Proffstona rutorna själv guide

Germax
30 maj 2008 · 12 086 Inlägg

Xtravagant skrev:

JapMax skrev:
Jag provade något idag, tonade nämligen bakrutorna på Bmwn.
Jag har aldrig haft problem med luftbubblor lr andra defekter när jag tonat, därimot blir det alltid för repigt! Hur mjuka skrapor jag än använt.

Idag så provade jag helt enkelt att lägga den genomskinliga delen över toningen när jag aplicerat den på rutan och därför få alla repor på skyddsfilmen, när de va färdigskrapat drog jag av skyddsfilmen hur smidigt som hällst och woualla, helt repfritt! smile

Anledningen till dina repor är för att du använder Biltemas solfilm.
Det finns inget repskydd i den filmen.
Tänk på att inte hissa med rutor om du använder biltemas film för du kommer repa hela filmen
när dem går emot alla kanter.

Nej, det gör jag inte.. Jag har köpt färdigskuren film från USA.. jag vetifan vad de är för kvalite på den iofs.

Germax
30 maj 2008 · 12 086 Inlägg

Var köper jag film som jag kan forma lätt och sätta i bakrutan på min BMW?
Filmen jag fick till bakrutan i kitet jag köpte va skitsvår att forma, gick inte alls bra sad

funbox
30 maj 2008 · 1 Inlägg

Måste bara ställa en fråga är det någon som köpt BILTEMA solfilm och prövat hur den är att forma efter bakrutan el att sätta i den i sidorutorna på dörrarna efter att man tagit ur rutorna? jag läste tidigare i denna tråd att Xtravagant  skrev att man INTE skulle dra upp rutorna eftersom BILTEMA´s solfilm blir repig, jag har nämligen tonat ca 10 bilar med BILTEMA solfilm och alla bilar jag gjort har blivit bra och ingen av dom har blivit repiga av att man hissat upp och ner rutorna, men jag kan hålla med om att det är lite mer jobb med deras solfilm än vad det är med andra tillverkare.


Men i övrigt så gillar jag denna tråd och kommer fortsätta hålla mig uppdaterad av allas olika tips å trix som ges.

joelimmo
18 juni 2009 · 1 380 Inlägg

jag lyckades bra ! jag tog bort rutorna och tona.men jag använde värme pistol och biltema film smile dessvärre så gick bakrutan sönder när jag skulle ta bort den ! FAIL ! men har fixat en ny som inte gick sönder när vi plockade ut den så nu blir det nog bra smile

BMW E28 (1982)
Svampjuice
22 juli 2009 · 96 Inlägg

mycke bra guide!

volvonisse440 yrkeschaufför
22 juli 2009 · 709 Inlägg

bra tråd big_smile  synd bara att det redan finns en ..... sök funktionen funkar för mej iaf ??

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Mortalis VW-nörd?
22 juli 2009 · 4 332 Inlägg

volvonisse440 skrev:
bra tråd big_smile  synd bara att det redan finns en ..... sök funktionen funkar för mej iaf ??

Ligger till och med klistrad på förstasidan jämt, men vissa har inte kapacitet att läsa där.

volvonisse440 yrkeschaufför
22 juli 2009 · 709 Inlägg

annars va tråden ruggigt bra skriven ? men som sagt finns för många trådar. + att en är klistrad

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang