Vilken ordning?

Lindström Envis optimist
13 september 2005 · 454 Inlägg

Tjenare

Ska väl inom en förhoppningsvis inte allt för avlägsen framtid försäka få bilen genom besiktning. Vad jag nu funderar på är i vilken ordning allt ska göras.

Den är skattebefriad så att "ställa på" den kostar väl inget? Måste den var påställd och försäkrad innan besiktning?

Janken Driver
13 september 2005 · 2 111 Inlägg

registerhållningsavgift måste du nog betala iaf. ligger bar på några kroner så inget grovt. kommer inte ihåg hur jag gjorde med min 142a med försäkring.men tror jag fixade det före bes.men är inte säker. Besiktningen kostar ju också i sig.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Lindström Envis optimist
14 september 2005 · 454 Inlägg

Jo att besiktningen kostar vet jag. Registerhållningsavgift har jag redan betalt. Kostar det nåt extra att ställa på den då?

Vad säger ni andra. Måste man försäkra den före man besiktar?

Germax
14 september 2005 · 12 086 Inlägg

Hum.. ingen aning. Men att ställa på en bil är inte problem? Bara att ringa, sen får man ett inbetalningskort på avgiften lr det som är kvar om den varit påställd tidigare inom ett år.

Försäkra måste du inte, tror jag inte? Det finns något som heter typ trafikförsäkringsföreningen lr nått som går in om man har den påställd utan försäkring. är inte helt 100 på de där men något liknande.

Men att köra en bil till besikting får man ju göra tillomed om bilen har körförbud.

Lindström Envis optimist
14 september 2005 · 454 Inlägg

Ja det får man ju men om jag skulle smälla bilen på vägen dit då utan försäkring. Vad händer då?

NIzmO Ollikkala Racing
14 september 2005 · 1 724 Inlägg

Det är bara o ringa och ställa på bilen och direkt efter det ringer du och tar en försäkring på den, försäkrar du inte bilen så får du betala till trafikförsäkringsföreningen och då blir det inte billigt i gemförelse med vanlig försäkring.

Eftersom att bilen är skattebefriad så kostar det inget mer än försäkringen.

Senast redigerat av NIzmO (14 september 2005)

- Time Attack -
Lindström Envis optimist
14 september 2005 · 454 Inlägg

tack för svaren!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang