4400
Sök

Problem med B230A motor

Speed FMK
849 Inlägg
6 juni 2007
Trådstartare
Hejsan alla glada!

Jag har ett problem med min 740 med B230A motor. det är nämligen så att för det första är förbrukningen väldigt hög. närmare 1,7l/mil. sen tenderar den att sluta gå på tomgång ibland. i samband med att den gör så så droppar det också ut bensin under bilen från en slang som går till förgasaren. någon slags dränerings slang skule jag tro. fick diagnosen av en kompis att det troligen är flödaren som hänger sig. kan detta vara sant tror ni?

Om det nu är så, hur går jag till väga för att fixa detta problemet. är det något jag kan få ordning på själv eller går det åt ett verkstadsbesök för att göra detta? kanske en hel renovering av förgasaren som krävs?

Behöver eran hjälp.

Mvh Ludde

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
6 juni 2007
Lättare att hämta en vettig förgasare på skroten än att renovera din befintliga..  pierburg-gulkorken bör gå på 2-300kr

mvh//tompa

Speed FMK
849 Inlägg
6 juni 2007
Trådstartare
okej. ska man ha dedär pierburg då? är väl dem som sitter på b230k motorerna. har hört att det är mer problem med dom än med B230A förgasarna. kanske bara är skitsnack eller?

mvh Ludde

21 761 Inlägg
6 juni 2007
Pierburg är de som sitter på B23A och antagligen B230A också, på B230K ska det sitta Solex-Cisac.

Speed FMK
849 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
okej. vad tror ni är mest värt. komplett begagnad förgasare på skroten för ca 500kr eller en ny nål och munstycken för samma pris?

om jag nu buter förgasare, är det svårt eller klarar man det som glad hobby mekare?

Mvh Ludde

905 Inlägg
7 juni 2007
mycket enekelt sitter bultad med 4 skruvar mot insuget sen en slang till luft filtret och några  slangar. märk upp slangarna innna du tar lös så det blir rätt så.

Sök