5284
Sök

Problem med fönsterhiss, Golf III

Bilnörd...
310 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Jag har problem! För drygt ett år sen så brann min elhissmotor och även vajern gick av på golfen. Först köpte vi ny vajer eftersom att vi trodde att motorn var hel. Sen så visade det sig att motorn hade brunnit. Eftersom att motorn kostar 3082 kr på Din Bil så har jag inte prioriterat det.
Hur som helst, jag köpte iaf en igår och vi gav oss på att montera den. Motorn funkar, vajern är hel, relät funkar troligtvis men vi får inte igång sk*ten. mad Det är som om den tror att rutan redan är uppe/nere när man trycker på knappen.
Vad kan vara fel? Någon som har ett elschema för en golf III?

Tack på förhand!

~Sandra~
*Kör inte fortare än din skyddsängel flyger*
Projekttråd

Vw trimmare
2 995 Inlägg
10 juni 2007
Sandra skrev:
Jag har problem! För drygt ett år sen så brann min elhissmotor och även vajern gick av på golfen. Först köpte vi ny vajer eftersom att vi trodde att motorn var hel. Sen så visade det sig att motorn hade brunnit. Eftersom att motorn kostar 3082 kr på Din Bil så har jag inte prioriterat det.
Hur som helst, jag köpte iaf en igår och vi gav oss på att montera den. Motorn funkar, vajern är hel, relät funkar troligtvis men vi får inte igång sk*ten. mad Det är som om den tror att rutan redan är uppe/nere när man trycker på knappen.
Vad kan vara fel? Någon som har ett elschema för en golf III?

Tack på förhand!

fixade fönster hissarna på min igår kabelbrott är ganska vanligt följ kablarna från hissens
motor till säkringarna kolla dörren där kablarna får som mest stryk.
annars är det bara åka till Vag så skriver dom ut ett elschema åt dig...

Sök