... det är lätt ...sen finns det ju folk som chippar boxen

Volkswagen Touran "DAS AUTO" (2005)
Volkswagen GOLF 4 IV "DAS AUTO" (2000)
freddan_75
26 oktober 2008 · 3 Inlägg

ok, då har jag lite å göra då tackar. Har ingen separat tryckmätare, den visar inte i siffror hur mycket den laddar bara en nål som går från svart till vitt och den ligger aldrig på max

Joo
26 oktober 2008 · 741 Inlägg

freddan_75 skrev:
ok, då har jag lite å göra då tackar. Har ingen separat tryckmätare, den visar inte i siffror hur mycket den laddar bara en nål som går från svart till vitt och den ligger aldrig på max

Vill du riskera att din bil kan spika sönder eller rent av motorras så lyssnar du på Illegal_driver! det finns en anledning till att folk chippar sina bilar och inte ställer upp laddet själv smile

MHperformance CNC operatör
26 oktober 2008 · 280 Inlägg

Joo skrev:

freddan_75 skrev:
ok, då har jag lite å göra då tackar. Har ingen separat tryckmätare, den visar inte i siffror hur mycket den laddar bara en nål som går från svart till vitt och den ligger aldrig på max

Vill du riskera att din bil kan spika sönder eller rent av motorras så lyssnar du på Illegal_driver! det finns en anledning till att folk chippar sina bilar och inte ställer upp laddet själv smile

Chippet styr väll inte hur mkt den laddar ? man chippar väll den för att den ska ge mer soppa, om man byter chippet i bränsle boxen så klart .. och sedan ställer trycker manuellt? eller? :s

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Koop
26 oktober 2008 · 1 867 Inlägg

På gamla bonnmotorer är det så, nyare bilar har magnetventiler som styr laddtrycket via boxen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang